Skip to main content

ik ben aan het reizen en mijn telefoon is stuk gegaan. nu heb ik een nieuwe telefoon maar mijn esim kan ik niet installeren omdat ik geen verificatie code kan ontvangen. 
ook is het niet mogelijk om een nieuwe te bestellen omdat ik nog 7 weken in azie reis.

 

Wat doe ik nu????????

Hoi @kiki20001 

Welkom op het Forum van KPN.

Het antwoord is eigenlijk kort, je kunt dan nog weinig doen!
Want voor het downloaden en activeren van een nieuwe esim op je nieuwe smartphone, heb je een fysieke simkaart nodig, waarop je dan die activatiecode kunt ontvangen.
Dit is uit veiligheidsoverwegingen niet op een andere wijze te realiseren!

Als je een fysieke simkaart zou aanvragen, wordt deze alleen verstuurt naar je woonadres in Nederland, en dus niet naar je verblijfadres in Azië.
Een familielid of een vriend/vriendin zou hem dan kunnen doorsturen naar jouw, maar daar kan een kleine week overheen gaan, omdat het helemaal naar Azië gestuurd moet worden.
Maar omdat je daar aan het rondreizen bent, lijkt mij dat ook vrijwel onmogelijk.
Deze kun je dan eventueel telefonisch aanvragen via +31612001200

Het beste wat je nu kunt doen, is een fysieke simkaart of esim gebruiken van een lokale provider in Azië zelf, zodat je in elk geval weer kunt bellen, gebeld kunt worden en internetten gedurende de 7 weken dat je daar nog bent.

Zodra je weer in Nederland bent, kun je bij een KPN winkel bij jouw in de buurt, direct een fysieke simkaart of esim gaan ophalen.
 

Ik wens je nog een fijne tijd toe in Azië!


Hi,

 

dat word is erg lastig..

ik heb namelijk me telefoon nummer nodig deze reis. Alles is tegenwoordig met verificatie code van je telefoon, dus kom niet in me bank zonder code, mijn e-mail kom ik niet in, etc. Dus kan helemaal niks van wat ik nu nodig heb.

 

Ik heb de fysieke Sim kaart nog bij me, maar omdat ie gedeactiveerd is omdat ik een esim had kan ik daar nu ook niks mee.

is er een mogelijkheid om die simkaart weer te activeren. Zodat ik weer bij al me benodigde gegevens kan?

 

ik hoor het graag.

 

groetjes kiki


Ik vraag mij af waarom KPN deze verificatiecode niet kan mailen na een zorgvoldigde authenticatiecheck via de telefonische helpdesk? Juist in het buitenland stoten mensen opeens tegen deze muur aan, waarbij een KPN winkel vaak honderden tot duizenden kilometers verderop zit.

Bij een andere provider (notabene een KPN dochter) konden ze mij ook de verificatie code per mail sturen toen mijn E-Sim dienst weigerde. Dus waarom zou KPN dit niet kunnen? Just asking!


In twee eerdere topics heb ik het volgende voorgesteld. En nog niet vernomen dat dat niet gaat.

Fysieke sim aanvragen via +3161200 1200. Hopelijk vind je ergens een werkende telefoon om dat te doen. En via Skype kun je ook naar gewone nummers bellen als je daar tegoed stort.

Deze bestelde simkaart gaat naar je huisadres.

Iemand stopt deze in z'n telefoon om de code te kunnen ontvangen en direct aan je door te geven via bv email. Terwijl jij dus tegelijkertijd de handeling voor nieuwe esim aan het uitvoeren bent op je nieuwe telefoon.

E-sim heeft verder niet zoveel nut als je maar één nummer gebruikt. Dan is een fysieke zelfs handiger. Bv in deze situatie.

Behalve die persoon die zijn telefoon in zee heeft laten vallen tijdens een wereld zeiltocht…