Skip to main content

Dag KPN, Als jarenlange tevreden klant, nu toch echt een vervelende ervaring. 5 feb bel ik met jullie 0800 nummer, omdat ik mn oude iphone wilde inruilen voor een recenter model, allemaal prima geregeld. Tijdens dat gesprek, gaf jullie medewerker aan dat ik een oude abonnementsvorm had en dat ik die kon omzetten naar een nieuwe vorm. Dat vond ik prima. Ik heb van de omzetting ook een bevestiging gekregen, die ik niet heb gelezen… wat blijkt nu. Ik kreeg al snel een tweeatal sms-en dat ik mijn belminuten heb opgebruikt. Na wederom met jullie in contact te zijn gekomen, werd me verteld dat mijn oude abonnement, waarbij ik onbeperkt bellen en sms-en had, was omgezet in een abonnement met (zeer) beperkt bellen en sms-en. Dat had ik inderdaad kunnen lezen in de bevestiging van de omzetting kunnen lezen en dat heb ik niet gedaan…. maar help me nu eens, welke logica zit er achter het omzetten van een abonnement met onbeperkt bellen, zonder expliciet de vraag te stellen, naar een abonnement met zeer beperkt bellen?? Das is toch niet netjes! Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog te horen dat het abonnement slechts 1 keer per maand omgezet kan worden!?! Dat betekent dat ik tot 5 maart veel extra kosten moet maken om mobiele gesprekken te kunnen blijven voeren! Ik vroeg om dit dan maar meteen te agenderen voor 5 maart, maar dat kon dan weer niet. Ik moest 5 maart maar weer terugbellen. Als tip werd me verteld dat ik dan deze maand maar wat minder moest bellen….. . Ik vind dit een hele vreemde gang van zaken en ja, nogmaals, ik had dit kunnen lezen, maar de boodschap van uw medewerker was eigen schuld dikke bult, en dat schoot me in het verkeerde keelgat. Ik zou dus graag zien dat de extra kosten voor mijn telefoongesprekken in februari voor jullie rekening zijn. Graag jullie reactie

Hi RaDe, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad behoorlijk slordig als ik je post lees, ik snap dan ook zeker dat je dit aankaart hier. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Dan kan ik hier ook meekijken en nog belangrijker, een oplossing hiervoor bedenken. 

Ik hoor graag van je. 


Dank voor je reactie, profiel is geupdate

 

groet

 

ralf


Dankjewel. Ik heb voor nu gratis 2 bundels aangezet met elk 1000 minuten zodat je geen extra kosten zult maken totdat je het abonnement kunt aanpassen.

Het slechtere nieuws over je abonnement en de wijziging die je op 6 maart zult kunnen maken is dat het niet per 5 maart in zal gaan. Het bericht dat je het 1 keer per maand kunt wijzigen klopt, echter gaat elke wijziging steeds in op de 1e van de maand. Wat dus betekent dat de wijziging van 5 maart op 1 april in zal gaan. Geen grap, ik lach dan ook niet. 

Over de extra kosten op de factuur, laten we de factuur afwachten. Dan weten we ook gelijk hoeveel dit is. 

 


Voor maart krijg ik nu ook al weer sms-en dat ik mn beltegoed heb opgebruikt. Kunnen jullie daarvoor ook ‘bijstorten’? Ik bel morgen direct om mn abonnement aan te passen. Vwb de kosten van februari kom ik terug wanneer ik de factuur heb

dank

ralf


Hi Ralf, dat sms'je gaat over je normale bundel. Gen zorgen, je hebt nog bijna 1800 minuten te gaan. :) 


Hallo

De factuur is binnen (Factuurnummer *******). de extra kosten komen neer op €**** (wanneer ik e.e.a. goed interpreteer). Ik ga er va uit dat deze in de volgende factuur worden gecorrigeerd.

Dank voor jullie reactie

Ralf


Dat klopt helemaal, heb het zojuist in orde gemaakt. 


helemaal super!

 

bedankt!

 

ralf


Graag gedaan uiteraard. :)Â