Skip to main content
kan ik mijn telefoonabonnement ook in USA gebruiken?



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid topic

Welkom op het KPN Forum, @Mastergert81. Ja, dat kan!
Zet wel even een extra bundel aan om de kosten wat in toom te houden. Buiten de EU betaal je een hoger tarief per minuut/sms en data (roamen). Met een Extra Bundel voor buiten de EU maak je voordeliger gebruik van je abonnement op jouw reisbestemming. Nog vragen? Stel ze hier gerust. Alvast een fijne reis! 🙂


Eigenlijk is het antwoord dus Nee!

Je moet tenslotte een Extra bundel nemen omdat jou 'gratis' minuten en gb's (internet) alleen voor binnen Europa zijn.

Is het niet zo dat je buiten Europa met een kpn abonnement aan het roamen bent!?


Als je aan het roamen bent, ben je bereikbaar in het buitenland en kun je bellen, sms’en en internetten. Ja, je kunt bellen, smsen en internetten met je KPN simkaart in de USA.  Alleen wordt er over de Atlantische oceaan een hoger tarief gerekend voor het gebruik. Deze kosten worden buiten je reguliere bundel gerekend. Met een Extra Bundel voor buiten de EU maak je voordeliger gebruik van je abonnement op de reisbestemming!

Gelukkig zijn de kosten in de EU gereguleerd. Hierdoor kun je jouw bel/sms- en databundel in alle lidstaten van de EU gebruiken zonder extra kosten. 


Hallo,

Ik heb een mobiel abonnement, onbeperkt bellen en sms, 4Gb data.

  1. Kan ik hiermee ook in de VS onbeperkt bellen, binnen de VS en naar Nederland?
  2. Kan ik mijn 4Gb bundel gebruiken?
  3. Kan ik ook gratis WhatsApp blijven gebruiken?

@oldMACdonnell 
Nee, dat kan dus niet met de minuten of mb’s uit de bundel. Dat is hierboven ook al aangegeven! Als je dit doet heb je hoge extra kosten die buiten de bundel vallen.

Je kunt wel een extra bundel aanschaffen om de kosten te beperken. (zie de link in het bericht van Nadia)

Als je je whatsapp gratis wil gebruiken dan kan dat alleen als je verbonden bent met een wifi-netwerk.


Hey @oldMACdonnell, welkom op het KPN forum. Ik merk dat er toch nog wat onduidelijkheid is over het gebruik van je bundel en abonnement in het buitenland. Hieronder leg ik het uitgebreid uit. 

Binnen en buiten je bundel?
Jouw abonnement met; bel/sms- en databundel kun je in de gehele EU (lidstaten) gebruiken. Als je buiten de EU op reis gaat, betaal je een buitenbundel tarief per; MB, minuut of sms. Met een Extra Bundel internet, bel en sms je voordelig buiten de EU. De buitenlandbundel is direct na bestellen actief en is een maand geldig.

Tarief buiten de bundel?
Controleer vóór vertrek de tarieven en welke Extra Bundel voordelig voor jou is op: Geen onverwachte internet, bel of SMS kosten buiten de EU.  Voer bij ‘Tarieven per land’ het land van bestemming in. (Noord-) Amerika = Verenigde Staten. 

Verenigde Staten: tarieven voor een Voordeelland buiten de EU

De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Met een Extra Bundel voor Voordeelland buiten de EU internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je maximaal € 0,10 per MB, minuut of sms.

Is Whatsapp gratis in het buitenland?
Whatsapp berichten sturen en ontvangen gaat via internet, hiervoor gebruik je jouw databundel en is buiten de EU niet gratis. Je betaalt dan per MB. Of je schakelt geregeld over op WiFi in het hotel, café, restaurant etc. Ben je veel onderweg en wil je overal gebruik kunnen maken van mobielinternet (mits mogelijk). Met één van onderstaande bundels kun je de mobiele internetkosten in de hand houden en zonder zorgen gebruik maken van Whatsapp. We informeren je tussentijds per sms wanneer je extra bundel bijna op is. Je kunt dan opnieuw een bundel activeren.  

Hoe werken de Extra Bundels van KPN?
Activeer een Extra Bundel als je MB’s, minuten of sms’jes op zijn óf als je buiten de EU op vakantie gaat.

  • Ontvang een sms'je op 50, 75 en 100%
  • Bij 100% wordt je internet automatisch geblokkeerd
  • Stapel zoveel Extra Bundels als je wilt!


Extra Bundel aanzetten via MijnKPN app

  1. Kies in het MijnKPN app menu Producten > Mobiel > Uw extra Opties > Extra opties wijzigen of toevoegen
  2. Selecteer een extra MB's/min/sms bundel en bestel
  3. Onder Producten > Mobiel > Uw extra opties staat de bundel die is besteld aan
  4. Je ontvangt een sms wanneer de extra bundel geactiveerd is

Extra Bundel aanzetten via sms

  1. Zoek het land waar je naar toe gaat (voorbeeld hieronder voor Amerika)
  2. Kies de Extra Bundel die je wilt
  3. Sms de code naar 1266
  4. Je ontvangt een sms wanneer de Extra Bundel geactiveerd is

*Bovenstaande bundels gelden voor buiten de EU, zoals Verenigde Staten. Controleer altijd de actuele tarieven op:  Roaming; internet, bellen en sms


Hallo,

Ik heb een mobiel abonnement, onbeperkt bellen en sms, 4Gb data.

  1. Kan ik hiermee ook in de VS onbeperkt bellen, binnen de VS en naar Nederland?
  2. Kan ik mijn 4Gb bundel gebruiken?
  3. Kan ik ook gratis WhatsApp blijven gebruiken?

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Begrijp ik het zo goed:

ad1: Nee, mijn abonnement geld alleen voor de EU.

Als ik bel, sms of internet geldt het buitenbundel tarief en worden de kosten niet, ook niet gedeeltelijk, verrekend met mijn onbeperkt bellen abonnement.

ad2: zie hierboven.

Er wordt dus niets afgeschreven van mijn huidige bel of Mb tegoed.

ad3: WhatsApp is gratis bij gebruik van lokale Wifi netwerken.

Buiten een Wifi netwerk wordt mijn eigen databundel (nu nog 12 Gb cumulatief) in de VS niet aangesproken.

 

De enige logische conclusie is dus aanschaf van een extra bundel.

Correct?


Volgens mij klopt het helemaal wat je zegt. Alleen: Whatsapp kost je buiten-bundeltarief voor de data als je buiten het bereik van een wifi netwerk zit en geen extra bundel hebt.

 

Om de kosten voor datagebruik binnen de perken te houden kun je een extra bundel kopen. Zonder bundel heb je wél toegang tot internet, maar dan wordt het buiten de EU een dure “grap”.


Dat klopt helemaal, @oldMACdonnell. Buiten de EU wordt het verbruik van belminuten, sms en MB’s boven op je abonnementskosten gerekend. Ga je op reis buiten de EU? Zet dan een Extra Bundel aan om voordeliger te kunnen internetten, bellen en sms'en


bedankt!