Skip to main content
Beantwoord

KPN abonnement werkt niet met iPhone 11

• July 9, 2025
  • 19 reacties
  • 254 keer bekeken

Sinds een paar jaar heb ik een iPhone 11, die het altijd uitstekend heeft gedaan. Sinds een aantal weken heb ik bijna nooit internet meer, hij valt overal uit. Ik ben nu in ItaliĆ« op vakantie en ik heb nog geen internet gehad, hij blijft alleen maar honderden keren aangeven dat het kpn netwerk niet beschikbaar is. Gelukkig heeft mijn zoon zijn werkende telefoon bij zich. Ik heb een paar weken geleden, na eindeloos zoeken, via chat contact gehad met kpn, zij adviseerden de telefoon op te sturen. Die zou ik dan op z’n minst een week kwijt zijn. Hoe dan! Ik heb ā€˜m ook nodig voor mijn werk.Ā 

De enige mogelijkheid die ik hier in Italië heb is een belafspraak maken, maar ik kan niet gebeld worden, want het abonnement werkt niet. Wat een ongelofelijk waardeloos bedrijf is dit. Ik ben al jaren klant bij kpn, maar dat gaat heel snel stoppen als dit niet heel snel wordt opgelost. Ik heb nu dus een abonnement wat op geen enkele manier werkt en waar ik van kpn ook nog niet van af mag om naar een andere provider over te stappen. Te bizar voor woorden. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Lynette v.Ā en welkom bij de KPN Community. Niet fijn om zonder verbinding in het buitenland te zitten, dus ik ben benieuwd of de tip van Anneke-Anna helpt.Ā 

Als de iPhone 11 dan toch niet lekker werktĀ zou ik een reset doen.Ā 
Als het luktĀ wel een backup maken.Ā 

Onthoud inderdaad wel dat je een back-up maakt van alles voordat je een reset doet, anders ben je je foto's bijvoorbeeld kwijt.Ā 
Je kunt ook jouw simkaart tijdelijk in het toestel van je zoon plaatsen. Als het dan wel goed werkt dan weet je vrij zeker dat je toestel niet goed werkt.Ā 

Mochten jullie samen een KPN abonnement hebben en als deze op hetzelfde adres geregistreerd zijn, dan kun jeĀ MB's delenĀ van jouw abonnement naar zijn abonnement. Zo kan hij bijvoorbeeld een hotspot aanmaken en kan je op die manier in elk geval internetten.Ā 
Als jullie dan weer terug in Nederland zijn kun je altijd bij de KPN winkel langs bijvoorbeeld om je toestel door te laten nemen. Daarna kun je altijd beslissen of je hem op wilt sturen ter reparatie of dat je voor een nieuw toestel gaat.

19 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2025

Er is al 8 maanden een probleem waarbij sommige iPhone 11's en 12's geen verbinding maken met het mobiele netwerk van KPN.Ā 

Aangezien jij pas kort problemen hebt lijkt me dat probleem niet het geval. Zeker omdat je nu in Italiƫ zit waar kpn natuurlijk helemaal geen netwerkt heeft!

Werkt het wel via je simkaart in een Ɣndere telefoon, dat zit het probleem dus in je iPhone 11.

Ā 

Sinds een paar jaar heb ik een iPhone 11

de telefoon op te sturen. Die zou ik dan op z’n minst een week kwijt zijn. Hoe dan! Ik heb ā€˜m ook nodig voor mijn werk.Ā 

Twee redenen om voor een nieuwe(re) te gaan. Maar dan voor de zekerheid geen 11 of 12 natuurlijk.

Ā 

Voor tegemoetkoming bij vervangingĀ moetĀ de telefoon opgestuurd (uiteraard zonder simkaart, die stop je in een geleende, kun je door). De technische dienst kan dan constateren of de combinatie kpn/iPhone het probleem is of dat de telefoon zelf defect is. In het eerste geval krijg je compensatie voor vervanging.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 9, 2025

Het probleem was er al weken voordat ik in Italië was, in NL had ik af en toe nog netwerk, maar hier helemaal niet. Ik heb het probleem al weken geleden ook gemeld.  En ik heb geen ander reserve toestel, dus dit is geen oplossing. Prima als ik van mijn abonnement bij KPN af kan, dan ga ik naar een andere provider. Ik betaal nu een abonnement waar ik niets voor krijg. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2025

Overstappen is natuurlijk ook een optie. MenƩƩr Apple werkt wel goed met Vodafone en Odido.

Als je het toestel niet kunt/wilt opsturen ter controle dan kan het ticket niet verder verwerkt worden. Er moet bepaald worden of het het toestel is, en dan doet het het bij een andere provider ook slecht, of dat het de combinatie is. Met weer een brakke software update van Apple dus.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 9, 2025

Het probleem was er al weken voordat ik in Italië was, in NL had ik af en toe nog netwerk, maar hier helemaal niet. Ik heb het probleem al weken geleden ook gemeld.  En ik heb geen ander reserve toestel, dus dit is geen oplossing. Prima als ik van mijn abonnement bij KPN af kan, dan ga ik naar een andere provider. Ik betaal nu een abonnement waar ik niets voor krijg. 

