Skip to main content

Aankondiging Multisim bij KPN voor Apple. 
15 september 2021

bron: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim

Release Multisim bij KPN voor apple 
31 oktober 2022 bron: https://tweakers.net/nieuws/202866/kpn-kondigt-multisim-aan-voor-ondersteuning-van-4g-versies-van-apple-watch.html

Tijd tussen aankondiging en release. 13 maanden. 

31 oktober tot vandaag. ± 3 maanden.


Als jullie dezelfde koers willen aanhouden omdat Apple een vinger in de pap heeft, wilt dit dus zeggen dat we nog 10 maanden moeten wachten voor er ondersteuning komt voor multisim op Android Wear. 

Behalve dat dit alleen schandalig lang duurt. Verliezen jullie klanten omdat er mensen gaan overstappen. De huidige kennisbanken in MusT/Annet die jullie gebruiken zijn kennelijk niet up to date om de juiste informatie hierover te geven. Vandaar dat er dus een aantal klanten al gedupeerd zijn door beloftes die niet konden worden nagekomen. 

Communicatie hierin is nihil, het enigste wat gegeven kan worden is een standaard antwoord uit de FAQ. Wilt dit dus zeggen dat niemand binnen jullie bedrijf hier iets meer van weet of een kennisartikel kan updaten hierover?

Of komt dit gewoon omdat jullie er nog niet mee bezig (mogen) zijn. 

Graag een opheldering hierover en geen standaard antwoord.  Ik ben namelijk niet de enige die op een fatsoenlijk antwoord loopt te wachten. 

Mee eens. Wacht hier ook al lang op. Jammer dat er nog geen duidelijkheid is.


@xBlack . Ik heb het volgende gedaan:  Intern naar nieuwtjes/info gezocht.  Mijn collega's gevraagd. Resultaat:  Ik kom met lege handen terug. 

Het antwoord luidt:  We weten niks.  Als we dat wel doen, zullen we niet nalaten om het groots aan te kondigen.  Dat is het wel zo ongeveer.  Excuus voor dit standaard antwoord. 

 


@xBlack . Ik heb het volgende gedaan:  Intern naar nieuwtjes/info gezocht.  Mijn collega's gevraagd. Resultaat:  Ik kom met lege handen terug. 

Het antwoord luidt:  We weten niks.  Als we dat wel doen, zullen we niet nalaten om het groots aan te kondigen.  Dat is het wel zo ongeveer.  Excuus voor dit standaard antwoord. 

 

@Erwin_ helaas. Niet goed genoeg gezocht dus. Je collega @Jeroen_dB heeft al antwoord gegeven. 

Zie post hierboven. 

 

Conclusie is dus, dat er voorlopig geen plannen of moeite is gedaan om dit aan te bieden voor een ander besturingsysteem dan Apple. Wat weer een zeer realistisch beeld schept van dat Apple een vinger in de pap heeft bij jullie. 

Waar we als volgt ook nog mee zitten, is dat we als (potentieel) klant worden voorgelogen dat jullie er hard aan werken. Op de website met meer info staat er dat jullie er hard aan werken. Niet dus. Goede manier om klanten nog te behouden bij KPN en ze verkeerde informatie door hun strot te duwen.

Volgens mij is dit zelfs strafbaar.

 

Goed gewerkt daar aan de top. Klanten behouden door middel van valse beloftes en leugens. Als het zo moet tja, dan zie ik  maar een sombere toekomst bij KPN. 


Ik zal niet meteen in conspiracy modus springen wat Apple aangaat, maar …

Wat is er zo lastig aan om generieke eSIMs uit te geven, het is toch gewoon een standaard?


Beste KPN,

Inmiddels aardig wat gelezen over de Multisim maar ook de reactie dat er nog weinig op de planning staat. Op de site vermelden jullie het volgende: 

Is er nog voortgang of komt er alsnog een reactie dat er niks op de planning staat? 

Ik overweeg ook om over te stappen maar ben al meer dan 10 jaar tevreden klant. 

 

Groet 


En toen bleef het oorverdovend stil………..


Stel je voor dat je aan verwachtingsmanagent zou doen. Consumenten vinden dat niet interessant toch?


Als er nieuws is zullen we dat melden.   Mijn tip: Check geregeld deze pagina:

https://forum.kpn.com/product-updates

 

 


En er is inmiddels nieuws:

Per vandaag, 28 juni, is de Multisim voor de Samsung Galaxy Watch beschikbaar bij KPN. Zie voor meer informatie het onderstaande topic:


Als er nog vragen zijn, dan lezen wij dat graag in het bovenstaande topic!