Skip to main content

 

Beste KPN,

 

Ik heb jullie een paar weken geleden advies gevraagd voor een belbundel in Turkije waar ik van 21-29 augustus verbleef. Er is gezegd door jullie medewerker dat dit makkelijk kan en dat ik dit in de app kan doen dmv bundel kopen Turkije. Dit heb ik ook gedaan (24,95) de dag voordat ik weg ben gegaan. Door een ongeluk in Turkije moest ik veel bellen met de touroperator voor assistentie op Antalya en Schiphol. En melden van het ongeluk. 

Nu ik vorige week in de KPN app keek zag ik tot mijn schik dat ik 101 euro gebruikskosten heb gemaakt om te bellen. Ik heb daar gisteren over gebeld en er werd gezegd dat ik een internet bundel heb gekocht en geen belbundel. Er is mij nooit verteld dat er 2 bundels waren. Want een internet bundel had ik niet nodig omdat het resort waar ik verbleef wifi heeft. De KPN-er gisteren heeft mij gezegd dat jullie niet kunnen crediteren. Vandaag toch weer iemand gebeld omdat ik er niet mee eens ben en die gaf aan dat ik een klacht kon schrijven. Ook gisteren niet gezegd tegen mij, kan niet crediteren en daarmee de kous af. Ik vind dat ik niet goed ben voorgelicht dat er 2 bundels waren en dat ik dus nu 101 euro belkosten heb en ook aanschaf 24,95 bundel waar ik dus niets aan heb gehad. Ik ben al jaren lang klant, een paar weken geleden een nieuw toestel en verlenging abonnement gedaan, enige coulance is op zijn plek vind ik terecht.

Ik hoor graag van jullie,

 

Een klacht kun je beter hier indienen.


Hallo @Liesbeth Nijman 

 

Bij een ongeval kan je die telefoonkosten meestal declareren bij je reisverzekering, vaak ook de kosten om te bellen met het thuisfront.
 

Voor Turkije zijn er sinds kort geen belbundels meer, alleen nog maar data bundels, zie de buitenlandpagina: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


Ik ben het met u eens dat de kpn medewerker u wellicht beter had kunnen inlichten. Echter blijft het altijd de verantwoordelijkheid van de consument om vooraf het kopen de voorwaarden en specificaties van zon bundel goed door te nemen. U kunt hier inderdaad een klacht voor indienen. Ik ben bang dat de klachtenafdeling hetzelfde antwoord als ik zal geven. Een mogelijke restitutie zal dus ook zoals u al zegt een coulance zijn en geen creditering van onterechte kosten.


Hoi @Liesbeth Nijman en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk niet zo fijn. 

Ik kan me heel goed voorstellen dat je van deze kosten baalt, zou ik zelf ook doen. Via het forum kan ik hierin helaas weinig voor je betekenen en zou ik je willen adviseren om een klacht in te dienen. Mijn collega's van de klachtenafhandeling zullen je klacht bestuderen en binnen 10 werkdagen nadat je deze hebt ingediend contact met je opnemen om dit verder te bespreken. Hopelijk weet zo wat je opties zijn.