Skip to main content

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Laatste update topic: 28-06-2023

Hier werkt alles inmiddels. Gisteren getest met de telefoon van mijn vrouw, ook KPN, dat werkte. Ik kan ook weer SMS versturen.


Ik heb hetzelfde probleem als Jeffrey. Ik had de eSIm eerder gekoppeld aan een andere Apple Watch. Deze was helaas defect dus heb ik op de watch op advies van Apple ontkoppeld en terug gestuurd. 

De nieuwe vervangende Apple Watch kan niet geactiveerd worden door de melding “This multisim is already in use on another Apple Watch”. 

Kan een admin de multisim deactiveren? Zodat ik mijn nieuwe Apple Watch kan koppelen aan de sim.

 

(Al meerdere uren aan de telefoon gezeten en een nieuwe simkaart gekregen in de winkel. Allemaal zonder resultaat)

 

@Erwin_  @Maja_ 

Hi @RobinNL, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Ik heb vanmiddag een Apple Watch Ultra gehaald en multisim aangezet.

Dat lijkt allemaal goed gegaan, ik zie ook dat er een paar kB aan data verbruikt zou zijn.

Maar als ik mijn iPhone in airplane mode zet en vanaf mijn Watch probeer te bellen naar bijv mijn voicemail dan krijg ik Call Failed. 
Als ik dan via vaste nummer naar mijn mobiel nummer bel krijg ik gelijk mijn voice mail.

Lijkt er dus op dat mobiel netwerk op mijn Watch helemaal niet werkt ook al zegt hij dat het aan staat.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Hi @PaulZwan, welkom hier. 

Heb je het formulier ook ingevuld zoals bovenin dit topic wordt aangegeven? Zo niet, zou je dit willen doen? 


Heb net even ontbrekende update naar watchOS 9.1 geïnstalleerd. Dat maakte niet uit. Zal dus ook maar even het formulier invullen. 


Ik heb vanmiddag een Apple Watch Ultra gehaald en multisim aangezet.

Dat lijkt allemaal goed gegaan, ik zie ook dat er een paar kB aan data verbruikt zou zijn.

Maar als ik mijn iPhone in airplane mode zet en vanaf mijn Watch probeer te bellen naar bijv mijn voicemail dan krijg ik Call Failed. 
Als ik dan via vaste nummer naar mijn mobiel nummer bel krijg ik gelijk mijn voice mail.

Lijkt er dus op dat mobiel netwerk op mijn Watch helemaal niet werkt ook al zegt hij dat het aan staat.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Hi @PaulZwan, welkom hier. 

Heb je het formulier ook ingevuld zoals bovenin dit topic wordt aangegeven? Zo niet, zou je dit willen doen? 

Als je je telefoon in Airplane mode zet, springt je watch ook in Airplane mode. Dan zal het bellen niet lukken vanaf je Watch. Je kan he t beste je telefoon uitzetten als je wilt testen of je met je Watch ook kan bellen. Check dan eerst nog even of je Watch niet in AIrplane mode staat.


Heb net even ontbrekende update naar watchOS 9.1 geïnstalleerd. Dat maakte niet uit. Zal dus ook maar even het formulier invullen. 

Was ‘operator error’ van mij lijkt het.

Zag hier wat berichten over wit mobile data ikoontje en groen iphone ikoontje.

Lijkt er op dat als je iphone in airplane mode zet de watch toch verbonden blijft met de iphone en niet gelijk overgaat naar de eigen verbinding.

De iphone even uit gezet en na paar seconden werd wit mobile data ikoontje groen en stond er 4G.

En prompt werkt bellen vanaf de watch wel.

Probleem opgelost.

Heb formulier wel ingevuld maar dat blijkt dus overbodig geweest te zijn.

  Paul

 


Ik heb hetzelfde probleem als Jeffrey. Ik had de eSIm eerder gekoppeld aan een andere Apple Watch. Deze was helaas defect dus heb ik op de watch op advies van Apple ontkoppeld en terug gestuurd. 

De nieuwe vervangende Apple Watch kan niet geactiveerd worden door de melding “This multisim is already in use on another Apple Watch”. 

