Skip to main content

Pure oplichting!!! Na ruim 20 jaar Vodafone/Ziggo toch maar eens de overstap gemaakt naar KPN. Via KPN website gebruik gemaakt van de inruilactie waar je €100,- extra terug (bovenop de inruilwaarde van €44,-) zou krijgen bij inruil van je oude iPhone 8 wanneer je een nieuwe iPhone 13 zou bestellen. De inruilwaarde werd na opsturen van het toestel lager ingeschat als in eerste instantie voorgespiegeld terwijl het toestel werkelijk in nieuwstaat was. Uiteindelijk toch akkoord gegaan met het vooruitzicht op de beloofde €100,- bonus. Echter liet Recommerce na afloop van de actie weten dat ik het aankoopbewijs van mijn nieuw aangeschafte telefoon bij KPN niet toegevoegd zou hebben. Deze had ik uitgeprint toegevoegd bij de iPhone 8 maar dat had digitaal moeten gebeuren lieten ze achteraf blijken… Geen probleem dan stuur ik deze alsnog digitaal toe was mijn reactie. Nee dat ging helaas niet meer kreeg ik te horen... Nu was de actieperiode voorbij en kon ik fluiten naar m’n geld… 

Mijn verweer dat ik alleen gebruik kon maken van de actie bij bestelling van een nieuwe iPhone 13 bij hun partner KPN werd weggewuifd. KPN en Recommerce werken wel samen voor deze actie maar wisselen geen informatie met elkaar uit was het antwoord. 

Uiteindelijk bij KPN een klacht ingediend maar die verwijzen weer naar Recommerce… Alle medewerkers bij KPN die ik gesproken heb, gaven aan dat er continu problemen zijn met Recommerce maar dat ze vanuit KPN geïnstrueerd zijn om te verwijzen naar Recommerce. Beide bedrijven wil ik mijn grootste vinger aanbieden! Als mijn contract bij KPN afgelopen is stap ik per direct weer over naar Vodafone/Ziggo… Goed gewerkt KPN en Recommerce!

Wat jammer dat je door deze situatie direct zo'n slechte start hebt als klant van KPN ☹️

Recommerce is een partij waar wij gebruik van maken in het kader van duurzaamheid en ze doen hele goede dingen. Echter gaat er ook wel eens wat fout bij het afhandelen van een inruil en als dat gebeurt horen wij onze klanten inderdaad door te verwijzen naar de klantenservice van Recommerce aangezien wij zelf verder buiten dit proces staan.

Het is heel erg zuur dat jij 1 van de mensen bent waarmee het niet helemaal soepel verlopen is en dat je vervolgens ook nog eens slecht verder geholpen wordt hiermee. Ik wil daar graag verandering in brengen en een achterliggende afdeling aansturen die jouw situatie opnieuw aan kan kaarten bij Recommerce. Persoonlijk vind ik het namelijk nogal flauw dat ze je niet direct hebben laten weten dat het digitaal moest, dan had je nog tijdens de actieperiode jouw aankoopbewijs goed aan kunnen leveren. Je hebt gebruik gemaakt van de actie TIJDENS de actieperiode dus je zou er ook recht op moeten hebben.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? 


Hoi Maja,

 

dank voor je reactie maar zoals aangegeven heb ik eerder ook al met jullie contact opgenomen. Dit heeft me alleen maar bozer gemaakt omdat ik op zo’n onbeschofte manier afgescheept ben… 

 

Even een paar dingen helder nav jou reactie:

  • Toen ik overgestapt ben naar KPN heb ik alles op jullie website aangevraagd. Als jullie er niet tussen willen zitten als KPN moet je heel dit proces bij Recommerce laten van begin af aan. Verwijs naar hun website ipv alles op jullie website aan te vragen als je er als KPN tussenuit wilt blijven. Voor mij was bij de aanmelding totaal niet duidelijk dat dit bij een externe partij zou liggen. Dat had mij de gelegenheid gegeven om recensies op te zoeken en in het geval van Recommerce had ik de overstap dan zeker niet gemaakt. 
  • Verder is het raar dat Recommerce geen aankoopfactuur van het toestel vanuit KPN verkrijgt als ze die zo graag zouden willen hebben. Ik kon namelijk alleen maar gebruik maken van deze actie als ik een nieuwe telefoon bij KPN aan zou schaffen. Waarom moet ik als klant dan alsnog een aankoopbewijs aanleveren?!

