Skip to main content

Wij maken gebruik van een kidssim abonnement. Nu is het zo dat als een van de ouders hem bellen en hij beantwoordt, dan word direct de verbinding verbroken. Als hij naar 1 van de ouders belt dan gaat het prima.

Alle andere nummer sdie hem bellen gaat ook prima.

Ik heb de telefoon in kwestie al een fabriekreset gegeven, maar dat maakt niets uit. ik heb de kidssim in een ander toestel geprobeerd, maakt ook niets uit.

Ik heb ter test de simkaart geblokkeerd en daarna weer gedeblokkeerd, maakt niets uit.

 

Een 2e kids abonnement binnen ons gezin doet het zonder problemen.

 

Er lijkt m.i. iets aan de hand met de 2 “normale” abonnementen binnen ons gezin richtig die kidssim toe.

Is er niemand die iets soortgelijks heef? Of een mod die eens kan kijken of er iets afwijkend is?


Hi @MarcoJ! Wat een gek, maar vooral onhandig probleem!

Van welk type toestel wordt er gebruik gemaakt? En jullie hebben de simkaart al in een ander toestel getest, maar dan speelt het probleem nog steeds? 

Is er een blokkeerlijst met bekende of onbekende nummers actief in het toestel?
Willen jullie eens testen of de verbinding ook direct verbroken wordt als er eenmalig anoniem gebeld wordt naar het Kidssim-nummer? Je kunt eenmalig anoniem bellen naar een nummer door *31* in te toetsen voor het nummer wat je gaat bellen. 
Ik zag dat je al een nummer hebt ingevuld in je Forum profiel: dat is nu het Kidssim-nummer waar het om gaat? Ik lees graag je antwoorden en denk graag mee hoe we dit kunnen oplossen!


Hi @MarcoJ! Wat een gek, maar vooral onhandig probleem!

Van welk type toestel wordt er gebruik gemaakt? En jullie hebben de simkaart al in een ander toestel getest, maar dan speelt het probleem nog steeds? 

Is er een blokkeerlijst met bekende of onbekende nummers actief in het toestel?
Willen jullie eens testen of de verbinding ook direct verbroken wordt als er eenmalig anoniem gebeld wordt naar het Kidssim-nummer? Je kunt eenmalig anoniem bellen naar een nummer door *31* in te toetsen voor het nummer wat je gaat bellen. 
Ik zag dat je al een nummer hebt ingevuld in je Forum profiel: dat is nu het Kidssim-nummer waar het om gaat? Ik lees graag je antwoorden en denk graag mee hoe we dit kunnen oplossen!

 

Ik heb andere toestellen geprobeerd, complete fabrieksreset, dus geen blokkeerlijsten oid….maakt allemaal geen verschil. Ik zal nog wel even anoniem bellem om te testen.

 

Het nummer in mijn profiel is mijn eigen nummer, niet het kidsnummer. Hoe kan ik dat doorgeven?


Je kunt het nummer van de Kidssim doorgeven via jouw Forum profiel: in het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Kun je ook aangeven welk type toestel er gebruikt wordt? En hoe is het testen gegaan?


Kidsim staat nu in mijn profiel. Het toestel wat mijn zoon gebruikt is een oppo A73. Maar ik heb zijn sim ook in een huawei Psmart2019 getest, in een samsung galaxy s5 en een galaxy s7. Allemaal hetzelfde resultaat. M.i. moet het dus iets zijn met de sim ofzo. 

Ik vind het typisch dat het alleen mijn vouw en mijn nummer zijn waarbij de verbinding direct wordt verbroken. 

Ook het anoniem bellen met *31* maakt geen verschil


Dank je wel voor het nummer; netwerktechnisch staat alles goed, geen verklaring waarom telefoongesprekken worden verbroken. Het nummer is al enige maanden actief: vanaf wanneer speelt dit probleem?

Ik weet dat er bij Oppo toestellen een probleem speelt: dit probleem speelt niet als het bellen via 4G wordt uitgeschakeld in het toestel. Jullie kunnen dat ook nog uittesten: kijken of dat een verschil maakt.
Zo niet, dan is mijn advies om de simkaart te vervangen (juist omdat het probleem zich ook voordat in andere toestellen; dan lijkt inderdaad aan de simkaart te liggen). Het aanvragen van een vervangende simkaart is kosteloos en kan via MijnKPN, via onze klantenservice (0800 0402) of in één van onze winkels.

Ik ben benieuwd naar een update!


Heb je nog een update, @MarcoJ? Speelt dit probleem nog of is het intussen opgelost?


Ik ben letterlijk 5 minuten geleden klaar met proberen, testen etc.

Gisteren de nieuwe simkaart ontvangen, maar probleem bleef hetzelfde. De nieuwe simkaart in een andere telefoon geprobeerd en toen werkte het wel. Dus toen terug naar het toestel van mijn zoon. (Oppo)

Ik heb de halve dag zitten browsen op fora mbt Oppo toestellen. Toen kwam ik een tip tegen om de simkaart in het 2e simslot te plaatsen. In de settings van het toestel komen onder de sim2 instellingen de VoLTE opties beschikbaar. Ik heb deze uitgeschakeld en dan werkt alles wel.

Maar ik begrijp niet waarom dat niet zou kunnen eigenlijk. Zou het komen omdat mijn toestel en dat van mijn vrouw ook bellen via VoLTE?

 

Maar goed...het werkt nu. De simwissel was waarschijnlijk niet nodig geweest.


Bedankt voor jouw terugkoppeling!
 

Toen kwam ik een tip tegen om de simkaart in het 2e simslot te plaatsen. In de settings van het toestel komen onder de sim2 instellingen de VoLTE opties beschikbaar. Ik heb deze uitgeschakeld en dan werkt alles wel.

Maar ik begrijp niet waarom dat niet zou kunnen eigenlijk. Zou het komen omdat mijn toestel en dat van mijn vrouw ook bellen via VoLTE?


Ik durf niet te zeggen waar dit aan ligt…. Ik heb jouw bevindingen in ieder geval doorgestuurd naar onze technische dienst.

Maar goed...het werkt nu. De simwissel was waarschijnlijk niet nodig geweest.

Dat is het belangrijkste: fijn dat het weer werkt!


Hoi, zelfde probleem dwz verbinding van de kidssim van mijn zoon wordt direct verbroken als hij opneemt. Als ik hem bel en vice versa. 
telefoon is een iPhone 7. 
 

heb net nieuwe simkaart geïnstalleerd maar probleem blijft hetzelfde. 
 

Weet iemand hoe dit op te lossen?