Kan een admin de multisim deactiveren? Zodat ik mijn nieuwe Apple Watch kan koppelen aan de sim.

 

(Al meerdere uren aan de telefoon gezeten en een nieuwe simkaart gekregen in de winkel. Allemaal zonder resultaat)

 

@Erwin_  @Maja_ 

Hi @RobinNL, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Hi @Alex_P ,

Ik heb het profiel aangevuld met de nodige info: 

o.a. klant nr, tel, naam, geboortedatum.

 

Hopelijk heb je bij deze genoeg info. Mocht ik nog iets vergeten zijn hoor ik het graag.


@RobinNL. Ik heb de hele multisim er nu af gegooid. Je kunt hem weer opnieuw aanvragen via MijnKPN. Hopelijk gaat het nu goed. 


Hoi hebben jullie een indicatie wanneer Multi sim voor Samsung  beschikbaar kan komen.

 

T-Mobil hebben we geraadpleegd maar wil graag  met alles bij KPN blijven.

 


Ik las;

Is KPN Multisim ook beschikbaar voor klanten met een Samsung smartwatch?

KPN Multisim is nog niet beschikbaar voor Samsung smartphones en watches. We werken er hard aan om Multisim ook voor Samsung wearables te activeren.

 


Als er een indicatie was, hadden ze het gezegd


Ik heb overigens nog niemand aan de lijn gehad nadat de ticket 9 nov is aangemaakt. Wellicht is er alsnog een mogelijkheid dat iemand die dit kan oplossen mij gaat bellen. 


Ik wil graag mijn AppleWatch multi Sim activeren. De stappen doorlopen gaat goed totdat ik de melding krijg; oeps er is iets misgegaan probeer het later nog eens. Wie kan mij helpen?


@Jeffreyoudejans er wordt nog contact met je opgenomen. Ticket staat nog open. 

@eddybekker, wanneer krijg je de melding precies? Heb je het meer dan 1 keer geprobeerd?


@Jeffreyoudejans er wordt nog contact met je opgenomen. Ticket staat nog open. 

@eddybekker, wanneer krijg je de melding precies? Heb je het meer dan 1 keer geprobeerd?

Heb het al meerdere malen geprobeerd en na doormelding naar Kpn site krijg ik telkens de melding dat multisim is gekoppeld aan andere Apple Watch.


Het is even wachten tot er contact met je opgenomen wordt. Ik zie het ook niet meer gekoppeld namelijk.


@Jeffreyoudejans er wordt nog contact met je opgenomen. Ticket staat nog open. 

@eddybekker, wanneer krijg je de melding precies? Heb je het meer dan 1 keer geprobeerd?

Heb het al meerdere malen geprobeerd en na doormelding naar Kpn site krijg ik telkens de melding dat multisim is gekoppeld aan andere Apple Watch.

De melding komt op het einde na het aanvinken dat ik akkoord ga, dan verschijnt helaas niet gelukt, probeer het op een ander moment nog een keer….


En heb je het vaker geprobeerd?


Het is even wachten tot er contact met je opgenomen wordt. Ik zie het ook niet meer gekoppeld namelijk.

Oké dan wacht ik nog even af. 


En heb je het vaker geprobeerd?

Ja al 10 keer of zo. Ik heb een e-sim in mijn iPhone en alle updates zijn geïnstalleerd.


En heb je het vaker geprobeerd?

Hierna moet ik even wachten en staat er, helaas er is iets mis gegaan.


Duidelijk, @eddybekker. Wil je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice om de bestelling voor de Multisim in orde te maken? Zij zijn bereikbaar via 0800 0402.


Ga ik doen, maandag kan het hoor ik net.


Netwerk is verkeerd hoe maak ik netwerk geschikt voor Apple Watch?

Nu KPN 51.0

 

Admin: Topic onder bestaand topic geplaatst


Goedenavond allen, 

klopt het dat wanneer je alleen je Apple Watch gebruikt geen whatsapp berichten kunt versturen en ontvangen? 


Reageer