Skip to main content

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Laatste update topic: 28-06-2023

Vanmiddag gebeld door een medewerker van KPN en alles lijkt opgelost nu. Ik ben voorzichtig optimistisch want dat leek het vrijdag ook. 


@Remco_ is er al iets bekend? Mn iwatch staat nog steeds op Activeren

@mvug helaas niet. Ik ga er nogmaals achteraan. 

Jawel hoor!! Ben ik weer, KPN!

En wat denken jullie? Juist; tot op heden NIETS. “Er is een ticket aangemaakt bij de technische dienst.”

Dif duurt al 3 weken. Ik ben al 2,5 week in de weer. KPN winkel, forum, klantenservice…. Ik heb niet echt het idee dat er ook maar 1 minuut aan gewerkt is de laatste weken.

Het begint een schandalige vertoning te worden. Verder dan een ticket aanmaken en wachten komen jullie niet. 
Zet er iemand op, regel het en laat zien dat jullie het predikaat “Koninklijk” verdienen. 

@RoogK wat ontzettend rot om dit te lezen! Ik plaats een update in het ticket met het verzoek zo snel mogelijk contact met jou op te nemen. 

@albert2110 ik ga ook een ticket voor jou aanmaken. Er wordt binnen maximaal 5 werkdagen contact met je opgenomen!

Dank @Marcia_, er staan inmiddels al heel wat updates met “zo snel mogelijk contact”.

Ik ben benieuwd, tot op heden heeft nog niemand de moeite genomen ook maar een telefoontje eraan te wagen hoe of wat.

Lezen jullie mee, potentiële nieuwe klanten van KPN & teamleiders van KPN? Ik ben zelf sinds juni overgestapt na 15 jaar Ziggo. Heb na problemen met mijn nummerbehoud, problemen met internet, problemen met multisim, problemen met TV kijken, problemen met verkeerde facturen etc al meer aan de klantenservice gehangen dan 15 jaar Ziggo/Vodafone bij elkaar. In uren gaat dit echt naar 50-60 uur inmiddels. 
Het is werkelijk schandalig hoe KPN met haar klanten om gaat. 

 

Ik wacht deze week nog af, dan ligt de opzegbrief voor juni 2023 in de bus. Terug naar Ziggo & Vodafone. Waar ik wél altijd werd geholpen en me als klant gewaardeerd voelde. 


Hallo helpdesk. Ik heb hetzelfde probleem als omar5. Nieuwe Apple Watch ultra 4g ontvangen. (Vervangt na reparatie)Maar geeft aan dat m’n multisim al gekoppeld is aan ander Watch. M’n iPhone sim van kpn is een esim.  Willen jullie m remote loskloppen? Dank. 


Dank @Marcia_, er staan inmiddels al heel wat updates met “zo snel mogelijk contact”.

Ik ben benieuwd, tot op heden heeft nog niemand de moeite genomen ook maar een telefoontje eraan te wagen hoe of wat.

Lezen jullie mee, potentiële nieuwe klanten van KPN & teamleiders van KPN? Ik ben zelf sinds juni overgestapt na 15 jaar Ziggo. Heb na problemen met mijn nummerbehoud, problemen met internet, problemen met multisim, problemen met TV kijken, problemen met verkeerde facturen etc al meer aan de klantenservice gehangen dan 15 jaar Ziggo/Vodafone bij elkaar. In uren gaat dit echt naar 50-60 uur inmiddels. 
Het is werkelijk schandalig hoe KPN met haar klanten om gaat. 

 

Ik wacht deze week nog af, dan ligt de opzegbrief voor juni 2023 in de bus. Terug naar Ziggo & Vodafone. Waar ik wél altijd werd geholpen en me als klant gewaardeerd voelde. 

@RoogK wat ontzettend rot dit.. Ik heb de betreffende collega nu gemaild met het verzoek contact op te nemen. 

 

@Mausse ik ga m'n best voor je doen! Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.

 


Dank @Marcia_, er staan inmiddels al heel wat updates met “zo snel mogelijk contact”.

Ik ben benieuwd, tot op heden heeft nog niemand de moeite genomen ook maar een telefoontje eraan te wagen hoe of wat.

Lezen jullie mee, potentiële nieuwe klanten van KPN & teamleiders van KPN? Ik ben zelf sinds juni overgestapt na 15 jaar Ziggo. Heb na problemen met mijn nummerbehoud, problemen met internet, problemen met multisim, problemen met TV kijken, problemen met verkeerde facturen etc al meer aan de klantenservice gehangen dan 15 jaar Ziggo/Vodafone bij elkaar. In uren gaat dit echt naar 50-60 uur inmiddels. 
Het is werkelijk schandalig hoe KPN met haar klanten om gaat. 

 

Ik wacht deze week nog af, dan ligt de opzegbrief voor juni 2023 in de bus. Terug naar Ziggo & Vodafone. Waar ik wél altijd werd geholpen en me als klant gewaardeerd voelde. 

