Skip to main content

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

• Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

Laatste update topic: 28-06-2023

Ik heb mijn profiel bijgewerkt

Ik heb mijn profiel bijgewerkt

Dankjewel. Ik heb een melding gemaakt bij onze technische mensen. Hou je telefoon in de gaten, het kan zijn dat ze je gaan benaderen. 

Laat het ons weten mocht je binnen 4 werkdagen niets hebben gehoord. 

Ik heb vandaag een Watch gekregen en wilde multisim inschakelen ik blijf alleen een melding krijgen dat kpn ermee bezig is als ik deze probeer toe te voegen. De eerste keer toevoegen ging goed, maar suf genoeg dacht ik dat het mis was gegaan omdat hij op niet actief stond en toen heb ik hem weer verwijderd. Nu lukt het dus niet om het mobiele netwerk weer toe te voegen. Ik heb vanochtend met KPN gebeld en de medewerker gaf aan mijn aanvraag eruit te halen zodat ik het opnieuw kan proberen. Hij zei dat ik een halfuurtje moest wachten en het dan opnieuw moest proberen maar ik krijg nog steeds dezelfde melding dat jullie ermee bezig zijn. De reden voor de nieuwe Watch was alleen de 4g mogelijkheid dus ik hoop heel erg dat ik het kan laten werken. Kunnen jullie er nog eens voor me naar kijken?

Wat flauw dat dit niet zo soepel verloopt @Serad 😒

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee!

Hi Maja, ik heb mijn profiel ingevuld! Dankjewel

Ik zie helaas dat de betreffende order vastgelopen is, in het systeem. Helaas betekent dat dat dit handmatig verwerkt moet worden en dat kan maximaal vijf werkdagen duren. Je zult dit dus even af moeten wachten. 

Ik krijg bij  poging tot activatie van multisim een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Iphone 14 pro max iOS 16.2

Iwatch 8 cellular WatchOS 9.2

Aanbiedersinstelling KPN NL 53.0

Heb zowel de watch als de Iphone al opnieuw opgestart, maar geen verschil. Wat nu te doen? 

@Wendy1982 Dat is vreemd. Dat lijken inderdaad de juiste minimale vereisten voor het activeren. Ben je nog geprompt voor het inloggen met je KPN ID? Gebruik je het account waar het mobiele nummer in kwestie aan gekoppeld is?

@Wendy1982 Dat is vreemd. Dat lijken inderdaad de juiste minimale vereisten voor het activeren. Ben je nog geprompt voor het inloggen met je KPN ID? Gebruik je het account waar het mobiele nummer in kwestie aan gekoppeld is?

Ik ben niet gevraagd om in te loggen met mijn KPN ID, krijg direct bovenstaand scherm. Ik heb maar 1 account, dus dat moet de goede zijn. Ik gebruik ook mijn KPN op hetzelfde toestel. 

Vreemd Wendy, je maakt ook geen gebruik van het beta programma van Apple en de Aanbiedersinstelling is minimaal: KPN NL 52.1?. Deze kun je op de iPhone vinden onder ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Info’. Scroll daar naar beneden en kijk bij ‘Netwerk’ en ‘Aanbieder’ of de juiste versie is geïnstalleerd. Deze aanbiedersinstelling wordt normaal automatisch geïnstalleerd maar hiervoor moet je wel altijd zelf akkoord geven. Meer info over de Aanbiedersinstelling kun je nalezen op deze Apple pagina. Zou je anders ook eens kunnen kijken of die aanbiedersinstelling te updaten valt? Je kan anders ook altijd even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat samen met je door.

Goedemiddag,

ik heb ook bovenstaande probleem dat ik geen mobiel netwerk kan configureren. 
Alles op mijn IPhone 13 Pro is up to date IOS 16.2 en aanbiederinstellingen 53.0.

in de watch app staat een - bij aanbieder en kan ik niks wijzigen!? 
Opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen btw.

Kunnen jullie iets voor mij betekenen!?

groet, Arno

Goedenavond,

hier hetzelfde probleem dat mijn KPN account kennelijk niet in aanmerking komt.

