Skip to main content
Beantwoord

Klantnummer KPN nergens te vinden, hierdoor kan ik sim niet aciveren

• 23 maart 2025
  • 7 reacties
  • 72 keer bekeken

Ik heb via Mobiel.nl een abonnement bij KPN afgesloten, maar ik zie nergens mijn KPN Klantnummer (al gekeken bij mijn bankafschrijving, contract en in de factuur). Ik heb dit klantnummer nodig om een abonnement te koppelen in Mijn KPN en dus ook mijn e-sim te installeren. Nu wordt ik steeds gewezen op het maken van een belafspraak, maar het probleem is dus dat ik mijn e-sim niet kan installeren en dus ook niet kan bellen. Help!

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Nikita1999, ik begrijp dat je een beetje vastloopt op deze manier ðŸ˜•

Je klantnummer zal beginnen met 401, zou je kunnen kijken of je ergens een nummer ziet dat daar mee begint, maar met een andere benaming? Ik weet niet precies hoe alle documentatie er uit ziet die je van Mobiel.nl hebt ontvangen, wellicht geven ze er daar net even een andere naam aan!

Zou je ook kunnen kijken of het wellicht lukt om hem te activeren via deze methode? E-sim activeren 

Mocht het daarmee ook niet lukken, dan wil ik je aanraden om contact te zoeken via onze social media kanalen, daar wordt je erg snel geholpen zonder dat je hoeft te bellen! je vindt ons onder andere op Facebook en X. Ook is het mogelijk om langs te gaan bij een KPN winkel, daar kan je (op vertoon van een geldig legitimatiebewijs) direct een werkende fysieke simkaart meekrijgen, die je dan later om kunt zetten naar een E-sim.

Ik hoop dat je snel weer bereikbaar zult zijn!

Bekijk origineel

7 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14775 reacties
  • Antwoord
  • 23 maart 2025

Hi ​@Nikita1999, ik begrijp dat je een beetje vastloopt op deze manier ðŸ˜•

Je klantnummer zal beginnen met 401, zou je kunnen kijken of je ergens een nummer ziet dat daar mee begint, maar met een andere benaming? Ik weet niet precies hoe alle documentatie er uit ziet die je van Mobiel.nl hebt ontvangen, wellicht geven ze er daar net even een andere naam aan!

Zou je ook kunnen kijken of het wellicht lukt om hem te activeren via deze methode? E-sim activeren 

Mocht het daarmee ook niet lukken, dan wil ik je aanraden om contact te zoeken via onze social media kanalen, daar wordt je erg snel geholpen zonder dat je hoeft te bellen! je vindt ons onder andere op Facebook en X. Ook is het mogelijk om langs te gaan bij een KPN winkel, daar kan je (op vertoon van een geldig legitimatiebewijs) direct een werkende fysieke simkaart meekrijgen, die je dan later om kunt zetten naar een E-sim.

Ik hoop dat je snel weer bereikbaar zult zijn!

Forum|alt.badge.img+2

Maja van KPN schreef:

…

Mocht het daarmee ook niet lukken, dan wil ik je aanraden om contact te zoeken via onze social media kanalen, daar wordt je erg snel geholpen zonder dat je hoeft te bellen! je vindt ons onder andere op Facebook en X.

…

https://m.me/kpn

https://obi41.nl/yxpyeuu5

Waarom worden de Facebook en X sociale media kanalen van KPN bekendgemaakt via redirect services?

Hoe is gegarandeerd dat die redirect services naar KPN blijven verwijzen?

• 3271 reacties
  • 23 maart 2025
Pieter van Ieperen schreef:

Waarom worden de Facebook en X sociale media kanalen van KPN bekendgemaakt via redirect services?

Om te kunnen "tracken" wie er precies allemaal op die link klikt. Allemaal informatie verzameling dus.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17582 reacties
  • 23 maart 2025

Rechtstreeks kan ook ​@Pieter van Ieperen 

https://www.facebook.com/kpn

https://x.com/kpn

Die links staan onderaan elke webpagina van KPN (ook hieronder op de community)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 maart 2025

​@Maja van KPN ik heb contact opgenomen met Mobiel.nl, zij kunnen mijn KPN klantnummer niet inzien in het contract of hun systeem. Het klantnummer is alleen bekend bij KPN zeggen zij. Jullie zouden mij in het systeem kunnen vinden, omdat het abonnement al is aangesloten. Ik kan dit zelf niet checken omdat het abonnement nog niet is gekoppeld (maar dus al wel aangesloten). Ik heb geen email gehad van KPN met een klantnummer of een nummer dat begint met 401. Ik hoop daarom van jullie alsnog dit klantnummer te ontvangen. In de documentatie van Mobiel.nl ga ik niets vinden.

• 3271 reacties
  • 23 maart 2025

​@Nikita1999 neem contact op via Twitter of Facebook. Want Maja is wel KPN medewerker. Maar zij gaat gewoon niks voor je doen. Het klinkt lullig. Maar helaas werkt het zo. Ze heeft je zelf doorverwezen.

Dat Mobiel.nl je klantnummer niet ziet snap ik nog wel. Dat behoort tot jouw persoonlijke gegevens bij KPN. Die mogen externe partijen niet inzien.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14775 reacties
  • 24 maart 2025
Nikita1999 schreef:

​@Maja van KPN ik heb contact opgenomen met Mobiel.nl, zij kunnen mijn KPN klantnummer niet inzien in het contract of hun systeem. Het klantnummer is alleen bekend bij KPN zeggen zij. Jullie zouden mij in het systeem kunnen vinden, omdat het abonnement al is aangesloten. Ik kan dit zelf niet checken omdat het abonnement nog niet is gekoppeld (maar dus al wel aangesloten). Ik heb geen email gehad van KPN met een klantnummer of een nummer dat begint met 401. Ik hoop daarom van jullie alsnog dit klantnummer te ontvangen. In de documentatie van Mobiel.nl ga ik niets vinden.

Ok duidelijk ​@Nikita1999, dan zal je hem inderdaad bij ons op moeten vragen! De reden dat ik je hiervoor doorverwijs naar onze social media kanalen, of 1 van onze winkels, is dat er bij dit soort vragen een verificatiemethode wordt gebruikt, waarvoor 'live’ contact nodig is. Ik hoop dat 1 van mijn collega's je hier snel verder mee kan helpen, zodat je de E-sim kunt activeren!

Reageer