Skip to main content

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Laatste update topic: 28-06-2023

Ik ben hier vooral om dit topic te volgen. Ik ben net KPN klant (met eSIM op iPhone) vanwege de ondersteuning van multisim. Ik ben van plan om op korte termijn een Apple Watch Cellular te kopen, maar als ik nu al weet dat ik dan niet meer bereikbaar ben voor andere KPN-klanten, wacht ik nog wel even met het kopen van de Apple Watch en het activeren van de multisim. 

 

Is het echt zo dat het probleem per definitie bij iedereen speelt die een iPhone met KPN eSIM gebruikt en de multisim activeert op de Apple Watch Cellular? Of is het alleen voor bepaalde abonnementsvormen? Mijn vriendin heeft onlangs KPN multisim geactiveerd (in combinatie met een fysieke simkaart in de iPhone) en ondervindt eigenlijk geen problemen.

Als je dit topic heb doorgelezen dan zal je lezen dat het probleem van niet bereikbaar zijn niet bij iedereen speelt (ik heb er zelf geen last van tot nu toe). Dus je kan gewoon een Apple Watch Cellular kopen. Je kan het gewoon activeren en als je last ervan hebt kan je het ook weer uitschakelen.

Heb jij ook een KPN eSIM op je iPhone of een fysieke simkaart? En ik lees ook her en der dat het verwijderen van de multisim weer gedoe geeft. De voornaamste reden waarom ik een nieuwe Apple Watch koop is namelijk de 4G-functie, dus als dat niet (goed) werkt icm met een iPhone eSIM, dan schiet het weinig op.

Ik heb e-sim op me iPhone

Dank voor de info! Dan is het misschien toch het overwegen waard. Overigens heb ik voicemail nog niet geconfigureerd, misschien dat dat ook nog een factor kan zijn (hij stuurt je immers direct door naar voicemail, bij de mensen die hier last van hebben). 

Dat zou het inderdaad kunnen zijn want ik heb voicemail uitgeschakeld.

Kijk, zo komen we ergens haha. Misschien nog de moeite waard voor de mensen die er last van hebben om voicemail uit te schakelen, voor zover dat niet al geprobeerd is, om te kijken of dat helpt? Lijkt me handiger dan de multisim weer deactiveren.


Ik ben hier vooral om dit topic te volgen. Ik ben net KPN klant (met eSIM op iPhone) vanwege de ondersteuning van multisim. Ik ben van plan om op korte termijn een Apple Watch Cellular te kopen, maar als ik nu al weet dat ik dan niet meer bereikbaar ben voor andere KPN-klanten, wacht ik nog wel even met het kopen van de Apple Watch en het activeren van de multisim. 

 

Is het echt zo dat het probleem per definitie bij iedereen speelt die een iPhone met KPN eSIM gebruikt en de multisim activeert op de Apple Watch Cellular? Of is het alleen voor bepaalde abonnementsvormen? Mijn vriendin heeft onlangs KPN multisim geactiveerd (in combinatie met een fysieke simkaart in de iPhone) en ondervindt eigenlijk geen problemen.

Als je dit topic heb doorgelezen dan zal je lezen dat het probleem van niet bereikbaar zijn niet bij iedereen speelt (ik heb er zelf geen last van tot nu toe). Dus je kan gewoon een Apple Watch Cellular kopen. Je kan het gewoon activeren en als je last ervan hebt kan je het ook weer uitschakelen.

Heb jij ook een KPN eSIM op je iPhone of een fysieke simkaart? En ik lees ook her en der dat het verwijderen van de multisim weer gedoe geeft. De voornaamste reden waarom ik een nieuwe Apple Watch koop is namelijk de 4G-functie, dus als dat niet (goed) werkt icm met een iPhone eSIM, dan schiet het weinig op.

Ik heb e-sim op me iPhone

Dank voor de info! Dan is het misschien toch het overwegen waard. Overigens heb ik voicemail nog niet geconfigureerd, misschien dat dat ook nog een factor kan zijn (hij stuurt je immers direct door naar voicemail, bij de mensen die hier last van hebben). 

Dat zou het inderdaad kunnen zijn want ik heb voicemail uitgeschakeld.

Kijk, zo komen we ergens haha. Misschien nog de moeite waard voor de mensen die er last van hebben om voicemail uit te schakelen, voor zover dat niet al geprobeerd is, om te kijken of dat helpt? Lijkt me handiger dan de multisim weer deactiveren.

