Skip to main content

Er zijn verbruikerskosten afgeschreven van mijn rekening mobiele telefoon omdat ik een mobiel nummer zou hebben gebeld dat buiten mijn bundel valt. Ik ken dit nummer niet en heb het ook nooit gebeld. Als ik op dit nummer googel (09060400380) zie ik veel klachten van consumenten die ten onrechte kosten op facturen hebben gehad die ze niet hebben gemaakt.

Het voelt voor mij uitermate onveilig dat dit zo maar kan gebeuren.

Het contact met de klantenservice was uitermate onbevredigend. Ik werd verwezen naar een formulier voor overlast van kpn maar dat was heel slecht invulbaar.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

De klantenservice heeft mij niet aangeboden alle servicenummer te blokkeren. Hoe kan ik dit regelen?


Hallo @Annemarie Bax! Welkom hier. Zie je niet dat je in de gespreksgeschiedenis van je telefoon niet dat je gebeld hebt? Wellicht naar een ander servicenummer die je heeft doorverbonden? 
Ik kan servicenummers voor je blokkeren. Hier heb ik uiteraard je gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Telefoonnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag van je! 


Wellicht naar een ander servicenummer die je heeft doorverbonden? 

Je kunt toch nooit kosten op je rekening krijgen voor telefoonnummers waar je naar doorverbonden wordt? Die kosten zijn toch altijd voor de partij die de doorverbinding tot stand brengt. Als abonnee blijf je toch gewoon betalen voor het nummer dat je oorspronkelijk gebeld hebt?


Dat is een hele terechte opmerking @wjb. Je hebt gelijk! Ik was even in de war. 
Ik zat in mijn hoofd te denken aan 1888, het welbekende doorverbindnummer die 1 euro p/minuut kost. Zij verbinden je graag door met het nummer dat je zoekt, maar de kosten blijven lopen! Ik was even vergeten dat je blijft bellen met 1888 en niet wordt overgeschakeld naar het nummer dat je wilt bereiken:see_no_evil: . 

Lang verhaal kort: Als je aan dit nummer betaald hebt (0906-0400380), zou je dit nummer ook in de gespreksgeschiedenis moeten zien staan. :slight_smile:


Vandaag via google een nummer opgezocht en helaas via 1885 gegaan..... Dit is een doorverbind-service die samenwerkt met KPN: na de 1€ voor het doorverbinden blijven ze dus dit bedrag per minuut in rekening brengen, voor ik het door had was ik 20€ armer 😡

Echt triest dat KPN samenwerkt met dit soort oplichters, ik ga hier iig een flinke zaak mee starten, Kassa en andere media programma's hebben interesse 🤔

Thnx KPN dat jullie alweer bewijzen dat jullie oplichting gewoon toestaan en en van mee profiteren 😡😡😡

 


Hallo @DOX DuckyD 

KPN werkt niet samen met deze 'oplichters'. Door gesponsorde links weten deze commerciële bedrijven bovenaan in de zoekresultaten te komen.

Jij hebt zelf dit nummer gebeld. Heb je de waarschuwing boodschap niet gehoord, die verplicht is? KPN rekent alleen de standaard belkosten, de rest gaat naar die 'oplichters'.

Iedereen kan KPN bellen en via 0800 0402 is dat helemaal gratis.