Skip to main content

Hoi.

Ik ben momenteel in Marokko. Toen ik aankwam in Marokko was mijn telefoon UIT. Express gedaan, want wou niet dat ik onnodige kosten ging maken. Echter is dit toch gebeurt…nadat ik mijn telefoon aandeed kreeg ik een bericht van KPN dat ik internet heb gebruikt terwijl dit absoluut NIET het geval is. De kostten hiervoor: 60,50. In de app staat dat dit is voor 24 MB. Ongelooflijk slecht dit. 
@KPN, hoe gaat jullie dit oplossen?

Zie graag een reactie tegenmoet.

Groeten!

Hallo @Asmae88889 KPN gaat dit helaas niet voor je oplossen.

Het is verstandig bij wijze van spreken om reeds  in NL mobiele data uit te zetten om hoge mosten te voorkomen als je in het buitenland aan komt.

 

 


Waar en wanneer deed jij jouw telefoon uit en waar en wanneer weer aan?


Dan vermoed ik dat je al bereik had met een Marokkaanse zendmast, en dat je telefoon wat megabytes in had geladen.


Dan vermoed ik dat je al bereik had met een Marokkaanse zendmast, en dat je telefoon wat megabytes in had geladen.


Kan KPN hier wat aan doen denk je?


Waar en wanneer deed jij jouw telefoon uit en waar en wanneer weer aan?

Toen we de boot opstapten denk ik hem uit. En weer aan toen we thuis aankwamen in Marokko. 😬


Waar en wanneer deed jij jouw telefoon uit en waar en wanneer weer aan?

Toen we de boot opstapten denk ik hem uit. En weer aan toen we thuis aankwamen in Marokko. 😬

Dus in Marokko heb je hem weer aangezet.

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt toen jij jouw telefoon weer aanzette in Marokko en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden. Waarschijnlijk is toen in luttele seconden die 24MB verbruikt.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Waar en wanneer deed jij jouw telefoon uit en waar en wanneer weer aan?

Toen we de boot opstapten denk ik hem uit. En weer aan toen we thuis aankwamen in Marokko. 😬

Denk = deed? Maar in ieder geval was je hier al te laat. 


Waar en wanneer deed jij jouw telefoon uit en waar en wanneer weer aan?

Toen we de boot opstapten denk ik hem uit. En weer aan toen we thuis aankwamen in Marokko. 😬

Hier ben je al te laat. 

Dat kan je niet met zekerheid zeggen.


Ik vind van wel. TS twijfelt zelf ook. 


Hallo @Asmae88889 KPN gaat dit helaas niet voor je oplossen.

Het is verstandig bij wijze van spreken om reeds  in NL mobiele data uit te zetten om hoge mosten te voorkomen als je in het buitenland aan komt.

 

 

Precies en geheel met je eens! @Asmae88889 had al in Nederland mobiele data uit moeten zetten. Is geheel eigen verantwoording. Helaas helaas. 


Raspberry schreef:

Precies en geheel met je eens! @Asmae88889 had al in Nederland mobiele data uit moeten zetten. Is geheel eigen verantwoording. 

Dus in de autorit van Nederland naar zuid Spanje kan je maar beter mobiele data uit hebben staan. Sorry hoor, maar daar denk ik toch echt anders over. Daarnaast kan je dus ook gewoon tegen dergelijke roaming kosten oplopen tijdens een wandeling op het strand van één van onze waddeneilanden, op het strand van één van de Griekse eilanden onder de kust van Albanië en Turkije en op ferries binnen de EU.

Het is wel heel gemakkelijk omdat dat allemaal te zien als "eigen verantwoording" en ik snap persoonlijk die houding ook niet. Voor een provider is het heel simpel om de abonnee te beschermen tegen dergelijke kosten en waarom zou je dat dan niet willen.


Je kunt er alle vergelijkingen bij halen, maar ik blijf erbij, gebruiker heeft een eigen verantwoording. Je hoeft mijn mening ook niet te snappen. 


Je kunt er alle vergelijkingen bij halen, maar ik blijf erbij, gebruiker heeft een eigen verantwoording. Je hoeft mijn mening ook niet te snappen. 

Ik ben blij dat ik de zijde van de abonnee kies en niet de zijde van de provider.

Ik zal ook blijven strijden voor de implementatie van de functionaliteit om dataroaming buiten de EU uit te kunnen zetten zonder dat deze binnen de EU uitgezet hoeft te worden. Ik vind het ronduit belachelijk dat een provider dit niet eventjes regelt en als het werkelijk een "verdienmodel" zou zijn dan vind ik dit zeer verwerpelijk.


Waar en wanneer deed jij jouw telefoon uit en waar en wanneer weer aan?

Toen we de boot opstapten denk ik hem uit. En weer aan toen we thuis aankwamen in Marokko. 😬

Denk = deed? Maar in ieder geval was je hier al te laat. 

Ik denk ook niet dat je dat met zekerheid kan zeggen maar als je je tel aanzet in Marokko kan het zijn dat die niet meteen met de wifi thuis in Marokko verbind maar eerst gewoon data verbruikt via het mobiele netwerk als je überhaupt wifi dan hebt “thuis in Marokko”. Het is wel algemeen bekend bij iedereen dat Marokko niet onder de EU valt dus in dit geval vind ik het ook een gevalletje eigen schuld. Ben het wel eens dat als je je gewoon in een EU land bevind en hij verbind met een buurland die daar toevallig niet toe behoort je daar natuurlijk behoorlijk onterecht “de sjaak” bent. Zelfde met dat “tampnet” gedonder.


Ik ben het hier helemaal met @wjb eens. Hier moet KPN echt eens iets aan doen. Mijn contract bij Vodafone loopt in september af maar om deze reden zal ik never nooit mobiel van KPN nemen. Ik vind dit om 2 reden echt slechte service van KPN.  

Ten eerste omdat KPN deze service niet biedt en ten tweede omdat KPN ondanks dat klanten hierover regelmatig klagen blijft volharden om deze service niet te gaan aanbieden. Voor mij geen KPN mobiel.