Skip to main content

Ik belde met KPN met een vraag of een bepaald toestel in de winkel al aanwezig is. Vervolgens vraagt de medewerker (Patrick) naar mijn gegevens. Goed als ik allerlei gegevens doorgeef blijft hij doorvragen. Tenslotte vraagt hij om het mobielenummer. Dat vond ik pas echt vreemd. Dat kan hij zien op zijn scherm. Ik heb geen afgeschermd nummer erger nog, mijn gegevens ziet hij omdat het systeem mijn nummer herkend en mij dus zo ook als klant herkent. Op mijn opmerking dat dit nu toch wel erg veel gegevens zijn en dat ik meer dan voldoende heb doorgegeven om een eenvoudige vraag of een bepaalde telefoon in de winkel is te beantwoorden. Hij geeft ook al aan dat hij dat misschien niet kan opzoeken. Maar waarom al die vragen. Wat als ik geen klant van KPN was geweest? Hij zegt dat hij dat in mijn klantdossier wil zetten. Nu wil ik graag weten wat er in mijn  klantdossier staat. Hoe kom je daar achter? Gaat hij nu in mijn dossier zetten dat ik een lastige klant ben of dat ik op zoek ben naar een nieuwe telefoon?
Is het mogelijk om de telefoonmedewerkers te instrueren geen onnodige gegevens van klanten op te slaan en gewoon vriendelijk mensen te woord te staan.

Ik belde met KPN met een vraag of een bepaald toestel in de winkel al aanwezig is. Vervolgens vraagt de medewerker (Patrick) naar mijn gegevens. Goed als ik allerlei gegevens doorgeef blijft hij doorvragen. Tenslotte vraagt hij om het mobielenummer. Dat vond ik pas echt vreemd. Dat kan hij zien op zijn scherm. Ik heb geen afgeschermd nummer erger nog, mijn gegevens ziet hij omdat het systeem mijn nummer herkend en mij dus zo ook als klant herkent. Op mijn opmerking dat dit nu toch wel erg veel gegevens zijn en dat ik meer dan voldoende heb doorgegeven om een eenvoudige vraag of een bepaalde telefoon in de winkel is te beantwoorden. Hij geeft ook al aan dat hij dat misschien niet kan opzoeken. Maar waarom al die vragen. Wat als ik geen klant van KPN was geweest? Hij zegt dat hij dat in mijn klantdossier wil zetten. Nu wil ik graag weten wat er in mijn  klantdossier staat. Hoe kom je daar achter? Gaat hij nu in mijn dossier zetten dat ik een lastige klant ben of dat ik op zoek ben naar een nieuwe telefoon?
Is het mogelijk om de telefoonmedewerkers te instrueren geen onnodige gegevens van klanten op te slaan en gewoon vriendelijk mensen te woord te staan.

Ken het ben al sinds vrijdag iets met nieuw abonnement aan het regelen maar om dat er TEVEEL schakels zijn lukt het tot op heden nog steeds niet 


Hi @Onka54, welkom op het KPN forum. Terechte vraag. Op basis van je klantgegevens kunnen we je vraag in je klantdossier noteren, dat is niet zo heel spannend. Het helpt ons een ‘globaal’ beeld te schetsen welke vragen er bij de klantenservice binnenkomen. Zodat we onze dienstverlening kunnen optimaliseren en verbeteren. Stel, er komen veel klantvragen binnen over het wijzigen van het e-mail wachtwoord, dan kan het een indicatie zijn dat we de online servicetool hiervoor moeten verbeteren. Zodat de gebruiker makkelijker en snel zijn eigen gegevens kan beheren. 

De klantexpert is verplicht aan de beller te vragen of hij zijn gegevens wil bevestigen met laatste cijfers van de bankrekening en geboortedatum wanneer er informatie uit je persoonlijke gegevens wordt overlegd. Denk daarbij aan het verstrekken van je accountnummer voor itv o.i.d. Of wanneer je een wijziging van je pakket aanvraagt, bankgegevens wijzigen of een zenderpakket uit/aanzetten. Jouw vraag: is toestel x op voorraad in de KPN winkel? Dat had ook wel zonder verificatie gekund. Ik ben bang dat mijn collega de verificatieregels iets te scherp heeft gehanteerd. Dat was onnodig, excuses daarvoor.  

Is het inmiddels gelukt om te achterhalen of het toestel op voorraad ligt?

@Beau1982, wat is jouw vraag? Dan kunnen we je hiermee verder helpen :) 


Het blijkt dat KPN het toestel Samsung Note 10 Lite niet in het assortiment opneemt en dus ook niet in de winkel komt te liggen. Ik ben dus aangewezen op winkels als Media Markt.

Het is dus inderdaad te zot dat je belt met een vraag over een toestel en dat een medewerker geen antwoord geeft, omdat ik dat niet in mijn klantenprofiel wil hebben. Dan vraagt hij niet te verificatie de laatste 3 cijfers van mijn bankrekening, maar het telefoonnummer waarmee ik bel. Misschien is vergeten de desbetreffende medewerker op te leiden.

Dan nog een vraag: Hoe kan ik inzicht krijgen in wat in mijn klantenprofiel staat?


Ik verwacht niet dat je daar inzicht in krijgt.  Dat wil je toch ook niet zeg.


Het blijkt dat KPN het toestel Samsung Note 10 Lite niet in het assortiment opneemt en dus ook niet in de winkel komt te liggen. Ik ben dus aangewezen op winkels als Media Markt.

Dat is jammer. We proberen voor ieders wat wils in ons assortiment op te nemen, soms hebben we een specifiek toestel niet. Helaas. 

Dan nog een vraag: Hoe kan ik inzicht krijgen in wat in mijn klantenprofiel staat?

Dat is mogelijk. De consument heeft Recht op inzage van zijn gegevens. Dit kan je bij elke organisatie waar je (vermoedelijk) klant bij bent kosteloos opvragen.

Inzage vragen
Je hebt in principe recht op inzage in ál je persoonsgegevens. Maar dit kan heel veel zijn. Het is bijvoorbeeld inclusief persoonsgegevens uit e-mails, eventuele opgenomen telefoongesprekken etc. Bedenk daarom van tevoren waarin je precies inzage wilt. En geef dit aan in het verzoek aan de organisatie die je om inzage vraagt.


Hay Onka, je hebt al een tijdje geen reactie meer achtergelaten. Ik ga er vanuit dat je vragen zijn beantwoord. Mocht dat niet zo zijn? Laat het me weten. Ik help je dan graag verder. 


Reageer