Skip to main content

Beste lezer,

Sinds enkele weken ervaar ik verbindingsproblemen. In eerste instantie werkte mijn 4G amper. Daarop heb ik een nieuwe simkaart gekregen, maar dit maakte geen verschil. Sinds afgelopen dinsdag heb ik geen enkele verbinding meer. Ik kan niet worden gebeld, niet bellen, geen berichten ontvangen en niet op internet. De afgelopen weken heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice, waarbij mij verschillende tips zijn gegeven over het opnieuw opstarten van mijn telefoon, wisselen van simkaarten en storingen in de buurt. Gisteren ben ik in de winkel geweest waar mij werd uitgelegd dat er sprake is van een storing voor mensen met een iPhone 11. De laatste update zou niet passen bij het KPN netwerk waardoor gebruikers met deze toestellen genoodzaakt zijn om een nieuwe telefoon te kopen of een andere aanbieder te zoeken. Vanmorgen heb ik weer gebeld en werd mij geadviseerd om een e-Sim te installeren. Tegen beter weten in heb ik dit gedaan, maar dit werkt niet, want ik heb geen netwerkverbinding dus de e-Sim kan geen connectie maken. Op aanraden van een collega Apple gebeld, die de problemen wel erkende, maar me uiteraard weer terug verwezen naar KPN. Bij KPN werd me aangeraden een klacht in te dienen. Dit kon enkel telefonisch, wat ook naar is, want ik kan dus niet gebeld worden. Uiteindelijk is er een ticket aangemaakt en wordt ik binnen enkele weken teruggebeld.

 

Ik begrijp dat er mogelijk sprake is van een grotere landelijke storing voor deze gebruikers en dit zie ik ook terug op deze topics. Wat mij stoort is dat ik nauwelijks medewerking voel. Mijn abonnement loopt bijna af. De ene collega geeft aan dat het mogelijk moet zijn om eerder te verlengen. De ander ontkent dit. Daarbij stoort het mij dat ik nu al twee maanden betaal voor een service waar ik geen gebruik van kan maken. Ik vind dat niet klantvriendelijk en weinig flexibel. Ook vind ik het vreemd dat ik zelf Apple moet contacten, terwijl het probleem eigenlijk veel groter is dan alleen mijn toestel, dus ik vraag me ook af of er onderling tussen KPN en Apple afstemming is over dit probleem? Ik krijg namelijk van beide partijen te horen dat ik uit moet sluiten dat het aan het netwerk of het toestel ligt, want geen van de partijen wil verantwoordelijkheid nemen voor dit probleem. Begrijpelijk, maar mij maakt het niet zo veel uit waar de schuldvraag ligt. Ik wil gewoon een werkend toestel met het abonnement waar ik voor betaal. 
 

Ik hoop op een passende oplossing.

 

 

Mijn provider is Simyo zij gebruiken het netwerk van KPN. Ik heb ook echte problemen met mijn telefoon. Simyo en KPN werken beiden niet mee. Dat Apple ook niet mee werkt is ronduit treurig. Ik neem een andere provider voor tv en mobiel. Dus KPN gaat eruit! Probleem opgelost. Dat zou een ieder moeten doen! 


Hoi ,

 

ik heb sinds vandaag precies hetzelfde probleem mbt iPhone 11 . Ik heb vandaag met KPN medewerker gesproken vanochtend , medewerker verklaarde als volgt : landelijke storing z.s.m. verholpen zal zijn . 
Vanavond tot op heden nog steeds geen bereik ivm mobiel internet / tel .  Hierbij weer met KPN gesproken nu gaf de medewerker van KPN eerlijk aan en verklaarde als volgt : iPhone 11/12 hebben zij problemen mbt provider netwerk , zelf zijn ze al een tijdje bezig om dit probleem te verhelpen . 

Oplossing = 
Ik ben een klant , en ik betaal voor een service ! 
Verder heb ik mijn gesprekken met de medewerkers opgenomen ! 
ik krijg 2 verschillende verhalen te horen , dit hoort en kan niet ! 
Ik betaal niet voor een service / waar ik geen gebruik kan maken ! 
 


Onze klachten bundelen en radar dit laten uitzoeken. Wij betalen voor een service die we niet krijgen van KPN. Ik ga dit probleem nu aankaarten bij Radar. Als een ieder dit nu gaat doen MOET kpn hier wat mee. Trouwens dit probleem speelt al vanaf 2022. Veranderen van provider kan natuurlijk ook!!


Ik heb het ook doorgegeven aan Radar (maar die hebben even een zomer pauze?). Ook doorgegeven aan wat nieuws sites. Hopelijk wordt het opgepikt, maar ik raad anderen aan dit ook te doen. KPN laat nog steeds niks van zich horen, helaas :(


Hoi @Beijk  en @Matthew83 

Helaas hebben alle consumentenprogramma’s (Kassa, Meldpunt en Radar) een zomerstop, en zijn pas eind augustus/begin september weer op te televisie.
De redacties van deze programma’s draaien nu op halve kracht, omdat wel medewerkers van deze omroepen op vakantie zijn.

Dus mocht er door Radar (of een ander consumentenprogramma) een uitzending aan het KPN probleem geweid gaan worden, dan zal dat niet eerder zijn dan in september.
En dan zul je zien, dat tegen die tijd het probleem al is opgelost door KPN en Apple.

Maar zoals mede forumlid @Matthew83 al aangaf, is iedere Nederlander vrij om het ook te melden bij nieuwssites van o.a. de NOS, RTL Nieuws en Nu.nl.
Alleen is het de vraag, of ze het belangrijk genoeg vinden om het te vermelden op hun website, plus dat er altijd eerst contact opgenomen zal worden met een persvoorlichter van KPN.


Ik ga maandag contact opnemen met AT5 nieuwszender . Ben hier helemaal KLAAR MEE ! 


Ik ga maandag contact opnemen met AT5 nieuwszender . Ben hier helemaal KLAAR MEE ! 

Hoi @AG11 

Ik zou het zeker doen, al vraag ik mij af of een lokale zender er brood in ziet.
AT5 is natuurlijk de lokale TV-zender van de Regio Amsterdam, met voornamelijk nieuws, informatie en programma’s uit en over Amsterdam.

AT5 is landelijk te zien, maar ik verwacht niet dat er mensen zijn die in Limburg, Brabant of Gelderland wonen naar deze TV-zender zullen kijken, aangezien die hun eigen regionale omroep en lokale omroepen hebben.

Ik wens je er uiteraard wel veel succes hierbij!!

Via de NOS, RTL Nieuws en Nu.nl bereik je veel meer.