@RoogK wat ontzettend rot dit.. Ik heb de betreffende collega nu gemaild met het verzoek contact op te nemen. 

 

@Mausse ik ga m'n best voor je doen! Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.

 

@Marcia_ heb formulier ingevuld, kan alleen mijn klantnummer niet traceren. Hopelijk lukt het zo. dank alvast!


Sinds gisteravond (23 nov 2022) de iWatch Ultra in gebruik. Alles leek te werken totdat ik berichten kreeg dat ik telefonisch niet bereikbaar was. Alles geprobeerd. IWatch opnieuw opgestart, iPhone opnieuw opgestart maar alle gesprekken liepen direct naar voicemail. Nu multiSim uitgeschakeld en alle gesprekken komen weer gewoon binnen. 


iemand?


@Mausse Bedankt voor jouw gegevens!
Ik begrijp dat je melding krijgt dat jouw Apple Watch gekoppeld is aan een andere Watch. Lukt het niet om dit zelf te ontkoppelen via onze toestelhulp? Het is mij onduidelijk of je dat al geprobeerd hebt.

@Albert22 Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Heb je het oranje omlijnde bericht in het startbericht gelezen en je gegevens doorgegeven via het formulier?

Ik begrijp van onze technische dienst dat er al een aantal keer contact met jou is opgenomen, @RoogK. En dat je ervan op de hoogte bent dat er een onderzoek loopt naar het issue dat jij ervaart.
Voor nu zou je via Bluetooth gebruik kunnen maken van de Apple Watch, je dient dan wel het toestel bij de hand te hebben: niet de gewenste of ideale situatie of waar de Apple Watch voor bedoeld is, maar dit is een tijdelijke oplossing.
Zodra de oplossing daar is, zal de technische dienst jou weer benaderen.


@Mausse Bedankt voor jouw gegevens!
Ik begrijp dat je melding krijgt dat jouw Apple Watch gekoppeld is aan een andere Watch. Lukt het niet om dit zelf te ontkoppelen via onze toestelhulp? Het is mij onduidelijk of je dat al geprobeerd hebt.

@Albert22 Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Heb je het oranje omlijnde bericht in het startbericht gelezen en je gegevens doorgegeven via het formulier?

Ik begrijp van onze technische dienst dat er al een aantal keer contact met jou is opgenomen, @RoogK. En dat je ervan op de hoogte bent dat er een onderzoek loopt naar het issue dat jij ervaart.
Voor nu zou je via Bluetooth gebruik kunnen maken van de Apple Watch, je dient dan wel het toestel bij de hand te hebben: niet de gewenste of ideale situatie of waar de Apple Watch voor bedoeld is, maar dit is een tijdelijke oplossing.
Zodra de oplossing daar is, zal de technische dienst jou weer benaderen.

@Shyrin_  ja dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. Vermoed dat jullie ‘m uit de server moet verwijderen. 


@Mausse Bedankt voor jouw gegevens!
Ik begrijp dat je melding krijgt dat jouw Apple Watch gekoppeld is aan een andere Watch. Lukt het niet om dit zelf te ontkoppelen via onze toestelhulp? Het is mij onduidelijk of je dat al geprobeerd hebt.

@Albert22 Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Heb je het oranje omlijnde bericht in het startbericht gelezen en je gegevens doorgegeven via het formulier?

Ik begrijp van onze technische dienst dat er al een aantal keer contact met jou is opgenomen, @RoogK. En dat je ervan op de hoogte bent dat er een onderzoek loopt naar het issue dat jij ervaart.
Voor nu zou je via Bluetooth gebruik kunnen maken van de Apple Watch, je dient dan wel het toestel bij de hand te hebben: niet de gewenste of ideale situatie of waar de Apple Watch voor bedoeld is, maar dit is een tijdelijke oplossing.
Zodra de oplossing daar is, zal de technische dienst jou weer benaderen.

Hi @Shyrin_, de technische dienst heeft welgeteld 1x mij opgebeld met de mededeling dat de Apple Watch het alleen doet met iOS 16.2…. Die is nog helemaal niet uit! Ik heb jullie technische dienst moeten mededelen dat het om iOS 16.1 gaat. Dit was vorige week dinsdag, na mijn bezoek aan de winkel in Alkmaar.

 

Verder is er 0 (!!!!) keer contact opgenomen op welke manier dan ook.  


Sinds 4 dagen heb ik een watch serie 8met multisim.

Helaas werkt het niet als ik de multisim activeer.

Heb nu mijn nummer via de lijst naar jullie technische mannen gestuurd.

Hoe lang gaat het dan duren voordat ik inkomende oproepen kan ontvangen zonder dat deze direct naar de voicemail gaan?

Ik heb dinsdag mijn nummer doorgegeven via het formulier en na langdurig contact met de TD.

Op dit moment heb ik mijn multisim uitgeschakeld om weer bereikbaar te zijn.

