Op 25 juli heb ik een verlenging van mijn mobiele abonnement bij KPN gedaan, inclusief nieuwe mobiele telefoon. Toen ik dit online wilde doen, zag ik een verkeerd adres in het bestelformulier staan. Ook dit is een fout van KPN. Zij hadden 1,5 jaar geleden al telefonisch mijn adres moeten wijzigen. Dit is voor het grootste gedeelte ook gebeurd, maar niet bij de ‘klantkaart'.  Ik heb toen telefonisch contact gezocht met KPN. Bij drie verschillende medewerkers heb ik telefonisch gecheckt en zij hebben het nog gedubbelcheckt bij andere medewerkers of de telefoon wel op het juiste adres aan zou komen. Zij hebben mij allen verzekerd dat het slechts een formaliteit betrof en het toestel absoluut op mijn adres bezorgd zou worden. Vervolgens het abonnement inclusief toestel besteld. Om 22:00 kreeg ik een mail van PostNL. Het toestel zou bezorgd worden op mijn oude adres. Door PostNL is er een fout gemaakt door het pakje zonder identiteitsbewijscheck af te leveren. (notabene ook nog bij de buren) De persoon waar het pakje is afgeleverd weigert om het pakketje af te geven.Â
Vervolgens heb ik uren telefonisch contact gehad met KPN en PostNL. NIEMAND kan mij hiermee verder helpen. Er komt op geen enkele manier een oplossing. Niemand heeft hiervoor bevoegdheden. Iedere medewerker geeft een ander advies, maar tot op heden ben ik niet verder gekomen in anderhalve week tijd. Politie inschakelen heeft geen zin. Ik krijg het advies van de politie om mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Bij KPN krijg ik alleen studenten aan de lijn die met foutieve informatie komen.Â
Â
Na dagen wachten heb ik contact gehad met klachtenafhandeling van KPN en hier kreeg ik de meest onbeschofte medewerker aan de telefoon. “Ik moet begrip hebben voor de situatie en de protocollen van KPN’. De man vroeg ook nog wat me zo triggerde aan zijn antwoord. In ieder geval wederom geen oplossing. Na zo'n 18 uur telefonisch contact met KPN, waarvan ik er minimaal 9 in de wacht heb gestaan, heb ik geen idee meer waar ik geholpen en vooral ook gehoord kan worden.Â
Een klacht indienen via de website duurt 10 werkdagen voor er een reactie komt. Inmiddels heb ik al vier klachten ingediend bij de telefonische helpdesk van KPN. Dit duurt vijf werkdagen, maar levert ook niets op.Â
Het wordt fout op fout op fout en niemand die iets voor me kan betekenen. Hoe kan ik iemand van KPN spreken die wel bevoegdheden heeft om op een fatsoenlijke manier hun klant te woord te staan en te komen met een oplossing?
Â
Â