Skip to main content
Vraag

KPN Multisim activeren op Apple Watch 10 na overstappen van Odido werkt niet

• January 18, 2025
  • 6 reacties
  • 113 keer bekeken

Beste KPN, 

Ik ben overgestapt van Odido naar KPN met mijn GSM abonnement omdat ik thuis KPN glasvezel heb gekocht en voordeel dacht te behalen met meer producten op mijn adres. Beide contracten zijn op 15 en 16 januari geactiveerd maar nu blijkt dat ik geen multisim mag aanzetten en gebruiken? Kunt u aangeven wat er nu misgaat? Mijn iPhone 14 en Apple Watch 10 cellular werkte wel bij mijn vorige provider, waarom werkt het nu niet bij KPN? Moet dit nog ergens geactiveerd worden? Ik heb een glasvezel internet, tv en een sim only abonnement van KPN en wil graag de multisim gebruiken om te kunnen bellen met mijn Apple Watch. Ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart en de Apple Watch opnieuw toegevoegd. Helaas blijft de optie grijs als ik hem via de Apple Watch app wil toevoegen, je KPN account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen?

Kunt u nakijken wat er fout gaat en de technische dienst vragen mijn account na te kijken?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DutchCo 

Welkom op de community van KPN.

Binnen de eerste maand van je mobiele abonnement kun je helaas geen nieuwe wijzigingen en opties toevoegen, dat kan pas nadat de eerste maand is verstreken.
Dit geldt ook voor het toevoegen van een multisim voor je Apple Watch 10, aangezien de multisim een onderdeel/optie is bij je mobiele abonnement.

Vanaf de tweede maand, kun je multisim gewoon aanvragen en installeren op je Apple Watch 10 of een andere wijziging doorvoeren via Mijn KPN.
Maar onthoudt dan wel, dat je maar één wijziging per keer kunt doen, en pas een volgende wijziging kunt plaatsen als de eerste wijziging volledig is afgehandeld.

Je mobiele bundels kun je één keer per maand upgraden of downgraden.

Dus ook de technische dienst kan hierin weinig voor je betekenen, het is echt wachten tot je in de tweede maand zit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Beste Michiel,

Bedankt voor je reactie. Ik was in de veronderstelling dat ik multisim moest toevoegen nadat mijn contract was overgenomen en geactiveerd bij KPN. Heb ik een optie gemist om het meteen aan te kunnen vragen? Of had ik in het aanvraag proces iets anders kunnen doen? Wat je aangeeft klinkt achteraf gezien heel logisch maar dat had ik graag van te voren willen weten.
Op de website lijkt het nu heel makkelijk te regelen en activeren maar wat meer informatie over hoe het proces verloopt zou mij als klant hebben geholpen een goede beslissing te nemen. Kan iemand vanuit KPN bevestigen dat dit het reguliere proces is en ik inderdaad een maand moet wachten tot ik multisim mag activeren in mijn abonnement?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@DutchCo. Welkom op de community! Voor zover ik weet, kun je een Multisim bestellen zodra je abonnement actief is. Mocht het onverhoopt niet lukken, dan raad ik je aan om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice. Zij kunnen, indien nodig, een ticket aanmaken voor onze technische afdeling om te onderzoeken waarom het bestellen niet lukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2025

Beste Vikash, bedankt voor je reactie. Helaas lukt het vandaag nog steeds niet een multisim te bestellen. De melding blijft hetzelfde aangeven. Je KPN account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen. Ik heb al gebeld met de service collega’s en ben in gesprek geweest met de backoffice maar tot nu toe heeft niemand iets kunnen doen om het probleem te verhelpen. Er lijkt ook bij de collega’s veel onduidelijkheid te zijn hoe het proces nu precies werkt. Mocht het echt gaan om een wachtperiode voor ik opnieuw een optie kan activeren in mijn contract hoor ik dat graag. En ben ik benieuwd hoe ik dit anders had kunnen aanpakken of aanvragen in het proces als je specifiek hiervoor overstapt om met je mobiel en Apple Watch te kunnen bellen. Deze informatie heb ik niet eerder kunnen vinden bij het aangaan van de overeenkomst. 

Mvg, Dennis

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat jammer dat de klantenservice en backoffice geen ticket heeft kunnen aanmaken voor dit probleem. Zover ik weet is dat op dit moment de juiste weg om Multisim alsnog te kunnen activeren. Ik ga dit nogmaals navragen, zodra ik meer duidelijkheid heb kom ik hierop terug.  

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

In een ander topic is een vergelijkbaar probleem inmiddels opgelost. Zoals eerder aangegeven, kan onze klantenservice een ticket aanmaken om dit verder te laten onderzoeken en op te lossen.