Skip to main content

Kan ik deze Dongel van Huawei de E3531 3g-2g USB Dongel

op mijn laptop aansluiten en dan in bijv. Spanje gebruiken om te internetten?

Ik kan deze namelijk met 50 gb aan data kopen voor 75 euro.

Ooit zon stick van KPN in Nederland in bruikleen gehad ter overbrugging in een verhuizing daar ik nog niet met internet en tv aangesloten was.

Dat werkte goed.

Bij een ja MAG dit juridisch? en WERKT het in het buitenland?

Hoi @Benidorm. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Je kan/mag een dongel met daarop data gebruiken in Spanje. Vanaf 1 juni 2017 zijn deze regels aangepast. Op de pagina “Geen onverwachte internet, bel of SMS kosten binnen de EU” lees je hier meer over. Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Dag Vikash,dank voor je reactie.

Ik kan deze dongel bij een particulier/verkoper/winkel kopen.

Hij verkoopt deze voor de Nederlandse markt en wist dus niet of hij in het buitenland gebruikt kan worden.

Vandaar het wenden van mij tot dit forum.

Is de 75 euro een acceptabele prijs voor: de dongel en de 50 gb?

En is zoiets niet bij jullie te koop?

Zie daarvoor mijn ter overbrugging en verhuizing.


We hebben maandelijks opzegbare Data Only abonnementen, Wellicht is dat een optie. 

  • Je Mobiel Internet abonnement kun je in Nederland en de EU gebruiken. Er is geen fair use policy met een beperking van het aantal MB’s dat je in het buitenland kunt gebruiken. Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Bijvoorbeeld als je in Nederland woont, werkt of een studie volgt. Dit controleren we zodra je over een periode van 4 maanden meer internet in de EU dan in Nederland.

Je kan ook een mobiele hotspot maken van jouw mobiele telefoon. Dit hoeft natuurlijk niet per se een KPN abonnement te zijn. Op de pagina “Mobiele hotspot op vakantie: 3 tips” vindt je meer informatie over deze optie.

 


Dag Vikash,dank voor je reactie maar je geeft GEEN antwoord op mijn vragen maar wel allerlei info. betreffende de mogelijkheden etc.

Dus graag als nog een antwoord op mijn mail.


Hoi @Benidorm. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Je kan/mag een dongel met daarop data gebruiken in Spanje. Vanaf 1 juni 2017 zijn deze regels aangepast. Op de pagina “Geen onverwachte internet, bel of SMS kosten binnen de EU” lees je hier meer over. Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Als ik op google zoek op deze dongel dan kom ik een gemiddelde prijs tegen van €40,-.  Dat betekend dus dat je €35,- voor 50Gb aan data betaald. Lijkt mij een redelijke prijs.  Helaas verkoopt KPN geen dongels.


Oke. Dank voor jeinfo!


Graag gedaan @Benidorm. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Reageer