Skip to main content

Ik sta op het punt om na jaren klant te zijn geweest al mijn abonnementen bij KPN op te zeggen.

Als sinds eind mei is er een probleem met de mobiele internetverbinding. Na eerst mijn telefoon te hebben doorgelicht, gaf de klantenservice van KPN toe dat er een algemeen netwerkprobleem is met bepaalde (overigens gewoon functionerende) toestellen, waardoor ik ofwel geen ofwel heel gebrekkig internet heb op mijn telefoon. Bij een tweede klacht hoorde ik dat KPN bezig was alle gedupeerde klanten te bellen, en 3 maanden abonnement terug te betalen. Helaas gaan daar nu alweer weken overheen, zonder verbetering en zonder het beloofde telefoontje.

Daar komt nog bij dat ik tijdens iedere reis buiten de EU onverklaarbare kosten op mijn rekening zie. Gesprekskosten voor telefoontjes die ik niet heb opgenomen bijvoorbeeld, en mobiel internet terwijl roaming continue UIT heeft gestaan. Dit heet volgens mij gewoon fraude, en de klantenservice beloofde ook dit terug te betalen. Helaas vooralsnog zonder de daad bij het woord te voegen.

Wat een minachting voor de klant. Ik geef KPN nog een week om deze chaos op te lossen en mij schadeloos te stellen. Daarna gaat de stekker er definitief uit.

Jammer om te lezen dat je al sinds mei problemen met jouw mobiele netwerk ervaart, @RFWJ. Uit jouw bericht begrijp ik dat hiervoor al een ticket is aangemaakt. Weet je toevallig nog wanneer dit is geweest? Mijn collega's van de technische dienst hebben het op dit moment erg druk waardoor het wel een maand kan duren voor ze aan jouw ticket toekomen. Hoewel ik snap dat je liever gisteren dan vandaag een oplossing hebt, kan ik dit proces niet versnellen. Ik moet je vragen geduldig af te wachten. Zolang er een ticket is aangemaakt, mag je erop vertrouwen dat er contact met je wordt opgenomen en dat er een oplossing komt.

Wat betreft de ‘onverklaarbare’ kosten op jouw rekening als je buiten de EU reist: ik denk dat ik deze wél kan verklaren.

Allereerst het dataverbruik terwijl data uitstaat. Er zijn namelijk bepaalde apps die tóch een klein beetje data gebruiken terwijl mobiele data uitstaat. Deze apps doen dat om bijvoorbeeld de locatie te bepalen. Je kunt dit oplossen door BESCHERMING AAN te sms’en naar 1266. Je zet hiermee het beschermingslimiet (dat standaard op 60,50 staat) op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, tenzij je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.

Als laatste nog de gesprekskosten voor telefoontje die je niet hebt opgenomen. Heb je Voicemail geactiveerd? Als jij buiten de EU bent, betaal jij voor telefoontjes die naar Voicemail gaan. Degene die jou belt kan namelijk niet weten dat jij op dat moment buiten de EU bent. Alleen in Nederland en binnen de EU is het ontvangen van Voicemailberichten gratis. Je kunt natuurlijk niet voorkomen dat je gebeld wordt, dus als je deze kosten wilt voorkomen, dan zal je Voicemail (tijdelijk) moeten uitschakelen als je op vakantie buiten de EU bent.


Dank voor de toelichting. U zegt dat het wel een maand zou kunnen duren voordat ik van u hoor. We zitten nu op 5 weken, en vooralsnog nul compensatie, laat staan een oplossing. Hoe lang vindt u zelf acceptabel?


Reageer