Skip to main content

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

• Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

Laatste update topic: 28-06-2023

@Wendy1982 ik zie dat er gister in de winkel een ticket voor je is aangemaakt. Dit is dus al gedaan. 🙂

@GlasB ik heb het ook voor jou doorgezet. 

Goedemiddag, kan ik mij ook aanmelden. Zelfde probleem als hier boven staat beschreven! 

Ik heb een nieuwe apple watch series 7 cellular en kan deze niet koppelen met multisim. 

Ik krijg de melding: Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL.

Zit op IOS 16.2 en WatchOS 9.2 en KPN 53.0.

Kunnen jullie hier ook wat aan doen?

Hier ook hetzelfde probleem!

heb een applewatch 8 4g en een kpn abonnement.

vanmorgen een uur in de kpn-winkel in Zutphen gestaan en ook de werknemers kwamen er niet uit (zij hebben echt alles geprobeerd).

Ik gebruik ios 16.2 (iphone 11) en apple watch 8 4g.

Hi @Spam1975 en @Denisenotkamp! Zoals je ziet zijn we er druk mee bezig. Om het voor jullie door te zetten heb ik nog wel een ingevuld profiel nodig. Wil je hier laten weten als je daar je gegevens hebt achtergelaten?

@Bram_ Ik heb mijn profiel ingevuld!

Hi @Spam1975 en @Denisenotkamp! Zoals je ziet zijn we er druk mee bezig. Om het voor jullie door te zetten heb ik nog wel een ingevuld profiel nodig. Wil je hier laten weten als je daar je gegevens hebt achtergelaten?

Zou je het voor mij ook in orde kunnen maken. Zelfde probleem als de anderen hier. Profiel is ingevuld. Thx. Paul

@Bram_ 

zou je het voor mij ook kunnen checken? Ik heb mijn profiel ingevuld.

alvast super bedankt!

@Denisenotkamp Dank je! Ik heb een storingsmelding doorgezet! Zodra er meer informatie beschikbaar is zal ik dit gelijk delen.

@Remco_ Super, dank u wel!!

Na een uur met de klantenservice gesproken te hebben kreeg ik te horen dat de oorzaak bij IOS 16.2 en WatchOS 9.2 ligt. De vorige versies (16.1 en 9.1) schijnen wel te werken. Klopt dat?

Wanneer verwachten jullie dit op te lossen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem 
Zit op IOS 16.2 en WatchOS 9.2 en KPN 53.0.

Heb mijn profiel aangevuld, 

@Jazzhands Ik zie nog niets staan in jouw profiel. Kun je dat nog even aanvullen? Kun je ook vertellen welk toestel en apple watch je hebt?

@Applewatch 8 Bedankt voor het invullen.

Zouden jullie ook kunnen aangeven welke Aanbiederinstellingen jullie gebruiken? dit check je via Instellingen Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder.

@AlanSmithee Ik zie nog geen gegevens staan in je profiel. Kun je dat nog even nalopen?

Aangegeven bij opmerkingen 

Ik heb het ook bij opmerkingen aangegeven 

@AlanSmithee Ik zie nog geen gegevens staan in je profiel. Kun je dat nog even nalopen?

Zojuist geüpdatet. alvast bedankt

Hoi, Ik heb een Apple Watch 8 met ondersteuning voor 4g. heb daar versie 9.2 op staan. en op mijn iphone 12 pro heb ik versie 16.2 op staan. alleen kan ik de multi sim niet aanvragen. Mijn kpn account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen. Ik heb 2 abbo van kpn (simonly en toendertijd losse iphone gekocht), beide particuliere abbo’s. 1 fysieke simkaart en de ander heb ik een e-sim in mijn iphone. maar ik kan de multisim dus niet aanvragen, Apple watch en iphone al herstart maar probleem blijft. 

Hoe kan ik dit oplossen ? 

@Spam1975, @AlanSmithee, @Applewatch 8 . Bedankt voor alle aanvullingen. Ik heb de Technische Dienst op de hoogte gesteld!   

@Jazzhands Ik zie nog niets staan in jouw profiel. Kun je dat nog even aanvullen? Kun je ook vertellen welk toestel en apple watch je hebt?...

Hi Remco,

Profiel inmiddels ingevuld (dacht dat je het profiel van de mijn-kpn omgeving bedoelde. Heb een iPhone 12 Pro en een Apple Watch Ultra. Bij netwerk instellingen op de iPhone heb ik ik staan: 

Netwerk: KPN, Aanbieder: KPN NL 53.0

@Hoogmoet en @Jazzhands: bedankt voor de extra informatie. Ik heb het doorgespeeld aan de Technische Dienst.

Via de Apple Watch App lukt het niet om Ultra Apple Watch te configureren multisim KPN, geeft volgende melding; NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Heb Iphone (16.2) en Watch (9.2) herstart. Verder KPN aanbieder instelling 53.0. Vooralsnog niet mogelijk om multisim te configureren. Iemand een evt oplossing?

@MvanW Zou je dan jouw profiel verder kunnen invullen? Dan geef ik het door!

Goedenavond, Ook ik zou graag op de hoogte blijven van de voortgang van dit issue. iOS 16.2 (iPhone 13 Pro) WatchOS 9.2 (Apple Watch Ultra) Aanbieder KPN NL 53.0.

Alvast hartelijk dank!

Remco, profiel aangevuld 

Hallo mijn man heeft zelfde probleem. Nieuwe apple watch (SE 2022) os 9.2, kpn 53.0 en ios 16.2. 
Profiel aangevuld (volgens mij) 

Reageer