Ik denk dat uw telefoon gewoon defect is, hier kan KPN niets aan doen. Het bekende probleem met geen internet komt alleen voor in Nederland op sommige toestellen die gebruikmaken van het Nederlandse netwerk van KPN. Als u ook in het buitenland geen internet heeft, is het duidelijk dat uw toestel kapot is. Hier kan KPN niets aan veranderen, en u zult zelf een vervangend toestel moeten aanschaffen.
U kunt hem ook gratis opsturen voor controle, wie weet heeft u geluk en ruilen ze hem gratis om.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2025

Ja. Met het bekende probleem werkt het alleen in Nederland niet, maar heb je buiten Nederland wel gewoon 4G.Ā 

Aangezien je nu in ItaliĆ« ook niks hebt lijkt me vervanging meer opportuun dan overstappen. Want dat kan dan nog wel eens alsnog op vervanging uitlopen….

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 9, 2025

Alles kan stuk maar iPhones (ik ben fan van Apple devices) zijn degelijke hoogwaardige toestellenĀ en de 11 is echt niet te oud.Ā 
Ā 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 12, 2025

Hi ​@Lynette v.Ā en welkom bij de KPN Community. Niet fijn om zonder verbinding in het buitenland te zitten, dus ik ben benieuwd of de tip van Anneke-Anna helpt.Ā 

Onthoud inderdaad wel dat je een back-up maakt van alles voordat je een reset doet, anders ben je je foto's bijvoorbeeld kwijt.Ā 
Je kunt ook jouw simkaart tijdelijk in het toestel van je zoon plaatsen. Als het dan wel goed werkt dan weet je vrij zeker dat je toestel niet goed werkt.Ā 

Mochten jullie samen een KPN abonnement hebben en als deze op hetzelfde adres geregistreerd zijn, dan kun jeĀ MB's delenĀ van jouw abonnement naar zijn abonnement. Zo kan hij bijvoorbeeld een hotspot aanmaken en kan je op die manier in elk geval internetten.Ā 
Als jullie dan weer terug in Nederland zijn kun je altijd bij de KPN winkel langs bijvoorbeeld om je toestel door te laten nemen. Daarna kun je altijd beslissen of je hem op wilt sturen ter reparatie of dat je voor een nieuw toestel gaat.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 12, 2025

Overstappen is natuurlijk ook een optie. MenƩƩr Apple werkt wel goed met Vodafone en Odido.

Met weer een brakke software update van Apple dus.

Welke brakke update isĀ dit dan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2025

Nou, wat update Apple bij telefoons?

Apple stelt iPhones 13 ter beschikking ter vervanging. Zouden ze dat doen als nietĀ zijĀ de fout hadden gemaakt waardoor het niet meer werkt bij kpn????

En voor de tweede keer, net als in 2022.

Ook Apple maakt fouten hoor. Net als Google. It's all the same.

De titel van dit topic is trouwens verkeerdom. iPhone 11 werkt niet met kpn. Want kpn werkt, alleen die 11 dus niet.

Bij Samsung is ook al iets dergelijks voorgevallen. Enkele jaren geleden. Ook m.b.t. kpn.

Privacy ben je bij beide kwijt natuurlijk. Apple is geenszins verheven boven Android/Google. Wat m'n neef allemaal moest opgeven voor een Apple account stond ik versteld van. Dat kan je ook geen privacy meer noemen.Ā 

Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Vast staat dat iPhone 11, wéér, niet werkt op kpn. Al maanden. En dat Apple vervanging beschikbaar stelt. Denk je dan Apple nu lief voor kpn is?

Laten we het zo zeggen. Apple of Android/Google, even goede vrienden toch. Het blijft kiezen uit twee…..

Apple spul is over het algemeen wel wat stabieler en sneller. Jammer dat je voor het Apple platform geen vrije keuze in merk hebt.

Ā 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 13, 2025

Nou, wat update Apple bij telefoons?

Apple stelt iPhones 13 ter beschikking ter vervanging. Zouden ze dat doen als nietĀ zijĀ de fout hadden gemaakt waardoor het niet meer werkt bij kpn????

En voor de tweede keer, net als in 2022.

Ook Apple maakt fouten hoor. Net als Google. It's all the same.

De titel van dit topic is trouwens verkeerdom. iPhone 11 werkt niet met kpn. Want kpn werkt, alleen die 11 dus niet.

Bij Samsung is ook al iets dergelijks voorgevallen. Enkele jaren geleden. Ook m.b.t. kpn.

Privacy ben je bij beide kwijt natuurlijk. Apple is geenszins verheven boven Android/Google. Wat m'n neef allemaal moest opgeven voor een Apple account stond ik versteld van. Dat kan je ook geen privacy meer noemen.Ā 

Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Vast staat dat iPhone 11, wéér, niet werkt op kpn. Al maanden. En dat Apple vervanging beschikbaar stelt. Denk je dan Apple nu lief voor kpn is?