Krijg ik nog een berichtje als de klus geklaard is.


@Mausse Bedankt voor jouw gegevens!
Ik begrijp dat je melding krijgt dat jouw Apple Watch gekoppeld is aan een andere Watch. Lukt het niet om dit zelf te ontkoppelen via onze toestelhulp? Het is mij onduidelijk of je dat al geprobeerd hebt.

@Albert22 Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Heb je het oranje omlijnde bericht in het startbericht gelezen en je gegevens doorgegeven via het formulier?

Ik begrijp van onze technische dienst dat er al een aantal keer contact met jou is opgenomen, @RoogK. En dat je ervan op de hoogte bent dat er een onderzoek loopt naar het issue dat jij ervaart.
Voor nu zou je via Bluetooth gebruik kunnen maken van de Apple Watch, je dient dan wel het toestel bij de hand te hebben: niet de gewenste of ideale situatie of waar de Apple Watch voor bedoeld is, maar dit is een tijdelijke oplossing.
Zodra de oplossing daar is, zal de technische dienst jou weer benaderen.

@Shyrin_  ja dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. Vermoed dat jullie ‘m uit de server moet verwijderen. 

Bij deze heb ik dat net voor je gedaan @Mausse!


Sinds 4 dagen heb ik een watch serie 8met multisim.

Helaas werkt het niet als ik de multisim activeer.

Heb nu mijn nummer via de lijst naar jullie technische mannen gestuurd.

Hoe lang gaat het dan duren voordat ik inkomende oproepen kan ontvangen zonder dat deze direct naar de voicemail gaan?

Ik heb dinsdag mijn nummer doorgegeven via het formulier en na langdurig contact met de TD.

Op dit moment heb ik mijn multisim uitgeschakeld om weer bereikbaar te zijn.

Krijg ik nog een berichtje als de klus geklaard is.

Hoi @Macom4u en welkom hier op ons forum :)

Zou jij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik het even voor je nakijken!


Heb nu mijn profiel ingevuld.


@Albert22 Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Heb je het oranje omlijnde bericht in het startbericht gelezen en je gegevens doorgegeven via het formulier?

Dat formulier heb ik inderdaad ingevuld en mijn post was ook meer als een week daarna…ook nog geen contact gehad..


Heb nu mijn profiel ingevuld.

Dankjewel @Macom4u. Ik heb navraag voor je gedaan en zodra we meer weten dan laten we je dat meteen weten!


Hallo,

Ik heb afgelopen week via het formulier mijn nummer verstrekt. Helaas heb ik niets vernomen en is de antenne in mijn scherm nog steeds wit.  Zou ik een update kunnen krijgen?

 

Thanks,

Alexander 


Heb nu mijn profiel ingevuld.

Ik heb net terugkoppeling ontvangen en je naam staat op de lijst en het team dat zich hiermee bezighoudt pakt dit vandaag verder nog op @Macom4u. Wacht het nog heel eventjes af!


Hoi!

Heb zojuist een sim only besteld bij jullie, nummeroverdracht is eind december. Moet ik tot dan wachten met de Apple Watch aan te vragen of kan dat nu gelijk al? 

Alvast bedankt!


Hoi!

Heb zojuist een sim only besteld bij jullie, nummeroverdracht is eind december. Moet ik tot dan wachten met de Apple Watch aan te vragen of kan dat nu gelijk al? 

Alvast bedankt!

Hoi @Twan123 en welkom hier op ons forum :)

De Apple Watch kun je nu al bestellen hoor. Gezien de levertijden denk ik dat dat ook wijs is!


Thanks voor je snelle antwoord!

Ben gelijk gaan kijken, maar moet een verificatie code invullen bij de bestelling. Gezien ik nog niet op het KPN netwerk zit ontvang ik die helaas niet. Beter als ik jullie even bel?


Thanks voor je snelle antwoord!

Ben gelijk gaan kijken, maar moet een verificatie code invullen bij de bestelling. Gezien ik nog niet op het KPN netwerk zit ontvang ik die helaas niet. Beter als ik jullie even bel?

In dat geval kan bellen geen kwaad. Je kunt ons bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken!


Ik heb mijn nummer doorgegeven via het formulier. Is alleen het 06 nummer voldoende?  Ik heb overigens de Simkaart vanmorgen verwisseld naar een E-Sim in overleg met een medewerkster van 0800-0402. En ik heb de multi Sim uitgezet. Nu werkt alles wel, maar niet als Cellular. 


Beste JanZ

Net een berichtje gehad dat het moet werken.

Geprobeerd en inderdaad het werkt.

Hartelijk dank voor de snelle services.

Groeten Macom.


@Albert22 het 06-nummer is voldoende inderdaad. Wel is het zo dat multisim nog wel actief moet zijn, anders kunnen we de tijdelijke oplossing niet doorvoeren.

 

@Macom4u fijn! :-)


Reageer