Skip to main content
Beantwoord

Kids Sim/Teens Sim voorwaarden, maar dan voor een regulier sim only abonnement

  • 3 September 2024
  • 8 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik ben opzoek naar een abonnement (sim only) waarbij ik beperkingen in kan stellen, waaronder het uitschakelen van internet wanneer ik buiten de EU ben en het blokkeren van betaalde 0900-nummers. Eigenlijk alle voorwaarden die bij een Kids-sim of Teens-sim horen, maar dan om zelf in te stellen.

Deze instellingen zijn niet te vinden of in te stellen voor een regulier abonnement, maar KPN laat het mij ook niet toe een (extra) Kids-sim of Teens-sim aan te schaffen, omdat ik geen kinderen heb.

Op het forum heb ik kunnen lezen dat ik niet de eerste ben die dit type vraag stelt, maar ik begrijp het antwoord van KPN op deze vragen ook niet helemaal. KPN geeft aan dat het niet kan, terwijl dit soort blokkades wel mogelijk zijn (ingebakken zitten) bij Kids-sim en Teens-sim abonnementen. En nota bene is het internet buiten de EU wel door KPN te blokkeren nadat je eerst voor €60,50 het schip in bent gegaan. Als gewone consument is het dus niet goed te begrijpen wat het technische probleem nou precies is.

Beste KPN, er is een grote behoefte bij veel klanten om controle te hebben/krijgen over bovengenoemd probleem. Ook blijkt uit alles dat dit technisch mogelijk is, omdat jullie dit (1) actief toepassen in twee abonnementen (die ik als kinderloze volwassene niet als extra abonnement mag afsluiten van jullie) en (2) toepassen wanneer het kwaad (a €60,50) al is geschied. De vraag is dus wanneer dit wordt geïmplementeerd of kan ik toch een (extra) Kids-sim of Teens-sim abonnement aanschaffen waar deze wensen reeds in zijn geïmplementeerd? Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet!

 

Bij kpn ga je dat niet vinden. Daarom zijn er ook Kids sim en Teens sim momenteel. KPN gaat bij de ‘volwassen’ abonnement dat dus niet doen, anders was dát wel de keuze geweest.

uitschakelen van internet wanneer ik buiten de EU ben en het blokkeren van betaalde 0900-nummers. 

Dit kan wel bij kpn.

Internet buiten EU werkt NIET zolang er voor het betreffende land geen data danwel data/bel bundel wordt genomen.

09xy nummers kun je via de klantenservice laten blokkeren

toepassen wanneer het kwaad (a €60,50) al is geschied.

Elke maand gaat dit inderdaad weer op 0. ECHTER: sms BESCHERMING AAN naar 1266 en dat is permanent geblokkeerd.

Een provider waar je wel, via een app, veel kunt instellen is Simpel.nl. Die huurt ruimte op het netwerk van Odido. O.a. beperking van nummers die gebeld kunnen worden.


Dank voor je feedback. De truc met ‘bescherming aan’ kende ik nog niet. Dat lost voor mij al een heleboel op! Dank!


@Adam72 om 0900 nummer te blokkeren moet je klantenservice bellen. Je kan ook op jouw telefoon uitgaande gesprek naar bepaalde netnummer blokkeren, maar deze blokkering is makkelijk te omzeilen, een blokkering van de provider kant is gegarandeerd.


Hoi @Adam72, bij de Kids en Teens abonnementen is er inderdaad voor gekozen als vorm van bescherming bij een groep die zich nog niet bewust is van de gevolgen van zulke acties. Volwassenen zijn zich dat over het algemeen wel meer bewust en houden er rekening mee. Zoals jij doet met dit bericht, je zoekt naar opties om jezelf te beschermen tegen extra kosten. Dat is heel verstandig. 

Zoals Peter en TDN al zeggen kan je het wel op een andere manier bewerkstelligen. Lukt het daarmee? 🙂


Wel eens eerder wat gepost al is het niet vaak. Voorstellen zal niet iedere keer nodig zijn.

Ik wil wel graag aanhaken op dit recent geplaatste onderwerp. Het punt is niet dat ik me als volwassene niet bewust ben van de risiso's. Ik ben me dat juist wel, een abonnement is uiteindelijk een blanco cheque met alle kosten die daar uit voort komen. En ik heb mijn gebruik best onder controle dat is ook niet het probleem. 

Maar als bepaalde dingen geblokkeerd kunnen worden omdat ik ze toch niet gebruik is dat erg fijn. En dingen regelen per sms vind ik niet zo'n prettig idee. Ik heb het liever echt geblokkeerd of op zijn minst achter een paswoord. En per sms weet je ook niet goed wat de actuele status is. Of het goed verwerkt is in het systeem.