Gezien de vele klachten over zowel KPN als Recommerce verwacht ik inmiddels helemaal niks meer en heb ik mijn verlies genomen. Mooi dat jij toch nog iets wil proberen maar ik heb er persoonlijk weinig vertrouwen in. Laat voorop staan dat ik met niemand meer contact opneem of lijstjes in ga vullen. Mocht er toch nog iets mogelijk zijn dan zie ik de €100,- op mijn bankrekening wel verschijnen. Uiteindelijk heeft dit alles me namelijk veel meer tijd en moeite gekost als de beloofde €100,-…. 

 

 


Bedankt @Zeer ontevreden nieuwe klant,

Ik zie dat we in juni naar aanleiding van een klacht meerdere malen contact met je hebben geprobeerd te zoeken maar dat we je telefonisch niet te pakken hebben gekregen. Op 15 juni en 16 juni is de voicemail ingesproken met het verzoek om de afwijzingsmail van Recommerce naar een specifiek mailadres op te sturen zodat ze hier mee aan de slag konden gaan, maar omdat ze géén mail van je ontvangen hebben en je dus ook telefonisch niet te pakken konden krijgen, hebben ze de klacht uiteindelijk moeten sluiten.

We willen je hier echt graag verder mee helpen (en dus onze verantwoordelijkheid nemen) maar hebben daar wel jouw hulp voor nodig. Ik heb geen idee waar het mis is gegaan met de telefoontjes in juni, wel wil ik dit nu alsnog voor je in gang gaan zetten. Ik stuur je even een privébericht met een mailadres waar je de afwijzingsmail van Recommerce alsnog naar door kan sturen zodat ik er mee aan de slag kan gaan!

Verder staat het stukje over samenwerken met een extern bedrijf Recommerce al van begin af aan redelijk duidelijk op onze inruil pagina, kan uiteraard dat je dit allemaal even gemist hebt waardoor het jou niet duidelijk was maar dit is niet iets waar we geheimzinnig over hebben gedaan. Recommerce werkt samen met meerdere mobiele providers in Nederland én wereldwijd en heeft geen enkele inzage in de klantsystemen van al die providers (gelukkig maar 😉). Een aankoopbewijs is nodig om te verifiëren dat je echt een toestel aan hebt geschaft. Zonder dat zou iedereen zijn oude toestel op kunnen sturen, kunnen beweren een nieuw toestel te hebben gekocht om vervolgens een vergoeding (en eventueel bonus) te ontvangen terwijl er helemaal niet daadwerkelijk een aankoop gedaan is. Om dit soort fraude te voorkomen, is het aanleveren van een aankoopbewijs een logische verplichte stap. 


Naar aanleiding van ons contact via privéberichten kan ik je hier het volgende melden @Zeer ontevreden nieuwe klant: je gaat alsnog €100,- van ons ontvangen 😊 Niet vanuit Recommerce, maar vanuit KPN zelf. Dit gaat verrekend worden met je factuur van november!


Nou dat is nog eens een welkome reactie van KPN na alle ellende!! Ontzettend jammer dat een slechte review dan wel tot een oplossing kan leiden. Maar goed eind goed al goed zullen we maar zeggen. Via deze weg wil ik jou @Maja_ heel erg bedanken voor alle gedane moeite 👍💪 Zonder jou was dit zeker niet opgelost!


Heel graag gedaan @Zeer ontevreden nieuwe klant 😊