Skip to main content

Ik krijg in ene kosten internet buitenland gebruik voor mijn kiezen terwijl ik niet in het buitenland ben geweest. Dit gebeurde tijdens ons verbod Terschelling.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ik krijg een déjà vú geloof ik: KLIK. (tampnet op de Noordzee)


Na wandeling op strand op Texel opeens twee berichten van KPN dat ik mij in Noordzee Tampnet bevind. Nooit van gehoord, medewerker KPN ook niet, maar verzekerde mij dat alle kosten binnen de EU en zeker op Texel binnen de bundel vallen. Toch krijg ik nu internetkosten. Kennelijk is dit geen EU. Hoe voorkom ik, en waarschijnlijk straks vele vakantiegangers op het strand, dat ze niet via KPN of hoe dan ook op dit net terecht komen? Kan of moet KPN hier iets tegen doen?


Ai @Hans vV , dat betekent in het vervolg roaming uitzetten als je naar de waddeneilanden gaat.

Noordzee Tampnet zal de antennes beter moeten instellen, zodat dat signaal alleen op de Noordzee wordt ontvangen.

Helaas kan een radiosignaal onder bepaalde (weers)omstandigheden verder reiken dan bedoeld.
Dat heb je ook bij de Duitse of Belgische grens, maar daar maakt het voor de kosten niet uit.


Ik was een week naar Terschelling. Nu wordt er 14 euro internetkosten in rekening gebracht omdat ik buiten de eu zou zijn. Ik kreeg al SMS jes over Tampnet.Hoe krijg ik deze kosten terug?


Ik was een week naar Terschelling. Nu wordt er 14 euro internetkosten in rekening gebracht omdat ik buiten de eu zou zijn. Ik kreeg al SMS jes over Tampnet.Hoe krijg ik deze kosten terug?

Hallo @Annemiek68 , deze kosten zijn helaas niet te declareren.

Volgende keer beter opletten.

 


Ik was een week naar Terschelling. Nu wordt er 14 euro internetkosten in rekening gebracht omdat ik buiten de eu zou zijn. Ik kreeg al SMS jes over Tampnet.Hoe krijg ik deze kosten terug?

Hallo @Annemiek68 , deze kosten zijn helaas niet te declareren.

Volgende keer beter opletten.

Dit vind ik wel een beetje kort door de bocht.

Het is KPN die een samenwerking met Tampnet is aangegaan voor 4G op de Noordzee.

Het kan toch niet zo zijn dat je als nietsvermoedende consument op Terschelling loopt ineens voor hoge kosten komt te staan omdat jouw telefoon spontaan contact maakt met het netwerk van Tampnet doordat KPN geen dekking heeft op delen van Terscheling.

@Bart_Z, Ik neem aan dat KPN heel serieus naar dit fenomeen zal gaan kijken.


Ik vind het ook heel bijzonder inderdaad dat ik in mijn eigen provincie notabene (Terschelling) enorm veel extra kosten heb, omdat ik volgens KPN in het buitenland zit. 

Het is inderdaad beetje kort door de bocht om te zeggen dat je niks kan declareren. Lijkt mij toepasselijk dat KPN hier wel iets in gaat doen.