Zelf denk ik dat er best veel vraag is naar dit soort opties gezien de plafonds die sommigen providers al bieden. Al zijn die slechts bij enkele echt "hard” volgens mij bij drie, namen wil ik niet noemen. Een daar van is mijn huidige provider en die doen dat best slim.

Het is een wet van vraag en aanbod. Ik zou graag overstappen naar KPN want het is op zich een mooi pakket inclusief bellen NL > EU.  En ik ben tevreden met internet en tv thuis van KPN. Maar het houdt me toch tegen de overstap naar mobiel te maken.

Ik zou als KPN op zijn minst eens onderzoeken hoe sterk de vraag leeft. Maar gezien opmerkingen op dit platform denk ik dat de wens er is. En bied het dan aan als dienst bovenop een regulier abonnement.

Natuurlijk genereert dat minder buiten bundel kosten en andere omzet. Maar dan heeft de afdeling incasso het ook rustiger denk ik. En tevreden klanten zijn ook wat waard hoop ik, want die blijven.

Het kan haast niet anders dan dat het verdienmodel toch het probleem is. Of mogen de grote spelers niet vernieuwend zijn? Geeft dat te veel een budget imago?  

Mijn opvattingen voor wat het verder waard is.


Wel eens eerder wat gepost al is het niet vaak. Voorstellen zal niet iedere keer nodig zijn.

Ik wil wel graag aanhaken op dit recent geplaatste onderwerp. Het punt is niet dat ik me als volwassene niet bewust ben van de risiso's. Ik ben me dat juist wel, een abonnement is uiteindelijk een blanco cheque met alle kosten die daar uit voort komen. En ik heb mijn gebruik best onder controle dat is ook niet het probleem. 

Maar als bepaalde dingen geblokkeerd kunnen worden omdat ik ze toch niet gebruik is dat erg fijn. En dingen regelen per sms vind ik niet zo'n prettig idee. Ik heb het liever echt geblokkeerd of op zijn minst achter een paswoord. En per sms weet je ook niet goed wat de actuele status is. Of het goed verwerkt is in het systeem.

Zelf denk ik dat er best veel vraag is naar dit soort opties gezien de plafonds die sommigen providers al bieden. Al zijn die slechts bij enkele echt "hard” volgens mij bij drie, namen wil ik niet noemen. Een daar van is mijn huidige provider en die doen dat best slim.

Het is een wet van vraag en aanbod. Ik zou graag overstappen naar KPN want het is op zich een mooi pakket inclusief bellen NL > EU.  En ik ben tevreden met internet en tv thuis van KPN. Maar het houdt me toch tegen de overstap naar mobiel te maken.

Ik zou als KPN op zijn minst eens onderzoeken hoe sterk de vraag leeft. Maar gezien opmerkingen op dit platform denk ik dat de wens er is. En bied het dan aan als dienst bovenop een regulier abonnement.

Natuurlijk genereert dat minder buiten bundel kosten en andere omzet. Maar dan heeft de afdeling incasso het ook rustiger denk ik. En tevreden klanten zijn ook wat waard hoop ik, want die blijven.

Het kan haast niet anders dan dat het verdienmodel toch het probleem is. Of mogen de grote spelers niet vernieuwend zijn? Geeft dat te veel een budget imago?  

Mijn opvattingen voor wat het verder waard is.

Hebben ze over nagedacht, want je krijgt gewoon een bevestiging dat het uit staat. En tot je het zelf weer aan zet zal je geen kosten kunnen maken buiten de EU.

 


Ha @Railrunner dank voor je bijdrage! Terecht punt wat je maakt. Weet dat we zeker onderzoeken wat de klantwens is. Mede daardoor zijn we nu ook met de Kids en Teens sim gekomen. Maar we blijven een commercieel bedrijf en dat weegt natuurlijk ook mee! De tip van Ik_Combineer is zeker eentje die je ter harte kan nemen. Verder is er via de klantenservice ook veel mogelijk qua blokkades, denk aan 0900-nummers bijvoorbeeld. 


@Ik_Combineer 

Bedankt voor de moeite dat je deze terug koppeling geeft. Fijn dat je toch een sms ontvangt ter bevestiging, dat wist ik niet.

@Marcia van KPN 

Ook bedankt voor je reactie. Ik zal eens binnen lopen bij een KPN winkel en vragen wat de opties zijn. Ik begrijp heel goed dat KPN afwegingen maakt en het niet iedereen naar de zin kan maken. En waar ik nu zit is het ook zeker niet slecht. Dan zou ik deze provider te kort doen.

Fijn dat ik even mee kon liften op het onderwerp van de oorspronkelijke vraag steller. Mijn deel is hiermee afgesloten.  Ik volg het wel met interesse.

 


Reageer