Skip to main content
Hallo,



Ik heb begin september via de KPN-app mijn ' Basis 2017' Sim-only abonnement gewijzigd naar 'Zorgeloos Instap 2017'. Deze wijziging gaat op 1 oktober in.



De basisprijs van het nieuwe abonnement was volgens de app € 40,56. Met korting en KPN Compleet zouden de kosten rond de 22 euro uitkomen. Exacte kosten weet ik niet meer, want ik heb geen bevestiging per e-mail ontvangen. Nu zie ik in de app echter ineens staan dat de basiskosten van het abonnement € 43,04 worden en met alle kortingen € 24,05.



Ik vraag me af waar deze hogere kosten ineens vandaan komen. In de voorwaarden op https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven.htm (KPN Mobiel 2017 1 juni 2017 t/m 30 juni 2018) zie ik namelijk nog gewoon het oude bedrag staan van 40,56.



Dit staat nu in de app:





Ik zie graag een reactie tegemoet!
Hi Fabian, welkom hier.



Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen ook met je 06-nummer en mij hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Ik denk dat ik hem voor me heb, maar toch voor de zekerheid. 🙂
Dank voor je reactie. Ik heb mijn 06-nummer toegevoegd. Ik hoor graag van je!
@Alex_P, nog een aanvulling: ik zie dat jullie per 1-10-2019 een inflatiecorrectie doorvoeren van 2,3% op mobiele abonnementen. De basisprijs van mijn gewijzigde abonnement zou dan mijns inziens als volgt moeten worden: EUR 40,56 + EUR 0,93 inflatiecorrectie = EUR 41,49. Daarmee kom ik nog niet in de buurt van de EUR 43,04 die nu in de KPN App vermeld staat. Als gevolg hiervan is de uiteindelijke prijs die ik volgens de app zou moeten betalen (EUR 24,05) ook hoger dan de ca. 22 euro die in eerste instantie in de app vermeld stond.



Misschien zie ik iets over het hoofd, dus ik hoop dat jij mij duidelijkheid kunt geven 😀.
Hi Fabian, dit verschil zie ik ook en sluit me ook aan dat dit niet overeenkomt.



Ook aan onze kant zie ik iets anders.



Het oorspronkelijke pakket is € 40.- per maand (€ 41,49 met inflatiecorrectie), daarnaast krijg je een standaardkorting van € 13 en de Compleetkorting van € 5. Totaal: € 22,- en met inflatiecorrectie € 23,49. Niet de € 24,05. Het lijkt een fout in Mijn KPN te zijn.



Ik stel voor om even af te wachten tot 1 of 2 oktober aangezien je nieuwe abonnement dan ingaat. Mocht het dan nog niet kloppen, dan ga ik aan onze kant werk van maken om het alsnog kloppend te krijgen. Kun je je hierin vinden voor nog 2 dagen?
Geen probleem hoor, ik kijk het nog even aan. Ik laat je wel weten wat de app na 1 oktober aangeeft. In ieder geval bedankt alvast!
Top!
Nou, goed nieuws @Alex_P, alles staat nu goed vermeld in Mijn KPN en de app! Je hoeft dus geen actie meer te ondernemen. Bedankt in ieder geval!
Nou, goed nieuws @Alex_P, alles staat nu goed vermeld in Mijn KPN en de app! Je hoeft dus geen actie meer te ondernemen. Bedankt in ieder geval!



Dat is fijn om te lezen. Heb toch het signaal globaal doorgezet.



Je weet me te vinden mocht het nodig zijn. 🙂