Beste, gisteren heb ik een esim voor Vietnam gekocht bij revolut. Ik had de esim geïnstalleerd. Ik had deze geïnstalleerd als primary. Gisteren heb ik de esim in Vietnam aangezet. Toen ik mijn mobiele data voor alleen primary aanzette kreeg ik een sms dat er €60.50 was gerekend voor kosten buiten de EU terwijl ik mijn esim aan het gebruiken was. Nu kom ik voor erg hoge kosten te staan terwijl deze naar mijn mening onterecht zijn. Ik heb al contact gehad met revolut en zij geven aan dat ik bij jullie moet zijn, omdat jullie onterecht kosten hebben gerekend. Zouden jullie mij a.u.b. kunnen helpen?
Hallo
Je bent het zoveelste slachtoffer. Zet meteen de beschermingslimiet aan per sms. (De al gemaakte kosten ga je niet vergoed krijgen.)
Tarieven voor roaming buiten de EU
Buiten de EU gelden er andere tarieven en de kosten kunnen aardig oplopen. Per land en per provider verschilt wat je betaalt per MB, je kunt de tarieven voor jouw bestemming op onze site opzoeken.
Wettelijk is er bepaald dat er een limiet van €50,- exclusief BTW geldt, dit is €60,50 inclusief BTW. Bij 80% en 100% verbruik van dit limiet ontvang je een waarschuwing per SMS. Bij 100% verbruik van het limiet wordt het internet automatisch geblokkeerd. Deze blokkade geldt per factuurperiode en de factuurperiode verschilt per klant.
Check de maandelijkse factuur om na te gaan wat jouw factuurperiode is. Een verblijf buiten de EU of in een grensgebied kan over 2 factuurperiodes gaan, waardoor er tweemaal €60,50 = €121,- berekend kan worden op 1 factuur.
Beschermingslimiet aanpassen
Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266
Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.