Skip to main content
Ik krijg n melding dat het certificaat van kpn is verlopen
KPN is er al mee bezig , zijn meerder topics reeds over...



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Ik heb met de klanten service van KPN gebelt daar kreeg ik dat het bekent was dat ik niet de ennige was met het probleem komt door de update van iOS 12.2 heb gevraagt wat te doen ben door verbonden daarna kreeg ik te horen dat ik gewoon op doorgaan kon drukken dan komt de melding niet meer terug heb nog gezegt maar het adres is vvm.kpn-convm.com en niet iets eindigend op KPN.com klopt dit dan wel zit ik dan niet op een soort gehacte server of zo ik kreeg als andwoord nee het klopt gewoon komt door de update u kunt gewoon op doorgaan drukken dan komt de melding niet meer terug tot nu toe heb ik de melding ook niet meer gekregen
@Arie069 Het heeft helemaal niets met een iOS update te maken. KPN heeft het certificaat van een van haar servers laten verlopen. Het advies om op doorgaan te drukken, is trouwens niet zo best. Daarmee haal je de zekerheid dat de server waarmee je verbind ook echt de server is die hij beweert te zijn, weg.
@Arie069 Het heeft helemaal niets met een iOS update te maken. KPN heeft het certificaat van een van haar servers laten verlopen. Het advies om op doorgaan te drukken, is trouwens niet zo best. Daarmee haal je de zekerheid dat de server waarmee je verbind ook echt de server is die hij beweert te zijn, weg.



Precies !!

Certificaat is gewoon vandaag verlopen en ze hebben hun administratie over wanneer een cert verloopt niet op orde.
Tijd voor KPN om hun monitoring systeem te voorzien van een certificaat check. Dan krijg je automatisch 1 maand voor het verlopen keurig een melding en kan je actie nemen. Hoe moeilijk kan het zijn om voor KPN om hun certificaat te vernieuwen.
Slechte zaak KPN. Ik ben overigens gewend dat je een reminder van de uitgevende partij krijgt.
Hallo Marcia, update-tje? Zit er schot in? 😕
Slechte zaak KPN. Ik ben overigens gewend dat je een reminder van de uitgevende partij krijgt.

Het ironische is dat KPN zelf de uitgevende partij is in deze, dubbel minpunten.



@Marcia_ is er al zicht op een oplossing? Die popup iedere paar minuten is verschrikkelijk irritant.




Krijg telkens een melding van kpn op mijn iphone 10. Wat kan ik hier aan doen.

Zie bijlage voor de melding.

Ga door heb ik nog niet gedaan alleen details en dan zie 2de bijlage.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Dus nog maar even niets doen?
Kan zo iets ook nog ongedaan gemaakt worden dan ? Waar vind ik de vertrouwde certificaten overigens ik heb bijna een half uur aan de telefoon gehangen om door verbonden. Te worden dus was al niet echt te vrede over de Service mijn contract bij KPN loopt volgende week af dus mogelijk een goede rede om te verkassen naar een andere provider neem aan dat ik dan niets meer met het certificaat te maken zal hebben mits het geen tmobile of Tele2 is of zo wat gebruikmaakt van kpn

en dus een nieuwe server en nieuw adres en certificaat zal krijgen

ik zat toch al te denken over te stappen naar Vodafone en nu zeker als ik foute informatie krijg van de klanten service waarvoor ik ook nog eens veel te lang aan de telefoon hang
Vertrouwde certificaten staan bij iOS 12.2 onder



Instellingen -> Algemeen -> Info -> Vertrouwen van certificaten
Gedacht Heer/Mevrouw,



Ik kreeg non-stop berichten over “Cannot Verify server identity”. Wat betekend dat?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic








Het SSL certificaat van de visual voicemail server van KPN is verlopen waardoor de verbinding niet meer als "vertrouwd" gezien kan worden.

Ik neem aan dat KPN heel snel dat SSL certificaat zal vernieuwen, veel tijd hoeft zoiets niet te kosten.
Kan zo iets ook nog ongedaan gemaakt worden dan ? Waar vind ik de vertrouwde certificaten overigens ik heb bijna een half uur aan de telefoon gehangen om door verbonden. Te worden dus was al niet echt te vrede over de Service mijn contract bij KPN loopt volgende week af dus mogelijk een goede rede om te verkassen naar een andere provider neem aan dat ik dan niets meer met het certificaat te maken zal hebben mits het geen tmobile of Tele2 is of zo wat gebruikmaakt van kpn

en dus een nieuwe server en nieuw adres en certificaat zal krijgen

ik zat toch al te denken over te stappen naar Vodafone en nu zeker als ik foute informatie krijg van de klanten service waarvoor ik ook nog eens veel te lang aan de telefoon hang




Pfff wat een aanstellerij. En gebruik anders wat interpunctie zodat je aanstellerij ook leesbaar is...
Ik heb nog geen update nog!


Ik krijg ook al de laatste uren precies dezelfde melding. Wat is er aan de hand. Heel irritant. Ik heb een iPhone Xs en heb de laatste iOS.



Idd, er staat bij dat de Kpn certificaat verlopen is.
Ik denk dat het snapt. Dank u wel. Ik zal KPN alweer bellen over dit SSL certificaat.
Bij mij verschijnt de melding ook....🤔
Hier ook telkens de melding zoals boven wordt omschreven. Wat is de huidige stand van zaken, KPN?
Omg, dacht dat het een virus was . . . Hoop dat t snel opgelost wordt!! Beaam dat t kei irritant is!
Ik krijg deze melding ook nog steeds.

Nog niet opgelost KPN of moet ik iets anders doen??
Ik begrijp dat ze er volop mee bezig zijn bij KPN. Het zou echter fijn zijn als wij hier in dit forum meer antwoorden, geruststelling en aanwijzingen zouden krijgen. 😞
Mee eens. Wat informatie van KPN zou wel het minste zijn wat klanten mogen verwachten. Zwijgen voelt als negeren en in mijn ogen respectloos. Helaas gaat dat vaak zo met grote bedrijven. Als de klant in gebreke is wordt hij/zij vaak gestraft, als zij zelf fouten maken komen ze weg met een "sorry"...
Kreeg vanmorgen een melding dat mijn certificaat van KPN is verlopen? Alles doet het nog gewoon. Wat is dit?

Reageer