Skip to main content

Denk even met mij mee, ik ben opzoek naar een prepaid sim only, of kortstondig abonnement met “veel” data voor gebruik in NL.

Ik heb KPN alles in 1, met 2 mobiele abonnementen. 

dit is mijn mobiele abonnement:

KPN 2017 Zorgeloos Standaard

06-00000000

€5 extra korting
Gratis onderling bellen
Dubbel zoveel data
Onderling MB’s delen

 

Ook heb ik een KPN 2017 budget abonnement lopen voor mijn vrouw, ik hevel iedere maand mb’s over naar haar nummer, en dat werkt goed.

In mijn abbo zit 10 gb, welke verdubbeld worden, dus ruimschoots voldoende met zn 2en. Nu wil ik voor de vakantie (juli en augustus) een oplossing hebben om meer data tot mijn beschikking te hebben, ook voor de iphone/ pad van de kids, en om niet zo afhankelijk te zijn van het wifinetwerk van de camping, want die verbindingen zijn meestal niet al te best, zeker in het hoogseizoen niet.

Vandaar dat ik een recente huawei mifi router heb aangekocht.

Ik kan natuurlijk ook een hotspot opzetten, maar dat gaat weer ten koste van m’n eigen iphone 12 pro.

Nu komt dan eindelijk de concrete vraag:

Hoe kom ik aan een “snelle” verbinding, welke nog enigszins betaalbaar is met minimaal 10 gb per maand?

Ik heb zelf ook al even gekeken, en zie dan bijvoorbeeld een KPN mobiel internet abonnement van 10 GB, deze kan ik 2 maanden afnemen en dan opzeggen, dat kost dan 26 per maand, min de 5,- klantvoordeel, dus totaal 21,-per maand, en dan dat x 2 (maanden) is 42,- dat is nog betaalbaar. vraag is dan wel worden die mb’s ook verdubbeld?

 

Of kunnen we het ook gewoon simpeler regelen dat ik een x bedrag betaal en dan die mb’s in mn bundel ontvang, en deze dan weer overhevel naar een prepaid simkaartje? 

snappen jullie em nog?

 

Hoop vragen, hoop dat jullie mij kunnen helpen!

bedankt alvast.

Zover ik weet kan je het huidige abonnement iedere maand aanpassen. Dat zou je dan 2 maanden kunnen doen.


@Joep1965 dat idee had ik ook. dus een nieuw data abbo voor 2 maanden afsluiten, en dan heb ik 2 x 10 gb tot mn beschikking. 

Geldt de data verdubbelaar dan ook op dit abbo vraag ik mij af!

 

 

EDIT: ik heb even bij het zusje van kpn gekeken, simyo, daar hebben ze een abbo met 15 gb verdubbeld naar 30 gb, 400min voor 18,- per maand, maandelijks opzegbaar. Ze gebruiken het kpn netwerk, maar wordt dat netwerk geknepen? zitten er hier addertjes onder het gras?


Maar waarom een nieuw abonnement als je het bestaande abonnement ook kan aanpassen? In mijnkpn zie je wat er kan. Overigens wordt bij de nieuwe abonnementen data niet meer verdubbeld. 


@Joep1965 ik wil er graag een sim bij hebben, als ik iets doe met mijn bestaande abbo kan dat niet, ik moet er dus een sim bij hebben.


Aha ik snap em. Dan zal je inderdaad een nieuw abonnement moeten nemen.


@Joep1965 had je toevallig ook mijn vraag in de edit gelezen?

bedankt voor het meedenken

 


Ik ken Simyo helemaal niet dus ik kan er echt geen uitspraak over doen. 


Verder nog iemand ideeen?


Ik doe ook een poging.

De Hussel met onbeperkt internet misschien iets voor je? Je hebt een max van 5 Gb per dag die je dan steeds met 1 Gb aan kunt vullen. Ik heb geen idee hoelang de kids op vakantie op WiFi zitten, maar misschien is dit wel te doen als de streamingdiensten op een lagere resolutie worden gezet. 

Als ik even buiten KPN kijk voor onbeperkt internet zie ik https://evenwifi.nl/onbeperkt-4g/, een tweetal klanten hebben goede ervaringen mee gehad mocht de prijs het je waard zijn. Dit is overigens alleen een suggestie en heeft verder niets met ons/KPN te maken.