Helaas heeft dat voor mij niet geholpen destijds. Hopelijk voor de rest wel.


Toch gek kpn. Ik had een fysieke Sim activeer de multi Sim en ben niet meer bereikbaar en kan wel bellen. Kpn stuurde een nieuwe Sim kaart ik activeer deze alles werkt maar na koppelen multi Sim weer het zelfde probleem. Oplossing was een esim en daarna de multisim koppelen. Alles werkt 


 @Omar5 het uitzetten is helaas vastgelopen in ons systeem, de wijziging is dus nog niet doorgelopen. Hier kan even overheen gaan. Zou je het later nog eens willen proberen? Wil je het ons ook laten weten als het gelukt is?
 @Ben74 ik heb m bij jou uitgezet

@MoudnB het handmatig uit zetten lukt niet? Had je deze stappen allemaal doorlopen? eSIM - Hoe verwijder ik de eSIM op mijn Apple Watch

 


 @Omar5 het uitzetten is helaas vastgelopen in ons systeem, de wijziging is dus nog niet doorgelopen. Hier kan even overheen gaan. Zou je het later nog eens willen proberen? Wil je het ons ook laten weten als het gelukt is?
 @Ben74 ik heb m bij jou uitgezet

@MoudnB het handmatig uit zetten lukt niet? Had je deze stappen allemaal doorlopen? eSIM - Hoe verwijder ik de eSIM op mijn Apple Watch

 

Hoi Thomas, bedankt voor de feedback. Klopt, deze stappen zijn doorlopen. Met als gevolg dat als ik de watch opnieuw wil activeren, ik een melding terug krijg “deze Multisim is al in gebruik op een andere Apple watch”. Blijkbaar is er bij het ontkoppelen binnen het systeem bij KPN iets half doorgevoerd, waarbij het systeem van mening is dat esim nog gekoppeld is. Vandaar mijn initiële verzoek om de verwijder actie ook voor mij te verrichten.


@Thomas bedankt daar voor 

ik heb het even getest maar ik kan niet gebeld worden ze krijgen meteen voicemail 


Beste allen, ik krijg op mijn Apple Watch een 4g logo te zien ipv het normale logo. Ik kan wel bellen met de Apple Watch maar heb geen internet. Kan iemand mij hiermee helpen? Ligt dit probleem bij kpn? Heb zowel de iPhone als de Apple Watch opnieuw opgestart maar geen internet helaas. 



Admin: bericht samengevoegd met bestaand centraal topic


Multisim activatie van apple watch ultra blijft hangen. Juiste software versies op watch en iphone. Ik zie activeren met een vink maar blijft hangen. Daaronder 3x mijn mobiele nummer. Hoe los ik het op?

 

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over multisim


 @Omar5 het uitzetten is helaas vastgelopen in ons systeem, de wijziging is dus nog niet doorgelopen. Hier kan even overheen gaan. Zou je het later nog eens willen proberen? Wil je het ons ook laten weten als het gelukt is?
 @Ben74 ik heb m bij jou uitgezet

@MoudnB het handmatig uit zetten lukt niet? Had je deze stappen allemaal doorlopen? eSIM - Hoe verwijder ik de eSIM op mijn Apple Watch

 

Goedemorgen Thomas,

Net even getest, helaas nog niks! Ik krijg dezelfde melding. 


Ik heb Multisim ook maar weer uitgezet omdat ik niet meer bereikbaar ben als ik het actief heb… 😒 Jammer, lang op gewacht maar nog even extra geduld hebben dus… Hopelijk is er snel een oplossing.


Ik vraag mij ondertussen af of T-Mobile klanten hetzelfde probleem hebben met de multisim, iPhone en Apple Watch? Zij maken ook gebruik van het KPN netwerk.


Hi allen, ik heb de nieuwste Apple Watch 8 & iPhone 14 Pro Max. Software is up-to-date. Echter kan ik de multisim niet activeren. “Probeer het later opnieuw.” Wie heeft dit probleem nog meer?


Multisim activatie van apple watch ultra blijft hangen. Juiste software versies op watch en iphone. Ik zie activeren met een vink maar blijft hangen. Daaronder 3x mijn mobiele nummer. Hoe los ik het op?

