Beste lezer,
Sinds enkele weken ervaar ik verbindingsproblemen. In eerste instantie werkte mijn 4G amper. Daarop heb ik een nieuwe simkaart gekregen, maar dit maakte geen verschil. Sinds afgelopen dinsdag heb ik geen enkele verbinding meer. Ik kan niet worden gebeld, niet bellen, geen berichten ontvangen en niet op internet. De afgelopen weken heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice, waarbij mij verschillende tips zijn gegeven over het opnieuw opstarten van mijn telefoon, wisselen van simkaarten en storingen in de buurt. Gisteren ben ik in de winkel geweest waar mij werd uitgelegd dat er sprake is van een storing voor mensen met een iPhone 11. De laatste update zou niet passen bij het KPN netwerk waardoor gebruikers met deze toestellen genoodzaakt zijn om een nieuwe telefoon te kopen of een andere aanbieder te zoeken. Vanmorgen heb ik weer gebeld en werd mij geadviseerd om een e-Sim te installeren. Tegen beter weten in heb ik dit gedaan, maar dit werkt niet, want ik heb geen netwerkverbinding dus de e-Sim kan geen connectie maken. Op aanraden van een collega Apple gebeld, die de problemen wel erkende, maar me uiteraard weer terug verwezen naar KPN. Bij KPN werd me aangeraden een klacht in te dienen. Dit kon enkel telefonisch, wat ook naar is, want ik kan dus niet gebeld worden. Uiteindelijk is er een ticket aangemaakt en wordt ik binnen enkele weken teruggebeld.
Â
Ik begrijp dat er mogelijk sprake is van een grotere landelijke storing voor deze gebruikers en dit zie ik ook terug op deze topics. Wat mij stoort is dat ik nauwelijks medewerking voel. Mijn abonnement loopt bijna af. De ene collega geeft aan dat het mogelijk moet zijn om eerder te verlengen. De ander ontkent dit. Daarbij stoort het mij dat ik nu al twee maanden betaal voor een service waar ik geen gebruik van kan maken. Ik vind dat niet klantvriendelijk en weinig flexibel. Ook vind ik het vreemd dat ik zelf Apple moet contacten, terwijl het probleem eigenlijk veel groter is dan alleen mijn toestel, dus ik vraag me ook af of er onderling tussen KPN en Apple afstemming is over dit probleem? Ik krijg namelijk van beide partijen te horen dat ik uit moet sluiten dat het aan het netwerk of het toestel ligt, want geen van de partijen wil verantwoordelijkheid nemen voor dit probleem. Begrijpelijk, maar mij maakt het niet zo veel uit waar de schuldvraag ligt. Ik wil gewoon een werkend toestel met het abonnement waar ik voor betaal.Â
Â
Ik hoop op een passende oplossing.
Â
Â