Skip to main content

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

• Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

Laatste update topic: 28-06-2023

ik heb hetzelfde probleem. IOS 16.2 een aanbiederinstellingen 53.0. Ook de Watch Ultra is up to date. 

Ik zou graag multisim toevoegen aan mijn mobiele abonnement, maar in de Watch App op mijn iPhone loop ik vast bij de derde stap 'Configureer mobiel netwerk', wat ik niet kan aanvinken; de optie blijft grijs: “Your KPN NL account is not eligible to enable mobile service on your Apple Watch”.

Ik heb alle eerdere vragen in alle fora gelezen maar daar vind ik het antwoord niet. Ik heb een Apple Watch 8 series en een iPhone XS. Wat doe ik verkeerd?

Admin: samengevoegd met het centrale topic.

@Maarten L., @remden, @MvanW Bedankt voor het melden. Ik heb de Technische Dienst op de hoogte gesteld! 

Zelfde probleem, IOS 16.2, aanbieder 53.0 en AW 9.2

Gebeld met KPN maar zij verwijzen naar de website. Er wordt geen ondersteuning gegeven aangezien dit in de kinderschoenen staat(!)

Waarom wordt het wel gepromoot als het niet functioneert?

Hi, hier exact hetzelfde probleem: Apple Watch 8 (OS 9,2), iPhone 12 (iOS 16.2), KPN NL 53.0.

Kunnen jullie mij ook op de hoogte houden?

Watch sinds gisteren en ook na drie keren opnieuw koppelen nog steeds dit, meteen al bij en na koppeling:

Is er al enig idee wanneer dit probleem opgelost word??

Heeft de technische dienst een antwoord?

@Jeroen-MS, @JosieCousins, @Fred74 Dan wil ik ook jullie gegevens blijven doorspelen naar onze Technische Dienst. Zouden jullie dan ook het profiel kunnen invullen en mij hier een seintje willen geven?

@Amat66 Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik heb een ticket voor je aangemaakt.

@Jpkr Helaas heb ik op dit moment nog geen informatie over de oorzaak beschikbaar. Zodra ik meer weet zal ik dat hier delen!

Ook hier hetzelfde probleem. Apple Watch Ultra nieuwste update, iPhone 13 Pro laatste update en KPN NL 53.0

Half uur aan de lijn gehangen met call center medewerker, daarna werd mij verteld dat het in de winkel zo geregeld zou zijn. Vanochtend bij de KPN winkel geweest in Nijmegen, daar hebben ze ook geen idee wat te doen. Ben benieuwd wanneer dit gefixt is, zou heel mooi zijn.

Vincent

@Jeroen-MS@JosieCousins@Fred74 Dan wil ik ook jullie gegevens blijven doorspelen naar onze Technische Dienst. Zouden jullie dan ook het profiel kunnen invullen en mij hier een seintje willen geven?

@Amat66 Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik heb een ticket voor je aangemaakt.

@Jpkr Helaas heb ik op dit moment nog geen informatie over de oorzaak beschikbaar. Zodra ik meer weet zal ik dat hier delen!

Ingevuld

@Jeroen-MS Dank! Ik heb het doorgezet.

@Zenbrain Dit is helaas een probleem met de systemen wat de in de winkel helaas niet opgelost kan worden. Zou je jouw profiel kunnen invullen? Dan kijk ik even mee! 

Ik ben net gebeld door een medewerker van de technische dienst met de mededeling dat het nu zou moeten werken ….

en inderdaad, het werkt nu!

supergoed geregeld, en ook wel snel, dank!

Ik ben net gebeld door een medewerker van de technische dienst met de mededeling dat het nu zou moeten werken ….

Ook ik werd gebeld. En bij mij werkt het nu ook🙂

@Jeroen-MS@JosieCousins@Fred74 Dan wil ik ook jullie gegevens blijven doorspelen naar onze Technische Dienst. Zouden jullie dan ook het profiel kunnen invullen en mij hier een seintje willen geven?

Profiel ingevuld, merci!

Ook ik werd gebeld. En bij mij werkt het nu ook🙂

Jaaaa, hier ook! Dank jullie wel 🙏✨

Bij mij werkt het nu ook. 

thnx

Het werkt 😃

Is opgelost 😁

Ook bij mij opgelost, fijn, dank!!

Kijk dat zijn goede berichten mensen 🙂 . Ik heb officieel nog geen bevestiging gehad dat het voor iedereen is opgelost. Maar ik heb de signalen doorgegeven aan de keten.

@Fred74 Dat is fijn ik had wel net een melding doorgezet voor jou en @JosieCousins dus het kan zijn dat je nog even kort een telefoontje krijgt 🙂

Bij mij werkt het helaas nog steeds niet 😩

Ben zojuist gebeld door KPN. Na het herstarten van de iPhone kon ik multisim activeren. 

Bedankt :) 

Ben ook gebeld door KPN, ze hebben een aanpassing gedaan en nu het verzoek om de toestellen te herstarten.

Het functioneert, bedankt!

Ook gebeld door KPN, multisim werkt nu, super bedankt!

Hi allemaal, wij de terugkoppeling gehad vanuit onze technische dienst dat het is opgelost. Het verzoek is om het toestel opnieuw op te starten en dan de Apple Watch opnieuw te activeren.

Uiteraard horen we ook graag mocht het niet werken met zoveel mogelijk informatie en/of screenshots. 

Het werkt inderdaad bedankt voor de snelle oplossing!

Reageer