Skip to main content

Hallo,

Mijn zoon heeft een soortgelijk probleem. Hij was vorige week in Duitsland voor school, geen internet via zijn kids abonnement. Volgende week gaat hij weer op schoolkamp naar het buitenland. Het zou fijn zijn als hij dan ook gewoon gebruik kan maken van zijn 4G.

 

Wie kan me hier bij helpen ??

Alvast bedankt.

Admin: afgesplitst van originele topic

Goedemorgen @Henk J. en welkom hier op ons forum :)

Dat is inderdaad niet handig als je zoon in het buitenland geen gebruik kan maken van zijn mobiele internet! Wat hij volgende week even kan doen zodra hij in het buitenland is; sowieso het toestel even uit - en aanzetten zodra hij in het land van bestemming is. Dan maakt zijn toestel verbinding met de dichtstbijzijnde zendmast. Wat hij verder kan proberen, mocht het weer niet werken, is om handmatig een andere netwerkprovider te selecteren. Mocht ook dat om wat voor reden dan ook niet werken, laat mij dit dan vooral even weten. Dan kijk ik vanuit daar graag verder wat we nog kunnen doen om er voor te zorgen dat je zoon in het buitenland gebruik kan maken van zijn mobiele internet!


Blijkbaar werken kids sims anders dan normale sims in het buitenland. Hier zijn regelmatig klachten over en eventuele reacties worden direct afgesplitst.

Ook wij hebben dit probleem. Handmatig een andere provider werkt maar tijdelijk helaas. Als je mobiel even geen bereik heeft, wat nogal vrij veel voorkomt als je onderweg bent in bijv. Duitsland, valt ie weer terug naar 2g.


Misschien handig als kpn hier eens wat mee gaat doen. 
Onze zoon heeft dit ook altijd in buitenland al een keer met de helpdesk aan de lijn gehangen om op te lossen. 
maar mag allemaal niet helpen. 
zou fijn zijn als kon met een oplossing komt we betalen er niet voor niks voor. 


Misschien handig als kpn hier eens wat mee gaat doen. 
Onze zoon heeft dit ook altijd in buitenland al een keer met de helpdesk aan de lijn gehangen om op te lossen. 
maar mag allemaal niet helpen. 
zou fijn zijn als kon met een oplossing komt we betalen er niet voor niks voor. 

Hoi @Mark liam en welkom hier op ons forum!

Ik begrijp wat je zegt want dit moet natuurlijk gewoon werken. Gelukkig werkt dit bij de meeste mensen ook gewoon (anders was je hier veel meer meldingen over tegengekomen). Bevind je zoon zich op dit moment in het buitenland en ervaart hij dit probleem nu ook? In dat geval kan ik altijd even kijken of alle instellingen aan onze kant goed staan. Zou jij in dat geval je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Helaas zijn we net terug uit buitenland. 
maar eigenlijk werkt het nooit in het buitenland. 
en van het weekend in Parijs werkte het ook niet. 
gr Mark 


Helaas zijn we net terug uit buitenland. 
maar eigenlijk werkt het nooit in het buitenland. 
en van het weekend in Parijs werkte het ook niet. 
gr Mark 

Bedankt voor je terugkoppeling @Mark liam. Ik wil graag kijken of alles aan onze kant in dat geval wel goed staat want ook in Parijs moet dit 'gewoon' werken. Als jij je forumprofiel in zou willen (en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan) vullen dan kan ik dat in ieder geval alvast voor je controleren.


Beste Heer/Mevrouw. 
 


mals goed is heb ik mijn forumprofiel aangemaakt. 

gr Mark 


Beste Heer/Mevrouw. 
 


mals goed is heb ik mijn forumprofiel aangemaakt. 

gr Mark 

Dankjewel @Mark liam :)

Ik ben alle 3 nummers eens gaan controleren en alles staat goed aan deze kant. Het komt heel soms wel eens voor dat er een blokkade op staat voor het buitenland maar daar is in jouw geval geen sprake van, dat stukje kunnen we in ieder geval uitsluiten. Wel heb ik nog een paar tips voor in de toekomst; zodra je de grens over bent je toestel altijd een keer uit - en aanzetten zodat er opnieuw contact wordt gemaakt met de zendmast. Wat je verder kunt proberen is om handmatig een andere netwerkprovider te kiezen. Tot slot zou je (mits in de gelegenheid natuurlijk) de simkaart eens in een ander toestel te testen en vice versa. Op die manier kun je vaak ook wel wat zaken uitsluiten. 


Reageer