Skip to main content
Beantwoord

KPN e-sim gebruiken in combinatie met een fysieke simkaart in 1 toestel

• June 15, 2025
  • 3 reacties
  • 89 keer bekeken

Mijn huidige telefoon heeft 2 fysieke SIM kaarten. Ik wil graag een nieuwe, maar die heeft één fysieke slot en mogelijkheid tot een andere ESIM. Maar… ik zie op jullie website staan "je kan e-sim niet gebruiken als duosim.". Kan ik dan niet één ESIM en één fysieke sim hebben?

Beste antwoord door Denise van KPN

Een hele terechte vraag, ​@Stefan1997! Je wilt natuurlijk wel beide simkaarten kunnen gebruiken in jouw nieuwe toestel.

Wat ​@JanD zegt, klopt helemaal. Je kunt jouw KPN simkaart omzetten naar e-sim. De andere simkaart kan je dan als fysieke simkaart blijven gebruiken.

"je kan e-sim niet gebruiken als duosim."

Je kunt bij ons 2 simkaarten hebben voor 1 telefoonnummer. Dit is wat we duosim noemen. Maar dit werkt alleen met fysieke simkaarten. Dit kan niet met 1 fysieke simkaart en 1 e-sim. Maar nogmaals: dit is dus voor hetzelfde nummer. Normaal gebruik je dit als je hetzelfde nummer wilt kunnen gebruiken in 2 apparaten.

Daar heb jij op dit moment niet mee te maken. Want jij wil 2 verschillende simkaarten in jouw toestel. En dit kan gewoon met een combinatie van e-sim en fysieke simkaart als het toestel dat toelaat.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 15, 2025

Beste ​@Stefan1997 , dat kan wel, maar niet net 1 nummer.

Met 2 verschillende nummers en/of providers kan het uiteraard wel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

ja een nummer met 2 sim kaarten is ook niet logisch. Maar als het idd met 2 nummers, 1 fysiek en 1 Esim kan, dan top!

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Een hele terechte vraag, ​@Stefan1997! Je wilt natuurlijk wel beide simkaarten kunnen gebruiken in jouw nieuwe toestel.

Wat ​@JanD zegt, klopt helemaal. Je kunt jouw KPN simkaart omzetten naar e-sim. De andere simkaart kan je dan als fysieke simkaart blijven gebruiken.

"je kan e-sim niet gebruiken als duosim."

Je kunt bij ons 2 simkaarten hebben voor 1 telefoonnummer. Dit is wat we duosim noemen. Maar dit werkt alleen met fysieke simkaarten. Dit kan niet met 1 fysieke simkaart en 1 e-sim. Maar nogmaals: dit is dus voor hetzelfde nummer. Normaal gebruik je dit als je hetzelfde nummer wilt kunnen gebruiken in 2 apparaten.

Daar heb jij op dit moment niet mee te maken. Want jij wil 2 verschillende simkaarten in jouw toestel. En dit kan gewoon met een combinatie van e-sim en fysieke simkaart als het toestel dat toelaat.