Skip to main content

Hallo heb januari een kostenpost van 0.01 cent gemaakt door buitenlands mb gebruik maar ben niet in het buitenland geweest

 

Hi @Martina69, welkom op het forum!

Als je de grens niet over bent geweest, snap ik goed dat je er een beetje vreemd van op kijkt dat hier wel iets voor in rekening wordt gebracht :thinking: Bij je factuur vindt je ook een verbruiksspecificatie waar je terug kunt zien op welke datum en welk tijdstip er gebruik gemaakt zou zijn van internet in het buitenland (op de 2e en/of 3e pagina van de factuur). Komt hetgeen dat daar staat je ook helemaal niet bekend voor?

Als je de relevante gegevens en het betreffende mobiele nummer invult in je profiel, zal ik even met je meekijken!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Ik heb misschien 1 minuut naar Duitsland gebeld maar mijn bundel is nog lang niet op waarom moet je dan wel extra kost e n betalen.  Jullie zeggen toch gebruik in de eu is hetzelfde zolang je bundel niet op is? 


Als je de grens over gaat en gaat bellen vanuit een EU land, valt dat inderdaad onder je normale bundel. Op dat moment ben je aan het ‘roamen’ wat inhoud dat je gebruik maakt van een zendmast en netwerk van een buitenlandse provider. Daar werden eerder hoge kosten voor berekend door die buitenlandse providers en binnen de EU mag dat niet meer waardoor dit vanuit je gewone bundel gaat :relaxed:

Op het moment dat je vanuit Nederland naar het buitenland belt, ben je niet aan het roamen, je hebt gewoon verbinding met het KPN netwerk als je dan naar het buitenland gaat bellen. Als je een abonnement bij ons hebt met onbeperkt bellen, is het bellen naar de EU daar bij inbegrepen. Als je géén onbeperkt aantal belminuten hebt, is dit niet inbegrepen en worden hier de volgende extra kosten voor in rekening gebracht: 

  • Bellen:  € 0,23 / min

  • Sms versturen:  € 0,07 / sms

Ik hoop dat nu duidelijk is hoe het zit, zo nee dan hoor ik het uiteraard graag :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile: