Skip to main content
Beantwoord

KPN e-sim gebruiken in combinatie met een fysieke simkaart in 1 toestel

• June 15, 2025
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

Mijn huidige telefoon heeft 2 fysieke SIM kaarten. Ik wil graag een nieuwe, maar die heeft één fysieke slot en mogelijkheid tot een andere ESIM. Maar… ik zie op jullie website staan "je kan e-sim niet gebruiken als duosim.". Kan ik dan niet één ESIM en één fysieke sim hebben?

Beste antwoord door Denise van KPN

Een hele terechte vraag, ​@Stefan1997! Je wilt natuurlijk wel beide simkaarten kunnen gebruiken in jouw nieuwe toestel.

Wat ​@JanD zegt, klopt helemaal. Je kunt jouw KPN simkaart omzetten naar e-sim. De andere simkaart kan je dan als fysieke simkaart blijven gebruiken.

"je kan e-sim niet gebruiken als duosim."

Je kunt bij ons 2 simkaarten hebben voor 1 telefoonnummer. Dit is wat we duosim noemen. Maar dit werkt alleen met fysieke simkaarten. Dit kan niet met 1 fysieke simkaart en 1 e-sim. Maar nogmaals: dit is dus voor hetzelfde nummer. Normaal gebruik je dit als je hetzelfde nummer wilt kunnen gebruiken in 2 apparaten.

Daar heb jij op dit moment niet mee te maken. Want jij wil 2 verschillende simkaarten in jouw toestel. En dit kan gewoon met een combinatie van e-sim en fysieke simkaart als het toestel dat toelaat.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 15, 2025

Beste ​@Stefan1997 , dat kan wel, maar niet net 1 nummer.

Met 2 verschillende nummers en/of providers kan het uiteraard wel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

ja een nummer met 2 sim kaarten is ook niet logisch. Maar als het idd met 2 nummers, 1 fysiek en 1 Esim kan, dan top!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Een hele terechte vraag, ​@Stefan1997! Je wilt natuurlijk wel beide simkaarten kunnen gebruiken in jouw nieuwe toestel.

Wat ​@JanD zegt, klopt helemaal. Je kunt jouw KPN simkaart omzetten naar e-sim. De andere simkaart kan je dan als fysieke simkaart blijven gebruiken.

"je kan e-sim niet gebruiken als duosim."

Je kunt bij ons 2 simkaarten hebben voor 1 telefoonnummer. Dit is wat we duosim noemen. Maar dit werkt alleen met fysieke simkaarten. Dit kan niet met 1 fysieke simkaart en 1 e-sim. Maar nogmaals: dit is dus voor hetzelfde nummer. Normaal gebruik je dit als je hetzelfde nummer wilt kunnen gebruiken in 2 apparaten.

Daar heb jij op dit moment niet mee te maken. Want jij wil 2 verschillende simkaarten in jouw toestel. En dit kan gewoon met een combinatie van e-sim en fysieke simkaart als het toestel dat toelaat.