Skip to main content

In 2014 sloot ik een 2-jarig KPN 2014 Alles-in-1 Mobiel Standaard HS3 abonnement af, inclusief telefoon (iPhone 6), waarvoor geen gespecificeerde toestelkosten waren, uitgezonderd een eenmalig bedrag van 199,00 euro bij aanvang abonnement. Dit abonnement liep in 2016 af. Het abonnement is daarna automatisch verlengd zonder dat er wijzigingen zijn geweest in de abonnementskosten (geen correctie omlaag ivm een reeds afbetaalde telefoon na 2 jr). Nu heb ik hierover de volgende vragen:

  • Hoe is/was de verdeling van de abonnementskosten, zowel tijdens de loopduur van het contract als na de automatische verlenging? (afbetaling toestel, eventuele rente en de reguliere verbruikskosten binnen bundel voor bellen, SMS & internet)
  • Hoe vraag ik een teruggave aan van de teveel betaalde kosten voor de telefoon vanaf de automatische verlenging van het abonnement?
  • Via https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm kan ik een vergoeding van de berekende rente tijdens de afgesloten contractperiode van het abonnement aanvragen. Kan dit ook in 1x aangevraagd/afgehandeld worden, samen met de teveel betaalde kosten voor de telefoon?

Met vriendelijke groet,

N. Feenstra

Beste N. Feenstra,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. En dus ook dezelfde vragen. Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik hoop echt dat KPN de teveel betaalde kosten gaat terugbetalen. 

 

Groet, mfmr


Hallo @NFeenstra en @mfmr Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je hierover aan de bel trekt. In de voorgaande jaren was het zo dat abonnementen werden aangeboden in combinatie met een toestel. Sinds de invoering van de WFT in 2017 is dit anders: je sluit dan ook twee contracten af. Eén voor het abonnement en één voor het toestel. Je eerste vraag begrijp ik denk ik niet volledig, maar als je het vermoeden hebt dat je teveel rente hebt betaald voor je toestel dan kun je dat via de pagina waar je al naar verwees laten controleren. 

Het kan daarnaast zo zijn dat je langer dan 24 maanden hebt betaald voor je toestel: als je je abonnement langer hebt laten doorlopen dan 24 maanden met zo’n ‘combinatie-abonnement’ is dit mogelijk. Dat kan ik voor je laten nakijken en mocht er teveel in rekening zijn gebracht, dan zal dat worden gecorrigeerd. Daarvoor heb ik enkele gegevens nodig. Zouden jullie beide je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

Het formulier over de rente kun je dus zelf invullen en de toestelkosten kan ik voor je laten controleren. Het kan dus niet in één keer. Laat je weten als je je gegevens hebt ingevuld? Dan ga ik aan de slag. 

 


Dag Bart,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn gegevens in  mijn profiel gezet, dus hopelijk kun je daarmee verder. De aanvraag voor de rente zal ik zelf invullen. 

Alvast bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

  1. Feenstra

Ha @NFeenstra Graag gedaan. Ik heb het één en ander doorgegeven aan een achterliggende afdeling, die dit verder zal afhandelen. Er zal contact met je worden opgenomen! 


Reageer