Skip to main content
Beantwoord

Klopt dit KPN nummer wel?

• June 4, 2026
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik werd net gebeld door onderstaand nummer uit Eindhoven en vervolgens hoor ik een wachttoon en neemt iemand op die beweert van KPN te zijn? Klopt dit wel? 31402401349 is het nummer.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Svrijn 

Het telefoonnummer dat jouw heeft gebeld is niet van KPN of van een wederverkoper van KPN.
Ik heb even gezocht, maar er is nog niet veel bekend over het telefoonnummer dat jouw heeft gebeld, behalve dat het om SPAM telefoontjes gaat en zelfs om een onbetrouwbaar telefoonnummer gaat.

Dus mijn advies, gewoon niet opnemen!
Je kunt het telefoonnummer ook blokkeren binnen jouw smartphone, zodat je niet meer wordt lastig gevallen door het door jouw genoemde telefoonnummer.

Hierbij de lijst van telefoonnummers die KPN en officiële wederverkopers gebruiken om je te bellen, druk hiervoor op de link:

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Svrijn 

Het telefoonnummer dat jouw heeft gebeld is niet van KPN of van een wederverkoper van KPN.
Ik heb even gezocht, maar er is nog niet veel bekend over het telefoonnummer dat jouw heeft gebeld, behalve dat het om SPAM telefoontjes gaat en zelfs om een onbetrouwbaar telefoonnummer gaat.

Dus mijn advies, gewoon niet opnemen!
Je kunt het telefoonnummer ook blokkeren binnen jouw smartphone, zodat je niet meer wordt lastig gevallen door het door jouw genoemde telefoonnummer.

Hierbij de lijst van telefoonnummers die KPN en officiële wederverkopers gebruiken om je te bellen, druk hiervoor op de link:

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2026

Oei. De jongeman klonk erg vriendelijk en was zelf ook verbaasd. Ik heb uiteindelijk aangegeven dat ik ging ophangen. Dat kan verder geen kwaad toch? Nummer is nu geblokkeerd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Svrijn 

Dat heb je inderdaad keurig en netjes gedaan!

Het kan ook verder geen kwaad inderdaad, en goed dat je het telefoonnummer hebt geblokkeerd in je smartphone.

• June 4, 2026

Even opgezocht bij :

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

Relatienaam
Voiped Wholesale B.V.

Een van de veeeele voip bedrijven>

Ik neem aan dat kpn via eigen nummers werkt.

Alhoewel ze ook wel eens derde partijen inhuren (voor het karretje spannen) om klanten te werven.

Wat vaak de goede naam van kpn niet ten goed komt.

Of zijn ze daar nu mee gestopt ?

( normaal kan je met shift + enter zonder lege regel werken maar dat gaat nu niet, dus vandaar )

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2026

Oke, dankjewel! 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Svrijn, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al reacties hebt gekregen! Heel goed ook dat je hier zo scherp op bent. 

Dat nummer is inderdaad niet op deze lijst te vinden en ook de nummers, of nummerreeksen, van externe verkopers horen hierop te staan. 
Blokkeren is dan inderdaad een goede zet en zoals Michel ook zei, het kan verder geen kwaad. 

Hopelijk is het zo opgelost. Maak hier gerust weer een topic aan als je in de toekomst ergens vragen over hebt! 😄