Skip to main content

Net een gesprek gehad met KPN en zij geven aan dat ze niet bekend zijn met dit probleem!! Is ook nooit besproken op dit forum, blijkbaar lees ik andere dingen hier. Probleem is dat ondanks dat alles uit stond er toch kosten in rekening gebracht zijn buiten Europa. Zelfs de autoriteiten hebben zich hierover gebogen en kwamen tot de conclusie dat dit wel een probleem oplevert! KPN….. wat gaan we hieraan doen!!

Ik heb geen antwoord op je vraag wat KPN hieraan gaat doen maar ik denk niets.

Wel kan ik je een tip geven om voortaan roamingkosten buiten de EU te voorkomen:

sms bescherming aan naar 1266.

Voor nu zal je helaas moeten betalen, blijkbaar heeft je toestel toch iets van data verbruikt, voor de volgende keer: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Dank voor je antwoord, maar het klopt toch echt niet. Als je zelfs je mobiele data uitzet zou het onmogelijk moeten zijn dat er dataverbinding is!

Dank voor je antwoord, maar het klopt toch echt niet. Als je zelfs je mobiele data uitzet zou het onmogelijk moeten zijn dat er dataverbinding is!

Ben ik met je eens, maar gek genoeg gebeurd het vaker. Ik vermoed dat iOS of Android toch iets data verbruikt ergens voor wat deze optie negeert. Ik zou het anders ook niet weten. 

Andere providers hebben standaard de optie “dataverkeer buiten Europa” uitgezet op advies van Autoriteit Consument & Markt! Ik krijg het gevoel dat er hier wel graag gebruik gemaakt wordt van deze extra inkomsten! Sorry maar ik vind dit gewoonweg belachelijk dat er kosten in rekening worden gebracht voor iets wat je niet gebruikt! En wat ik eigenlijk nog het meest irritant vind is dat er gezegd wordt dat dit probleem niet bekend is en ook niet op deze community, terwijl het al een probleem is wat al jaren speelt!

Ja dat zou KPN ook moeten doen, ben ik volledig met je eens.

Reageer