Skip to main content

Als ik een bedrijf (bijv. NS en huisarts) bel (met mijn nieuwe telefoon) met een telefonisch keuzemenu en druk op (bijvoorbeeld) de 2 of # dan verschijnt wél (bijvoorbeeld) de 2 of # in mijn beeldscherm, echter het keuzemenu reageert niet op de door mij aangegeven keuzes waardoor het dus niet werkt. Als ik een telefoonnummer direct bel krijg ik overigens wel verbinding.

Soms, als ik bijvoorbeeld in het keuzemenu zit en een paar keer achter elkaar de 2 indruk, werkt het opeens wél. Maar ik vind dit niet werkbaar en erg stressvol.

Ik heb een abonnement bij KPN (SimOnly, bellen en sms’en).

Verder heb ik een nieuwe SIM-kaart (per januari 2024 zou volgens KPN het 2G netwerk niet goed meer werken wegens werkzaamheden en daarom moest ik over naar een 4G-telefoon).

Hiervoor had ik een Nokia 2G gsm - zelfde KPN-abonnement - waarmee het wél werkte.

Kunt u mij vertellen wat ik moet doen om dit op te lossen c.q. wat moet ik doen om weer een functionerend keuzemenu te krijgen?

Op advies van Doro heb ik de telefoon gereset, echter het probleem is nog steeds niet opgelost.
 

Nou, 2G is er nog tot en met november 2025. Alleen simkaarten ouder dan 8 jaar (2015 of ouder) werken sinds januari dit jaar niet meer. Maar met een nieuwe simkaart kun je tot december '25 met je 2G telefoon voort. Alleen doorschakelen wordt niet meer ondersteund via 2G. 

Test je Doro eens door gewoon iemand op te bellen. En dan alle cijfer- en * en # toetsen proberen. Komen de tonen dan wel door is er met jouw telefoon niks mis.

Trouwens: werkt het keuzemenu bij je voicemail wel?


Hoi @Jansen654321 en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je al een goede reactie hebt mogen ontvangen van @PeterG, mooi om te zien! Ook ik ben heel erg benieuwd of het keuzemenu wel werkt bij de voicemail. Een directe verklaring voor dit euvel heb ik helaas niet direct voorhanden. Ben in ieder geval wel benieuwd naar je bevindingen!