 

 @Sietsche waar zie je het vinkje staan? En drie keer jouw mobiele nummer? In de watch app? Heb je de mogelijkheid om de multisim te verwijderen? Je mobiele nummer zou er niet drie keer in moeten staan, natuurlijk. 

Hi allen, ik heb de nieuwste Apple Watch 8 & iPhone 14 Pro Max. Software is up-to-date. Echter kan ik de multisim niet activeren. “Probeer het later opnieuw.” Wie heeft dit probleem nog meer?

@RoogK dan lijkt het erop dat er al een order in het systeem staat. Dus dat je het al eens geprobeerd hebt. Ik verwacht dat je dan even moet wachten totdat deze verwerkt is. Zou je het aan het einde van de middag nog eens willen checken?


Dank voor je reactie. Er staat in de watch app een vinkje voor KPN NL, en daaronder staat ‘Activeren’ en daar achter een al 4 dagen draaiend wieltje. En daaronder 3x KPN NL met mijn mobiele nr. Kunnen jullie anders mijn ‘order’ verwijderen als oplossing? 


Ik had problemen met multisim (niet bereikbaar, meteen in voicemail). Heb een fysieke Sim. 
mij heb nu net mijn voicemail uitgeschakeld en nu doet alles het weer. Ik kon de Voicemail niet uitschakelen via sms wel toen ik  12339 belde. 

Misschien is dit een oplossing voor meer mensen die problemen hebben met multisim en kan kpn er iets aan doen. 


Dank voor je reactie. Er staat in de watch app een vinkje voor KPN NL, en daaronder staat ‘Activeren’ en daar achter een al 4 dagen draaiend wieltje. En daaronder 3x KPN NL met mijn mobiele nr. Kunnen jullie anders mijn ‘order’ verwijderen als oplossing? 

Ik had exact hetzelfde. Nu is alles weg. Voicemail uitgezet zoals Sabine zei, maar niets werkt. “Probeer het later opnieuw.”

Vorige week maandag was het gelukt, maar omdat ik wel 4G verbinding had maar geen internet heb ik alles op advies opgezegd om opnieuw aan te melden. Zonder resultaat. Helaas! Want hiervoor ben ik vorige week maandag wel overgestapt. 


Ik begrijp niet waarom het ontstane probleem met “multisim” en “niet gebeld kunnen worden” nog steeds bestaat. Degene die aan een oplossing werken zullen zeker hun best doen. Daar ben ik van overtuigd. T-Mobile werkt al een jaar met de belbare Apple Watches. Hebben zij soortgelijke problemen? KPN is een machtig bedrijf met zeker professionele medewerkers met technische kennis, maar het is na een week nog niet opgelost. Volgens een medewerkster hebben een aantal klanten hun abonnement al opgezegd en je zal maar noodgedwongen telefonisch bereikbaar moeten zijn. Kortom voor KPN de hoogste prioriteit om dit probleem binnen een week op te lossen. Veel succes daarmee! 
 


Voor de overige diensten van KPN ben ik zeer tevreden!!!


Wanneer kan ik multisim gebruiken op mijn apple watch serie 8 gps+cellular. Ik betaal er inmiddels wel al €5 voor


Dank voor je reactie. Er staat in de watch app een vinkje voor KPN NL, en daaronder staat ‘Activeren’ en daar achter een al 4 dagen draaiend wieltje. En daaronder 3x KPN NL met mijn mobiele nr. Kunnen jullie anders mijn ‘order’ verwijderen als oplossing? 

@Sietsche en @RoogK jullie zouden even met ons kunnen bellen: via 0800-0402 kan je sneller geholpen worden dan via het forum. Mocht je toch willen dat ik het verder met jullie oppak, zouden jullie dan je forumprofiel aan willen vullen met je adres, klantnummer en 06-nummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan ga ik voor jullie aan de slag. 


Dank voor je reactie. Er staat in de watch app een vinkje voor KPN NL, en daaronder staat ‘Activeren’ en daar achter een al 4 dagen draaiend wieltje. En daaronder 3x KPN NL met mijn mobiele nr. Kunnen jullie anders mijn ‘order’ verwijderen als oplossing? 

@Sietsche en @RoogK jullie zouden even met ons kunnen bellen: via 0800-0402 kan je sneller geholpen worden dan via het forum. Mocht je toch willen dat ik het verder met jullie oppak, zouden jullie dan je forumprofiel aan willen vullen met je adres, klantnummer en 06-nummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan ga ik voor jullie aan de slag. 

