Skip to main content

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Laatste update topic: 28-06-2023

 

Ik heb trouwens nog wel problemen na uitzetten voicemail. Ik niet gebeld worden door KPN klanten! Heel erg irritant dat KPN dit nog niet heeft opgelost. Ik heb speciaal gewacht met het kopen van een Apple Watch tot KPN multisim zou ondersteunen. Dus nu voor niks een Watch gekocht. 

Heb je een fysieke simkaart in je telefoon, @Sabine25? Dan is dit een bekend issue. Zie ook het gele kader in het startbericht. 

Ehhh ... in het gele kader staat toch juist dat het goed zou moeten werken als je in jouw iPhone een fysieke simkaart hebt?


Ik ben nu ruim 1,5 uur met klantenservice van KPN aan het bellen. Een supervisor zou eea voor mij gaan uitzoeken en PLOTSELING WORDT DE VERBINDING VERBROKEN EN WORD IK DOOR KPN NIET TERUGGEBELD. Meer klant-onvriendelijk is niet mogelijk. 😡 


@Marcia_, nee. Niets werkt. “Probeer opnieuw.”


Ik ben nu ruim 1,5 uur met klantenservice van KPN aan het bellen. Een supervisor zou eea voor mij gaan uitzoeken en PLOTSELING WORDT DE VERBINDING VERBROKEN EN WORD IK DOOR KPN NIET TERUGGEBELD. Meer klant-onvriendelijk is niet mogelijk. 😡 

Het is schering en inslag dat de verbinding "spontaan" verbroken wordt bij/door de kantenservice van KPN. Ik heb in de vele vele jaren dat ik abonnee ben vijf keer contact gehad met de klantenservice en van die vijf keer is de verbinding vier keer verbroken. Het lijkt erop dat dit steevast gebeurt als je een vraag stelt die net niet in de scripts opgenomen is. Als het goed is loopt er een onderzoek naar dit vervelende fenomeen ... toch @Alexandra?!


Dank je wel voor het delen van je ervaring.

Het zit niet goed in de organisatie van KPN. Met een kwaaie kop ben je gauw geneigd om naar de concurrent over te stappen…


Als ik het eea zo lees lijkt het wel op een beta uitrol, nog even wachten🏄🏼‍♀️


Met een kwaaie kop ben je gauw geneigd om naar de concurrent over te stappen…

Toch doe je er verstandig aan om dan eerst even tot tien te tellen zodat je vervolgens weloverwogen de pro's en con's van zo'n overstap kunt bepalen.

Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, maar of dat ook werkelijk zo is ...


Beste KPN, Kunt u mijn Multisim ook even uitzetten? Mijn Apple Watch is geretourneerd. Er is geen enkele mogelijkheid om ‘m in MijnKPN uit te zetten. Ik krijg telefonisch geen contact. Alvast bedankt.


 

Ik heb trouwens nog wel problemen na uitzetten voicemail. Ik niet gebeld worden door KPN klanten! Heel erg irritant dat KPN dit nog niet heeft opgelost. Ik heb speciaal gewacht met het kopen van een Apple Watch tot KPN multisim zou ondersteunen. Dus nu voor niks een Watch gekocht. 

Heb je een fysieke simkaart in je telefoon, @Sabine25? Dan is dit een bekend issue. Zie ook het gele kader in het startbericht. 

Ehhh ... in het gele kader staat toch juist dat het goed zou moeten werken als je in jouw iPhone een fysieke simkaart hebt?

Had ik wel, heb esim geïnstalleerd, werkt nog niet als KPN klanten mij bellen. 


Goedenavond, 

ik heb een Apple Watch 8 cellular iOS 9.1 met een iPhone 13 iOS 16.1, maar als ik via mijn telefoon naar ‘Watch’ ga en dan naar ‘mobiel netwerk’ dan kan ik niet ‘configureer mobiel netwerk’ aan klikken. Er wordt gezegd dat mijn KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Watch. 
Ik heb een e-sim geïnstalleerd op de iPhone. 
Hoe kan ik dit oplossen? 
groetjes, Astrid 


Beste KPN, Kunt u mijn Multisim ook even uitzetten? Mijn Apple Watch is geretourneerd. Er is geen enkele mogelijkheid om ‘m in MijnKPN uit te zetten. Ik krijg telefonisch geen contact. Alvast bedankt.

Gaan we regelen @VincentStok 


Zou op prijs gesteld worden indien mij vraag voor het deactiveren van multisim gehonoreerd kan worden. 


Goedenavond, 

ik heb een Apple Watch 8 cellular iOS 9.1 met een iPhone 13 iOS 16.1, maar als ik via mijn telefoon naar ‘Watch’ ga en dan naar ‘mobiel netwerk’ dan kan ik niet ‘configureer mobiel netwerk’ aan klikken. Er wordt gezegd dat mijn KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Watch. 
Ik heb een e-sim geïnstalleerd op de iPhone. 
Hoe kan ik dit oplossen? 
groetjes, Astrid 

Ik heb hetzelfde probleem met iphone 12 ios 16.1 en watch ultra met os 9.1

groet Alwin


Zou op prijs gesteld worden indien mij vraag voor het deactiveren van multisim gehonoreerd kan worden. 

