Skip to main content

Is er bekend of er weer een periode komt waarin geen aansluitkosten in rekening worden gebracht. Ik wil wel overstappen naar KPN sim only maar de aansluitkosten houden me op dit moment tegen. Enige tijd geleden was er zo'n actie maar had toen nog een looptijd langer dan 4 maanden, dus kon nog niet overstappen. Dus daar wacht ik eigenlijk op😊.

Eerder dit jaar ben ik van Ziggo overgestapt naar KPN. Bij het afsluiten van het Thuis-abonnement bestond er geen actie “geen aansluiting”. Enige tijd later wel (mijn abonnement was op dat moment nog niet ingegaan).  Een berekening op de website van KPN leverde hetzelfde abonnement op (ook qua prijs), maar er werden geen aansluitkosten. Een belletje naar de klantenservice leverde niets op. Ik dacht als ik deze bestelling annuleer en een nieuwe aanvraag doe levert me dat € 25 op. Volgens de klantenservice geen goed idee, want dan zou e.e.a. misschien mis gaan. Ik heb het toen maar zo gelaten, omdat ik niet het risico wilde lopen verstoken te zijn van internet. Nu voel ik me toch voor € 25 benadeeld, maar dat even terzijde. Los van de vraag over het mobiel abonnement, moest ik het even kwijt🤓

Om de concurrentie niet wijzer te maken zijn acties maar bij een zeer beperkt aantal mensen bekend en worden op het laatste moment bekend gemaakt.  Dus helaas..


Snap ik


Zoiets word nooit van te voren over gecommuniceerd. 


Gewoon afwachten en de aanbiedingen in de gaten houden.


@TonM1965 , of aanmelden bij Simyo https://www.simyo.nl/ , dit is een volle dochter van KPN. Als KPN klant krijg je dubbele data en belminuten. Simyo is de mobile budget provider van KPN, heeft geen winkels en werkt alleen online. Onlangs met twee abonnementen voor de helft van de normale KPN prijs, zonder aansluitkosten tot tevredenheid overgestapt,


@Berrie_Kaas

Het prijsverschil tussen KPN en Simyo is momenteel gewoon stuitend. 
 

Bij Simyo 4GB ben je nu voor zeven euro klaar en geen aansluitkosten. Bij KPN 3GB kom ik uit op veertien euro (ook nog minder belminuten) en dan ook nog eens aansluitkosten.

Hoe wil KPN mij verleiden om bij hun een telefoonabonnement af te sluiten? 

 


Het prijsverschil tussen KPN en Simyo is momenteel gewoon stuitend. 

Tja... het lijkt wel alsof ze bij KPN gewoon geen klanten willen die minder dan € 12,50 betalen. Daaronder bieden ze gewoon niets aan.

Het is bij thuis abonnementen natuurlijk ook zo. Dat begint bij € 42,50 voor 100 mbit. 50 mbit hebben ze afgeschaft. Iemand die internet en tv wil komt uit op minimaal 55 euro. 

Mensen met een kleine beurs die een goedkoop abonnement willen, daar steken ze gewoon de middelvinger naar op.

En dat terwijl klanten die kiezen voor 1000 mbit of bij mobiel voor onbeperkt data relatief weinig extra betalen. Vind ik. 


Zie ook:

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/duurder-uit-als-ik-overstap-van-hollandsnieuwe-naar-kpn-589823

 


Vandaag abonnement bij Simyo afgesloten met nummerbehoud. Mijn 06 bij Simpel wordt ergens in oktober geporteerd naar Simyo, althans als ik deze aanvraag niet zou hebben geannuleerd. Van deze annulering heb ik een bevestiging gehad, waarin wordt aangegeven dat ik binnen twee werkdagen wat zou horen. Nou zijn deze nog niet om, maar daar komt de vraag: Kan ik nu al een ander abonnement afsluiten bij KPN, of gaat dat problemen geven met bijv. porteren van mijn 06 nummer?


@TonM1965  vraagje: waarom sluit je een aanvraag bij Simyo af om deze kort daarna weer te annuleren? Wil je voor de dubbele kosten toch naar KPN zelf?? Waarom toch. KPN is te duur, dochter Simyo maakt gebruik van het zelfde netwerk, dus technisch is er geen enkel verschil. De voorwaarden liggen iets anders maar door deze juist toe te passen kun je maandelijks de helft van de kosten besparen.

Ik neem overigens aan dat Simyo eerst je aanvraag volledig moet annuleren voordat je een vervolgstap richting KPN kunt zetten.


@Berrie_Kaas ik was niet op de hoogte van het pluspakket, heb ik nu, en de entertainmentkorting. Ik heb spotify. Per saldo dus een korting van € 11,99. Ik ben me bewust dat ik me beter eerst goed had moeten inlezen😅


@TonM1965 , ik begrijp het niet helemaal maar dat kan aan mij liggen 🤔 😉.

Heb je nu al € 11,99 korting of verkrijg je die als je een mobiel abonnement bij KPN neemt?  De korting kan dacht ik oplopen tot max. € 7,50 waarbij het max. aantal Gb’s en de belminuten flink minder zijn dan bij Simyo. Maar ….. telefoon abonnementen vergelijken blijft moeilijk en zijn soms ondoorzichtig. In mijn situatie is Simyo in elk geval het voordeligst en doet technisch niet onder voor KPN zelf. 


@Berrie_Kaas Hier is de uitleg. Ik neem nu het pluspakket af bij KPN, kosten € 6,99. Bovendien heb ik een Spotify premium abonnement, kosten € 9,99. Als ik een Sim-only abonnement bij KPN combineer met mijn thuis-abonnement, bespaar ik € 6,99 (wordt gratis). Bovendien ontvang ik ook nog eens € 5 entertainmentkorting. Per saldo dus € 11,99. Stel ik neem 12GB Sim-only dan zijn de meerkosten € 18,50 minus € 11,99 per saldo € 6,51. In mijn geval dus goedkoper dan een abonnement bij Simyo😅 


👍 veel mobiel belplezier @TonM1965 ! 


@Berrie_Kaas

Het prijsverschil tussen KPN en Simyo is momenteel gewoon stuitend. 
 

Bij Simyo 4GB ben je nu voor zeven euro klaar en geen aansluitkosten. Bij KPN 3GB kom ik uit op veertien euro (ook nog minder belminuten) en dan ook nog eens aansluitkosten.

Hoe wil KPN mij verleiden om bij hun een telefoonabonnement af te sluiten? 

 

De korting die ik krijg door nu gratis espn** pakket dekt dat verschil ruimschoots, @Noordzee .

Feitelijk betaal ik dan nog geen 5 euro p/mnd voor 10 GB + onbeperkt min/sms.

**ik heb, nog steeds, Alles in 1 en kun je kiezen uit espn of pluspakket. Bij Hussel en '’2023” alleen pluspakket. Wat dan ook nog eens een lagere waarde heeft.


@PeterG , maar wat als je geen behoefte hebt aan ESPN en je daar ook nooit een abonnement op zult nemen?  Dan is dat toch weggegooid geld? 


Pluspakket nemen. 

Het is natuurlijk ieders eigen keuze naar behoefte. Keuze mobiele provider enzo. 

Heb ook kpn mobiel in verband met mogelijkheid 100 GB noodbundel bij uitval vast internet.