Dank, Marcia_. Maar ik heb vanochtend nog gebeld en zij zeggen niets te kunnen doen/hem niet te kunnen activeren. Ik heb zaterdag 2 uur aan de telefoon gehangen en 5 collega’s van je gesproken…. Ik vul nu mijn profiel aan, ik hoor graag van je! Dank!


Ik zou volgens KPN 5november een sms ontvangen dat mijn multisim geactiveerd zou zijn. Maar heb nog steeds niks ontvangen. Wanneer wordt mijn multisim eindelijk geactiveerd zodat ik mijn iWatch kan gebruiken?

 


Ik heb trouwens nog wel problemen na uitzetten voicemail. Ik niet gebeld worden door KPN klanten! Heel erg irritant dat KPN dit nog niet heeft opgelost. Ik heb speciaal gewacht met het kopen van een Apple Watch tot KPN multisim zou ondersteunen. Dus nu voor niks een Watch gekocht. 
 

Zou trouwens ook beter zijn om dit probleem op de KPN website te vermelden en ook als het wel opgelost is dit via de site te vermelden. Niet iedereen leest dit forum. 


Wanneer kan ik multisim gebruiken op mijn apple watch serie 8 gps+cellular. Ik betaal er inmiddels wel al €5 voor

We hebben je samengevoegd met dit verzameltopic, @Huubh. Neem het startbericht eens door, met name het kopje “Hoe activeer ik KPN Multisim”. 

 

Dank voor je reactie. Er staat in de watch app een vinkje voor KPN NL, en daaronder staat ‘Activeren’ en daar achter een al 4 dagen draaiend wieltje. En daaronder 3x KPN NL met mijn mobiele nr. Kunnen jullie anders mijn ‘order’ verwijderen als oplossing? 

Ik had exact hetzelfde. Nu is alles weg. Voicemail uitgezet zoals Sabine zei, maar niets werkt. “Probeer het later opnieuw.”

Vorige week maandag was het gelukt, maar omdat ik wel 4G verbinding had maar geen internet heb ik alles op advies opgezegd om opnieuw aan te melden. Zonder resultaat. Helaas! Want hiervoor ben ik vorige week maandag wel overgestapt. 

@Sietsche en @RoogK jullie zouden even met ons kunnen bellen: via 0800-0402 kan je sneller geholpen worden dan via het forum. Mocht je toch willen dat ik het verder met jullie oppak, zouden jullie dan je forumprofiel aan willen vullen met je adres, klantnummer en 06-nummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan ga ik voor jullie aan de slag. 

Dank, Marcia_. Maar ik heb vanochtend nog gebeld en zij zeggen niets te kunnen doen/hem niet te kunnen activeren. Ik heb zaterdag 2 uur aan de telefoon gehangen en 5 collega’s van je gesproken…. Ik vul nu mijn profiel aan, ik hoor graag van je! Dank!

Ik zie dat je contact hebt gehad, @RoogK. Je hebt twee mobiele nummers in je profiel staan. Het gaat hier om het nummer eindigend op 608? Daar zie ik in het systeem 2x een inmiddels inactieve multisim staan. Van daaruit zou ik denken dat je het nu weer zou moeten kunnen activeren op de manier zoals in het startbericht wordt beschreven.

 

Ik zou volgens KPN 5november een sms ontvangen dat mijn multisim geactiveerd zou zijn. Maar heb nog steeds niks ontvangen. Wanneer wordt mijn multisim eindelijk geactiveerd zodat ik mijn iWatch kan gebruiken?

Heb je Multisim geactiveerd zoals in het startbericht wordt aangegeven, @Jbruijn?

 

Ik heb trouwens nog wel problemen na uitzetten voicemail. Ik niet gebeld worden door KPN klanten! Heel erg irritant dat KPN dit nog niet heeft opgelost. Ik heb speciaal gewacht met het kopen van een Apple Watch tot KPN multisim zou ondersteunen. Dus nu voor niks een Watch gekocht. 

Heb je een fysieke simkaart in je telefoon, @Sabine25? Dan is dit een bekend issue. Zie ook het gele kader in het startbericht. 


Ik kom niet verder dan stap 5. Dan staat er je moet nog even wachten, we zijn ermee bezig. 
 


Reageer