Skip to main content
Vraag

KPN erkent fout in eindafrekening, maar incasso's blijven doorgaan

  • June 24, 2026
  • 0 reacties
  • 11 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik hoop dat iemand van KPN mij hierbij kan helpen.

Ik heb één van onze mobiele abonnementen tijdig opgezegd. De opzegging is vóór 1 juni doorgegeven en de nummerportering heeft op 1 juni plaatsgevonden.

Twee weken geleden ontving ik de eindafrekening. Hierop is een afkoopsom in rekening gebracht. Naar mijn mening is deze onterecht, omdat het abonnement vóór 1 juni is opgezegd. Daarnaast lijkt ook de hoogte van het bedrag niet te kloppen. De berekende afkoopsom is ongeveer 200% van de resterende abonnementskosten.

Ik heb hierover contact opgenomen met KPN. Op woensdag 10 juni ben ik teruggebeld door een medewerker die aangaf dat dit gecorrigeerd zou worden. Omdat het om een aanzienlijk bedrag gaat, kreeg ik het advies om de betreffende factuur te storneren. Volgens de medewerker zou de correctie vervolgens worden verrekend.

Sindsdien ontvang ik echter voortdurend sms-berichten, e-mails en meldingen in Mijn KPN dat er nog een openstaand bedrag betaald moet worden.

Inmiddels heb ik hier meerdere keren over gebeld. Elke keer krijg ik te horen dat het uitgezocht moet worden en dat ik word teruggebeld. Gisteren heb ik opnieuw contact gehad, maar tot op heden heb ik nog niets vernomen.

Kan een medewerker van KPN via deze community meekijken en mij helpen om dit op te lossen?

Alvast bedankt.