Skip to main content

Geacht forum, hierbij wil ik mijn klacht met jullie delen; ik ben een gescheiden vrouw, nieuwe start gemaakt wegens goede ervaringen met KPN, zowel mobiel, internet als tv. Zoals met nieuwe abonnementen afsluiten gaat, werd alles correct geregeld. Echter een aantal maanden geleden werden er onverklaarbare kosten van mijn mobiel abonnement afgehouden. Na telefonisch contact met KPN bleek het te gaan om een aankoop vanuit de AppStore. Na enig speurwerk en onderzoek vanuit mijn kant, bleek het te gaan om een aankoop voor een abonnement voor een datingsite van mijn ex-man. Mijn facturen werden ook nog altijd op mijn voormalig gehuwde naam opgesteld. Ondanks mijn nieuw adres, nieuw contractnummer en mijn huidige meisjesnaam. Na een volgend telefonisch contact zou KPN de naam op de factuur veranderen in mijn eigen naam en ervoor zorg dragen dat zijn telefoonkosten niet meer op mijn factuur terecht zouden komen. Dus prettige afhandeling van de klacht. 

Echter vandaag, na een paar maanden, mijn factuur gecontroleerd en wederom onverklaarbare kosten geconstateerd. Dus met het geleerde vooraf, navraag gedaan bij mijn ex. En ja U raad het al; er was weer een abonnement afgesloten voor een nieuwe datingsite. (Misschien wel dezelfde, maar daar heb ik geen inzicht in, echter wel bevestigd door hem) Velen van U kunnen zich wel voorstellen dat in een ‘parttime’ gezin onvoorziene kosten niet wenselijk zijn. 

Daarop maar weer telefonisch contact opgenomen met KPN klantenservice. Hetzelfde verhaal wederom uitgelegd. De klantenservice zag dat mijn naam idd verkeerd vermeld stond op de factuur en deze zou veranderd worden. Na 41 min gebeld te hebben, heb ik in de tussentijd een mail ontvangen met de bevestiging van mijn naamsverandering, die geadresseerd was aan mijn oude gehuwde naam. Na 41 min werd de verbinding verbroken (kan door technisch mankement gebeuren) maar werd ik terug gebeld door de klachtenservice. Met als mededeling dat ik het zelf moest oplossen wat betreft de onverklaarbare gemaakte kosten. Zij gaven aan geen creditering van de kosten te kunnen geven. 

Toen ik in de gaten kreeg dat ik niet verder werd geholpen, heb ik haar vriendelijk bedankt voor de klacht aanname en gevraagd voor een dossier en/of contactnummer (ivm evt verdere afhandeling van klachten) Echter deze werd volgens haar niet aangemaakt. Eventuele zelfde klachten zouden dus in de toekomst nooit aangepakt kunnen worden aangezien dit niet herleidbaar is in hun klachtensysteem. 

Aangezien ik niet met enige regelmaat aan mijn ex-man herinnerd wil worden, heb ik besloten om zo spoedig mogelijk over te stappen naar een aanbieder die mij wel serieus neemt. KPN bedankt voor jullie bewezen diensten.

met vriendelijke groet.

Nvt


Welkom op het forum @Rachelle79. Wat ik zou willen aanraden is (ook bij een nieuwe provider) goed te kijken naar de instellingen voor het doen voor online aankopen. Verder zou ik willen aanraden bij het doen van een wijziging van een abonnement goed te kijken of er ook echt sprake is van een contract overname. Zodat je altijd zelf de eigenaar bent van een contract en als enige beslissingsbevoegdheid hebt. Voor wat je nu aangeeft kan ik helaas geen vergoeding geven en ook een klacht zal niet een vergoeding opleveren.