Skip to main content

Top service vandaag weer. Medewerker laat je 23 minuten wachten en meldt, na afstemming met de leidinggevende, dat zij er ook niets aan kunnen doen dat er €60,50 aan niet gebruikte buitenland kosten in rekening is gebracht. En daar moet Je het dan mee doen. 
 

vraag je om adres om klacht in te dienen. Zegt ze: klachten@kpn.com 

 

een e-mail adres dat niet werkt. Wat een laffe organisatie. Gewoon liegen om maar op te kunnen hangen. 

Maar wat had jij verwacht dan? Vrijwel zeker heeft je telefoon contact gemaakt met een provider in een land wat niet bij de eu hoort. Denk daarbij aan veerboten en landen aan de grens van Europa.  Vertel even iets over jouw situatie? In welk land was je?


Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


We waren in Istanbul. Het ging om mijn zoon van 13. Hij heeft geen internet kunnen gebruiken en daar balen pubers flink van. Maar ik krijg wel een nota van EUR 60,50.

Wat ik verwacht Superuser Joep 1965?

Dat ze mij uit kunnen leggen waarom er toch stevige kosten in rekening gebracht worden. En dan niet >20 minuten in de wachtstand en vervolgens communiceren: ‘ik heb het er met mijn leidinggevende over gehad, we kunnen er niets aan doen’.

En als ik dan vraag waar ik een klacht naartoe kan mailen? Dan een mailadres noemen wat niet bestaat/gebruikt wordt. 

KPN is een arrogante verkoopmaatschappij geworden. Medewerkers lopen er ook vast, worden radeloos en hangen spontaan op of geven een email adres wat niet bestaat.

 

 


Blijkbaar is er op wat voor manier dan ook verbinding geweest met een Turkse provider en die heeft daarvoor de rekening gestuurd naar kpn die dat uiteraard dan weer bij u in rekening brengt. Turkije hoort niet bij de EU dus valt buiten de bundel. 


Blijkbaar is er op wat voor manier dan ook verbinding geweest met een Turkse provider en die heeft daarvoor de rekening gestuurd naar kpn die dat uiteraard dan weer bij u in rekening brengt. Turkije hoort niet bij de EU dus valt buiten de bundel. 

Natuurlijk is dat het geval geweest, dat overkomt jaarlijks duizenden reizigers.


Dan hoor ik dat graag van KPN SuperuserJoep1965. En niet na 23 minuten wachten: ik heb besproken maar wij kunnen er niets aan doen. 

 

Om me vervolgens een email adres door te geven wat niet bestaat/gebruikt wordt voor mijn klacht. 

 

Los van het feit dat KPN in kader van zorgplicht hier prima data roaming buiten EU standaard kan blokkeren. Het is toch ziekelijk om EUR 60,50 te belasten als je niet van internet gebruik hebt kunnen maken. Je betaalt toch ook geen rekening in een restaurant als je wel besteld hebt maar geen diner geserveerd krijgt?

 

KPN is gewoon lui en arrogant geworden. Net als een maandcontract voor je zoon afsluiten voor vakantie, dit met medewerker bespreken en die dan niet vanzelf laten vervallen. Het is gewoon ziekelijk. Hoogmoed komt voor de val


En als het jaarlijks duizend reizigers overkomt en je kunt er wat aan doen om te voorkomen. Dan doen we het lekker niet…? 


En als het jaarlijks duizend reizigers overkomt en je kunt er wat aan doen om te voorkomen. Dan doen we het lekker niet…? 

En dat terwijl het zo simpel is om er iets aan te doen.


Ik ben het helemaal eens met u en mijn medeforumlid maar voor nu is het zoals het is.  Zover ik weet is het bijna bij alle providers zo. Maar er is data verbruikt. Dat is zeker. Er is in dagbladen en door de anwb over geschreven en gewaarschuwd.