Hoi ​@KevinInAmerikaÂ
Welkom op de community van KPN.
Dat kan en is ook niet ingewikkeld, mits je nieuwe toestel geschikt is voor de mobiele netwerken in Europa, maar dat zijn inmiddels de meeste smartphones.
Ga als volgt te werk:
- Download op je nieuwe smartphone de Mijn KPN App (uit de Google Play Store of de App Store van Apple).
- Log in op de Mijn KPN App op je nieuwe smartphone.
- Kies onderaan in de App voor producten
- Klik vervolgens bovenaan op je KPN 06-nummer
- Scrol op de pagina die dan volgt naar Simkaart
- Klik op Simkaart
- Vervolgens klik je op Simkaart Vervangen en kiest dan voor de E-sim
- Volg dan gewoon de stappen die aangegeven worden
- Zorg dat je ook verbonden bent met een WiFi netwerk, dat is belangrijk!
- Tijdens het activeren van de E-sim ontvang je op jouw oude smartphone (met de fysieke simkaart van KPN) een sms met een activeringscode.
- Deze activeringscode heb je nodig om de E-sim op je nieuwe smartphone te kunnen activeren, dus zorg dat je oude smartphone aanstaat bij het downloaden en activeren van de E-sim op je nieuwe smartphone.
Meer informatie over de E-Sim lees je door te klikken op de volgende link:Â E-sim aanvragen, activeren en installeren
Â
Laat nog wel even weten, of het je is gelukt!
​@KevinInAmerika Je kan eventueel tegen 2 problemen aanlopen.
- De KPN esim zou niet werken op een buitenlandse telefoon
- De esim laat niet downloaden als de telefoon is verboden met bepaalde buitenlandse provider
Hoi ​@TDNÂ
Bedankt voor je goede aanvulling.
De twee redenen die jij benoemd, kunnen inderdaad ook nog een rol spelen bij de E-sim van KPN.
Hoi ​@KevinInAmerika! Welkom op de KPN Community en mooi dat je hier je vraag stelt. Zoals je ziet zijn hier genoeg mensen met parate info en kennis die je kunnen helpen :)Â
​Wat ik wil aanvullen op @Michel.uit.Arnhem en ​@TDN is dat je in het buitenland zonder problemen een e-sim kan activeren. Dit kun je lezen in het artikel op onze kennisbank wat hieronder gelinkt staat. Wat betreft een toestel wat afkomstig is uit de VS of ander werelddeel, lees ik wel online dat er mogelijk een region lock op kan staan. Mogelijk kun je daar meer over te weten komen door AT&T te bellen of een rondje te googlen.Â
Â