Skip to main content

In augustusĀ heb ik mijn abonnement verlengd met een nieuw toestel.

Dit toestel valt medio oktober stuk, erg zonde natuurlijk. Gelukkig heb ik bij het telefonisch afsluiten aangegeven dat ik mijn toestel graag wil verzekeren.

Bij het aanmelden van mijn kapotte toestel wordt mij verteld dat hij niet op de verzekering staat, ik bekijk mijn facturen en zie inderdaad dat deze niet verzekerd is. Het bedrag op de factuur was nagenoeg hetzelfde als ik met mijn vorige toestel (deze had ook een verzekering).Ā 

Ik geef aan bij de werknemer van KPN dat ik mijn abonnement telefonisch heb afgesloten, en in dit gesprek heb aangegeven dat ik mijn toestel verzekerd wil hebben, ik doe dit met al mijn toestel abonnementen de afgelopen 5 jaar.Ā 

Logischerwijs wordt ik doorgestuurd naar de klachtenservice, hier moet even naar gekeken worden. Er zijn uiteraard audio opnamen hiervan gemaakt, en daarop moet het bewijs staan. De klachtenservice tracht mij 2 keer te bellen, dit lukt helaas niet. Ik kan de klachtenservice zelf niet terug bellen.

Na deze twee pogingen wordt de klacht afgesloten met de opmerking:

ā€œHet is helaas niet meer mogelijk om een toestelverzekering voor uw mobiele nummer (...)Ā te activeren.

Het alsnog aanvragen van een toestelverzekering was alleen binnen 30 dagen na het aanschaffen van het toestel via eenĀ KPNĀ winkel mogelijk geweest.ā€

Met het gene wat besproken is, en genoteerd door werknemers van de klantenservice. Vind ik deze reactie ogen alsof iemand de notities niet heeft doorgelezen en zomaar de klacht afsluit.

Lichtelijk geĆÆrriteerd laat ik een nieuw klachtnummer aanmaken op 25-11-20. met nummerĀ (...).Ā Ā 

Ik ben op 30 November langsgeweest bij een KPN winkel om te aan te geven dat ik tot op heden nog niet gebeld ben. Vandaag, 11-12-20 heb ik wederom gevraagd waarom ik nogsteeds niet gebeld ben.

Ik ben dit niet van KPN gewend, en zou graag voor het eind van het jaar een oplossing hebben. Een van de werknemers heeft mij zelfs toegezegd dat het vaak meer zin heeft om rechtsbijstand in te schakelen. lijkt mij een redelijk trieste zaak als het op deze manier zou moeten.

Ā 

Wat kan ik nu doen, om te zorgen dat iemand deze klacht oppakt? is er een telefoon nummer/email adres waar ik dit verhaal heen kan sturen?

Ā 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Ā 

Hoi @ElSaGraĀ en welkom op ons forum! Het is momenteel erg druk, daarom kom ik er nu pas aan toe om op jouw bericht te reageren!
Wat balen dat je nieuwe toestel stuk is gevallen maar nog meer dat je dacht het goed geregeld te hebben, maar dat dit helaas niet zo blijkt te zijn. Ik begrijp dat je niet tevreden bent over de afhandeling van je klacht en dat je daarom nog een klacht ingediend hebt. Heel eerlijk: ik zie het somber voor je in. Het afsluiten van een verzekering kan tijdens de bestelling of achteraf, binnen 30 dagen via Ć©Ć©n van onze winkels. Nu geef je aan het tijdens het gesprek besteld te hebben: als het gesprek al is opgenomen, wordt het gedaan voor trainingsdoeleinden. De gemaakte afspraken bevestigen wij altijd in een orderbevestiging. Aan een bestelling zit een wettelijke respijtperiode verbonden: de bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten.
Zoals gezegd bieden wij voor het afsluiten van een verzekering, nog de mogelijkheid om dit achteraf te doen: tot en met 30 dagen in een KPN winkel.Ā 

Ik vind het wel gek dat je nog geen reactie hebt ontvangen op je tweede klacht, dat wil ik ook graag voor je nakijken. Wil jij je profiel aanvullen met jouw geboortedatum, postcode en huisnummer en in het vakje ā€œPersoonlijke opmerkingenā€ de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is? Geef even hier een seintje als je dat gedaan hebt.

Nog een tip van mijn kant: check even of jouw inboedelverzekering een dekking biedt voor schade aan je mobiele telefoon. Dat heeft mij ooit geholpen, toen mijn iPhone op een betonnen vloer vielā€¦Ā :face_palm_tone4:

Ā 


Beste Shyrin,Ā 

Ā 

Inmiddels heb ik contact met de klachtenservice, ik heb zelf een 06 nummer die ik kan bellen of appen voor deze klacht. Dit vind ik erg netjes, ook al duurt het langer dan wat schappelijk is heb ik nu een aanspreekpunt gevonden. Ik zal laten weten wat de uitkomst is. Voor nu is het in behandeling.Ā 

Ā 

Best regardsĀ 


Heel fijn! Ben benieuwd naar de afhandelingĀ :fingers_crossed_tone4:!