De technici geven aan dat Multisim inmiddels verwijderd is op jouw aansluiting @MoudnB 

 


Zou op prijs gesteld worden indien mij vraag voor het deactiveren van multisim gehonoreerd kan worden. 

De technici geven aan dat Multisim inmiddels verwijderd is op jouw aansluiting @MoudnB 

 

Bedankt Jeroen voor de actie. Helaas en ondanks aanpassing, blijft situatie ongewijzigd.


 

 


Dat is wel raar @MoudnB. We duiken er nog dieper in, om dit voor je op te lossen. 


Zou op prijs gesteld worden indien mij vraag voor het deactiveren van multisim gehonoreerd kan worden. 

De technici geven aan dat Multisim inmiddels verwijderd is op jouw aansluiting @MoudnB 

 

Bedankt Jeroen voor de actie. Helaas en ondanks aanpassing, blijft situatie ongewijzigd.


 

 

@Kpn 

bij mij speelt dit probleem dus ook nog steeds! Kunnen jullie mij hier ook in meenemen met een oplossing. 


Wat kan ik hier aan doen? 


Wat kan ik hier aan doen? 

Ik krijg na updaten naar 16.1 dezelfde melding, herstarten telefoon en watch hielpen niet.


Helaas is het onmogelijk om multisim te activeren.

De watch app geeft aan dat KPN Nederland dit niet ondersteund!!!

Ik heb een iPhone 14 en iWatch Ultra. Beide hebben laatste software versie.

 

Admin: topic samengevoegd met algemeen topic over multisim


Beste KPN, Kunt u mijn Multisim ook even uitzetten? Mijn Apple Watch is geretourneerd. Er is geen enkele mogelijkheid om ‘m in MijnKPN uit te zetten. Ik krijg telefonisch geen contact. Alvast bedankt.

Hi @VincentStok, hij is voor je uitgezet.

@Omar5 Jammer, goed dat je het aankaart. We vragen het voor je na en je hoort het zo gauw we meer weten.

 

@Jbruijn  @robbiereindeer  @mdvrdrmn  Dank voor de signalen. Hebben jullie multisim geactiveerd zoals we bovenin in het startbericht stapsgewijs hebben uitgelegd?


Beste KPN, Kunt u mijn Multisim ook even uitzetten? Mijn Apple Watch is geretourneerd. Er is geen enkele mogelijkheid om ‘m in MijnKPN uit te zetten. Ik krijg telefonisch geen contact. Alvast bedankt.

Hi @VincentStok, hij is voor je uitgezet.

@Omar5 Jammer, goed dat je het aankaart. We vragen het voor je na en je hoort het zo gauw we meer weten.

@Alexandra Ik hoop dat er beetje duidelijkheid komt voor iedereen, want het is een beetje frustrerend omdat het ook voor de meeste KPN medewerkers nieuw is en onbekend terrein. 
Ter aanvulling:

Voorheen kon ik op MijnKPN zien dat de multisim aan staat en dit is ook niet meer zichtbaar. Ik krijg nog steeds de melding dat de multisim al actief is op andere Watch. Ook dat controleer ik regelmatig op de telefoon van waar de oude Watch nu aan gekoppeld is. En daar kan je niks er staat alleen dit

@Jbruijn  @robbiereindeer  @mdvrdrmn  Dank voor de signalen. Hebben jullie multisim geactiveerd zoals we bovenin in het startbericht stapsgewijs hebben uitgelegd?

 


Beste KPN,

Wat is nu de status van het probleem met multisim icm het niet bereikbaar zijn? Zoals begin vorige week aangegeven is er een probleem dat je door KPN abonnees niet gebeld kunt worden als KPN klant, op het moment dat multisim geactiveerd wordt voor de Apple Watch. Wanneer wordt dit interne technische probleem verholpen? Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om een werkende klant met een niet werkende klant te vergelijken en te bekijken wat de verschillen zijn en dit corrigeren?

ik heb meerdere abonnementen op mijn klein zakelijke overeenkomst en bij mijn collega werkt het sinds dag 1 prima en bij mij niet. Naast dat we exact hetzelfde abonnement hebben, gebruiken we ook precies dezelfde hardware van Apple. Hoe ingewikkeld kan het zijn om dat te onderzoeken?

Ik vind persoonlijk dat het wel erg lang duurt voor KPN om een interne fout op te lossen die voor de introductie al afgevangen had moeten worden door het goed te testen… We wachten al dik een jaar op deze dienst en nu werkt het nóg niet fatsoenlijk.


Hi allen, ik heb de nieuwste Apple Watch 8 & iPhone 14 Pro Max. Software is up-to-date. Echter kan ik de multisim niet activeren. “Probeer het later opnieuw.” Wie heeft dit probleem nog meer?

Dit probleem heb ik al een week.. heb er een topic voor aangemaakt maar nog geen reactie.

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen? 


…. recente eSIM 

 


Reageer