Skip to main content

Help!! 
 

om mijn E sim te downloaden/ koppelen moet ik de e-mail openen op een toestel waar hij op moet komen. 
 

kpn is vraagt verificatie via sms code op telefoonnr E-SIM? 
 

Hoe de hel ga ik me E-sim nu kunnen gebruiken, 

als ik druk op geen code ontvangen word ik door gestuurd om een nieuw KPN ID aan te maken?! 
Uhm???

 

Bent u nieuwe klant? Of bestaande klant?


Nieuwe klant qua mobiel, telefoonnummer meegenomen vanuit Vodafone 

 

 


Hoi @Fitija 

Een E-sim downloaden en installeren op je smartphone, verloopt via de Mijn KPN App en niet via een  ontvangen E-mail.
Uiteraard moet je dan wel een KPN ID hebben aangemaakt, en vervolgens kunnen inloggen op de Mijn KPN App.

Stappenplan:

  • Zorg dat WiFi op je smartphone hebt aanstaan.
  • Open de Mijn KPN
  • Tik onderaan op Producten
  • Tik vervolgens op je 06-nummer waarvoor je een E-sim wilt aanvragen
  • Scorl iets naar beneden, en tik op Simkaart (onder Makkelijk aanpassen)
  • Daarna tik je op Simkaart vervangen
  • En vervolg kies je voor E-sim, (onder Wat voor simkaart wil je aanvragen?)
  • Volg daarna de instructies

Meer informatie over de E-sim en het downloaden en installeren lees je op de volgende KPN pagina: E-sim bij KPN

 

 


Heeft u het stappenplan hier gevolgd? 

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim


Ik heb alle stappen doorlopen  op de tablet.
 

Ik heb al een kpn id maar om de kpn app te open moet ik verificatie via code invoeren,

deze word verzonden naar het telefoon van de E sim

ik kan dus niet inloggen op me nieuwe toestel omdat ik hier de verificatiecode voor nodig heb! 
 

Pas als ik een verificatiecode heb in gevoerd kan ik de E sim activeren op mijn nieuwe toestel. 
 

ik kan op de tablet ook zien dat de E sim klaar staan om geactiveerd te worden op mijn nieuwe toestel. 
 

 


Ik heb alle stappen doorlopen  op de tablet.
 

Ik heb al een kpn id maar om de kpn app te open moet ik verificatie via code invoeren,

deze word verzonden naar het telefoon van de E sim

ik kan dus niet inloggen op me nieuwe toestel omdat ik hier de verificatiecode voor nodig heb! 

 

Hoi @Fitija 

Dat is inderdaad niet fijn, en kom je ook niet verder mee.
Ik zou je daarom adviseren om morgen of een andere dag even tezamen met je tablet langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.
Daar kan een KPN medewerker met je meekijken, en het probleem ter plekke voor je oplossen.
Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN Winkel, aangezien daar om gevraagd wordt ter verificatie. 


Ik heb alle stappen doorlopen  op de tablet.
 

Ik heb al een kpn id maar om de kpn app te open moet ik verificatie via code invoeren,

U heeft op de website eerst u bestelling gekoppeld? Dat ging goed? Met laatste 3 cijfers van rekeningnummer enzo?


Ik heb alle stappen doorlopen  op de tablet.
 

Ik heb al een kpn id maar om de kpn app te open moet ik verificatie via code invoeren,

deze word verzonden naar het telefoon van de E sim

ik kan dus niet inloggen op me nieuwe toestel omdat ik hier de verificatiecode voor nodig heb! 

 

Hoi @Fitija 

Dat is inderdaad niet fijn, en kom je ook niet verder mee.
Ik zou je daarom adviseren om morgen of een andere dag even tezamen met je tablet langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.
Daar kan een KPN medewerker met je meekijken, en het probleem ter plekke voor je oplossen.
Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN Winkel, aangezien daar om gevraagd wordt ter verificatie. 

Helaas zal ik dan nog tot het weekend onbereikbaar zijn.
Ik hoop dat iemand stiekem de tip heeft om deze stap te omzeilen. 

dankje voor je reactie 


Ik denk dat u bij het aanmaken van het MijnKPN account gelijk 2FA ingeschakeld heeft. Zou dat kunnen? 


Ik heb alle stappen doorlopen  op de tablet.
 

Ik heb al een kpn id maar om de kpn app te open moet ik verificatie via code invoeren,

U heeft op de website eerst u bestelling gekoppeld? Dat ging goed? Met laatste 3 cijfers van rekeningnummer enzo?

Alles is goed, 

 

product (E sim ) staat klaar om geactiveert te worden op het nieuwe toestel. 
 

 


 

 

Ik denk dat u bij het aanmaken van het MijnKPN account gelijk 2FA ingeschakeld heeft. Zou dat kunnen? 

 
 

ik heb niks ingeschakeld, ik wil gwn inloggen op mijn nieuwe telefoon, 

kpn id had ik al vanuit internet abonnement 

 

 


Reageer