Skip to main content

Mijn man heeft Vodafoon en geen extra kosten en ik wel. Ligt duidelijk dat de zendmast niet sterk genoeg is van de KPN in Griekenland want anders had mijn man ook deze kosten gehad,

De provider wisselt ongeveer 15 keer per dag. Gelukkig kan ik aantonen dat ik niet in Turkije ben geweest .

Daar ben ik toch niet verantwoordelijk voor?

Ik wil de extra kosten van € 60 euro dan ook niet betalen. Waar kan ik een klacht indienen?

 

Groet,

 

Margriet

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

KPN heeft uiteraard geen masten in Griekenland staan. Om te vermijden dat u met een Turkse zendmast verbonden raakt moet en handmatig te Griekse provider kiezen. De Turkse provider heeft aan kpn doorgegeven dat u hun netwetk heeft gebruikt en de kosten zijn uiteraard doorberekend.


Nog een aanvulling op de uitleg van Joep hierboven.

In tegenstelling tot KPN valt bij Vodafone Turkije wel binnen de EU regeling, waardoor jouw man kosteloos kon overschakelen. Als grote internationale provider kan VF zich dit veroorloven, maar KPN houdt zich aan de EU-regeling 2017 (Roam like at Home) en Turkije valt daar buiten.


Vodafone is zelf in Turkije ook actief en zij hebben Turkije toegevoegd aan de landen waar het abonnement gebruikt kan worden onder dezelfde condities als in Nederland.

KPN heeft alleen Noorwegen en Zwitserland toegevoeg aan de "roam-like-home" landen.

Dat verklaart waarom jij kosten maakte toen je verbonden was met een Turkse mast terwijl jouw man via die Turkse mast geen kosten maakte.

 


Hoi @Margriet1960, wat Joep, Ruud en wjb hierboven aangeven klopt helemaal. Daar kan ik weinig aan toevoegen. Doordat jij met het Turkse netwerk verbonden bent geweest en er daarbij gebruik is gemaakt van de verbinding worden er kosten in rekening gebracht. De 60,50 euro is een door de EU vastgelegd maximum voor datagebruik buiten de EU zone, als bescherming tegen hogere kosten. Daardoor kunnen we niets doen aan dat bedrag. Op het moment dat jouw toestel verbond met het Turkse netwerk zal er ook een sms'je naar je gestuurd zijn waarin de kosten voor dat netwerk werden toegelicht.

Op deze pagina op onze website over roaming kan je (voor vertrek) je bestemming invoeren en weet je van te voren wat je kan verwachten.