Op mijn iPhone 14 Pro is alles up-to-date;

iOS 16.2

WatchOS 9.2

Aanbieder 53.0

kunnen jullie mij helpen?

Bij mij het zelfde probleem. Alles stappen gevolgd en alles up to date, maar nog steeds de melding dat het niet ondersteunt wordt

Hier is dus duidelijk meer aan de hand. @Jffry jij hebt ook: Aanbieder 53.0 erbij staan? IK ga hier intern melding van maken en hopelijk hebben we snel een oplossing. 

Ja vandaag mijn watch 8 binnen gekregen, eerst dacht ik misschien dat ik een e-sim nodig had.die ook nog geïnstalleerd op mijn iphone 12pro max. daarna gekeken en ik heb 53 inderdaad. Maar dat mocht ook niet helpen.

Zouden jullie ook nog even ter aanvulling het betreffende 06-nummer in jullie forumprofiel willen vermelden? @Jffry @Daandeluxe @ArnoP 82 

Als het goed is heb ik mijn profiel ingevuld nu en is mijn nr te zien?

Zouden jullie ook nog even ter aanvulling het betreffende 06-nummer in jullie forumprofiel willen vermelden? @Jffry @Daandeluxe @ArnoP 82 

Yes, die staat er in!

Profiel is aangevuld 👍🏻

Hallo, Vandaag heb ik mijn Apple Watch Ultra binnengekregen. Zowel mijn telefoon als mijn Watch zijn voorzien van de laatste updates. Wat ik ook doe, ik krijg multisim maar niet geactiveerd. Herstarten van beide producten bieden niet de oplossing. Hebben jullie een oplossing voor mij?

Admin: samengevoegd met het multisim topic

Vreemd Wendy, je maakt ook geen gebruik van het beta programma van Apple en de Aanbiedersinstelling is minimaal: KPN NL 52.1?. Deze kun je op de iPhone vinden onder ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Info’. Scroll daar naar beneden en kijk bij ‘Netwerk’ en ‘Aanbieder’ of de juiste versie is geïnstalleerd. Deze aanbiedersinstelling wordt normaal automatisch geïnstalleerd maar hiervoor moet je wel altijd zelf akkoord geven. Meer info over de Aanbiedersinstelling kun je nalezen op deze Apple pagina. Zou je anders ook eens kunnen kijken of die aanbiedersinstelling te updaten valt? Je kan anders ook altijd even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat samen met je door.

Alle instellingen lijken te kloppen. Vandaag contact gehad met klantenservice, kwamen er niet uit en verwezen me naar de kpn winkel. Vanmiddag in de KPN winkel geweest. Kwamen er ook niet uit, hebben contact gehad met Apple support desk, die kwamen ook niet tot een oplossing. KPN heeft nu een klacht melding aangemaakt en gaan er verder naar kijken. 

Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL.

Ik heb ios 16.2 op mijn iphone zitten! 
is dit dan de beta versie of is die al weer geupdate? Zie nergens staan sat het beta is! 

Erg spijtig dat mijn nieuwe apple watch 8 nu niet kan doen waar ik hem voor gekocht heb en naar jullie ben overgestapt van ziggo/vodafone!

Goedemorgen @Raymond1269, @Jffry , @Daandeluxe en @ArnoP 82 

Hebben jullie IOS 16.3 (beta) wellicht geïnstalleerd? 53.0 is wel de laatste versie die door Apple beschikbaar is gesteld, dat zou in orde moeten zijn!

Goedemorgen @Raymond1269@Jffry , @Daandeluxe en @ArnoP 82 

Hebben jullie IOS 16.3 (beta) wellicht geïnstalleerd? 53.0 is wel de laatste versie die door Apple beschikbaar is gesteld, dat zou in orde moeten zijn!

Nee ik niet hoor! Zie screenshot…

Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL. 

hoe dit op te lossen 

Admin: samengevoegd met Mutlsim topic

Reageer