Laten we het zo zeggen. Apple of Android/Google, even goede vrienden toch. Het blijft kiezen uit twee…..

Apple spul is over het algemeen wel wat stabieler en sneller. Jammer dat je voor het Apple platform geen vrije keuze in merk hebt.

Ā 

Waar heb jij documentatie dat Apple dit beschikbaar heeft gesteld en niet gewoon KPN zelf?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 13, 2025

Dat heeft op het forum gestaan. Mag je zelf zoeken.Ā 

Ā 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 13, 2025

Dat heeft op het forum gestaan. Mag je zelf zoeken.Ā 

Dat is nooit een officieel statement geweest van Apple noch KPN, dat klopt echt niet. Ze hebben een vervangingsprogramma gestart, maar meer dan dat is er niet gezegd. Alles daarna is puur speculatie van andere leden geweest.
Ā 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 13, 2025

Dat Apple de vervangende iPhone 13 ter beschikking stelt, is inderdaad puur Ā speculatie (of wensdenken) maar je kunt er vrijwel zeker van zijn, dat de vervanging geheel buiten Apple om gaat. Immers, de iPhone 13 is al een tijdje uit productie en voor ā€˜reparatie’ maakt Apple zĆ©lf geen gebruik van derden, al kan een defecte iPhone natuurlijk wel door derden gerepareerd worden. DoordatĀ er destijds wijzigingen in het mobiele netwerk van kpn zijn geweest, werkte veel IPhone 11 en 12 niet meer op het kpn netwerk.

Dat dit te wijten zou zijn aan ā€˜een brakke update van Apple’, is dus totale onzin omdat ook sommige Android telefoons, met name ook Samsungs, ook problemen - op alleen het kpn netwerk - vertoonden. Daar zijn op dit forum ook genoeg meldingen over.

Of Samsung ook vervangende toestellen beschikbaar heeft gesteld, daar wordt merkwaardigerwijs verder niet over gespeculeerd.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo allemaal, laten we het topic van ​@Lynette v.Ā discussievrij houden. Dat scheelt weer een hoop leeswerk.Ā 

Ik wilde toch nog een aantal tips meegeven, die misschien al geprobeerd zijn, maar misschien ook niet:

• je hebt dataroaming wĆ©l aanstaan in je toestel?
  • heb je het toestel al eens ā€˜gewoon’ uit en weer aan gezet?Ā 
  • heb je handmatig naar een ander netwerk gezocht via de instellingen?
  • via onze website kan je precies zien welke netwerken er beschikbaar zijn in ItaliĆ«.Ā 

Mocht het nu helemaal niet werken en je inderdaad ook in Nederland problemen ervaart met het toestel, volg dan de tips die hierboven worden gegeven, alvorens je het toestel wel of niet opstuurt ter reparatie.Ā 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 14, 2025

Hallo allemaal, laten we het topic van ​@Lynette v.Ā discussievrij houden. Dat scheelt weer een hoop leeswerk.Ā 

Helemaal mee eens maar met hetĀ (doelbewust) verspreiden van aantoonbare onjuiste informatie zijn noch TS, noch meelezers geholpen. En kpn al helemaal niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 19, 2025

Uiteraard heb ik dit allemaal gedaan, Marcia. En de Ā geboden oplossing om het toestel voor reparatie op te sturen zonder vervangend toestel is geen oplossing, want ik heb geen ander toestel in die tussentijd.Ā 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Uiteraard heb ik dit allemaal gedaan, Marcia. En de Ā geboden oplossing om het toestel voor reparatie op te sturen zonder vervangend toestel is geen oplossing, want ik heb geen ander toestel in die tussentijd.Ā 

Hoi ​@Lynette v.Ā Kan het mis hebben maar de telefoon kun je nu ook niet gebruiken, toch? Opsturen is dan ook om het even maar als je het toestel wel opstuurtĀ weet je sowieso meer dan nu wat er mis is met het toestel.Ā Ā Ā 

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 19, 2025

Uiteraard doet het toestel het wel op de wifi, en daar maak ik zoveel mogelijk gebruik van. Alleen het KPN abonnement doet het niet. Ik begrijp werkelijk niet wat hier onduidelijk aan is.Ā 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Uiteraard doet het toestel het wel op de wifi, en daar maak ik zoveel mogelijk gebruik van. Alleen het KPN abonnement doet het niet. Ik begrijp werkelijk niet wat hier onduidelijk aan is.Ā 

Ik snap dat het super vervelend is enĀ dat is vast een understatement.Ā 

Hier op het openbare KPN forum denken medeklanten van KPN mee en komen met tips op afstand. We kunnen helaas niet direct (in het toestel) mee kijken of wat je wel of niet gedaan hebt. AlsĀ de optie telefoon opsturen geen optie is, dan is een reset nog een optie. De netwerkinstellingen van je toestel kun je ook resetten.Ā Ā 

Ā