Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.
Wat kost Multisim?
Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.
Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch
Minimaal iOS versie 16.1
Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven: https://support.apple.com/nl-nl/HT201270.
Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.
Kennisbank: Veelgestelde vragen
Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?
Check dan ons Kennisbank artikel:
Bekende issues
Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch
Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren
Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is
Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.
Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.
Laatste update topic: 28-06-2023
Bladzijde 34 / 36
Alleen reacties die niet voldoen aan onze huisregels worden verwijderd, @Rem0n. Voor jouw reactie is een eigen topic aangemaakt, zodat je daar verder geholpen kunt worden en dat houdt er voor ons overzichtelijker .
@Rover85 heel erg jammer! Het kan helaas, dat de activatie van de KPN Multisim niet in één keer soepel gaat: onze technische dienst kan dan zeker verder helpen. Advies is om of te bellen met onze klantenservice (0800 0402) of een eigen topic aan te maken. Vermeld in het topic alle mogelijke relevante informatie en met een ingevuld forum profiel kunnen wij direct aan de slag, zodra je topic aan de beurt is!
Geloof me Shyrin, ik heb echt heel veel telefonisch contact gehad met KPN. Vanmorgen was de uiteindelijke conclusie van de technische afdeling dat er voorlopig geen oplossing kon worden geboden. Idd jammer, KPN biedt diensten aan die ze niet in alle gevallen goed werkend krijgen. Sterker nog, veel van je collega’s zijn niet (genoeg) op de hoogte van de werking van een MultiSim. Inmiddels werkt een multiSim prima via een T-Mobile abonnement. Mijn advies aan mensen die net als ik speciaal voor deze functie een abonnement hebben afgesloten…. eis dat deze wordt ontbonden en stap over!
Ik wacht ook nog steeds op de oplossing en dat er contact wordt opgenomen…..3 dagen verder nu…….
Hetzelfde hier.
Heb aangegeven dat ik wil dat mijn KPN-abonnement wordt ontbonden. Heb alleen KPN genomen voor de Multisim, die niet werkt, ze niet reageren en ze niet werkend krijgen (voor mij, niet voor iedereen).
‘Een gezonde sprong vooruit’
speciaal overgestapt naar KPN vanwege multisim. Betaal nu €10/maand meer…. Om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt. Nergens een degelijke handleiding te vinden. Kom op KPN. Regel dit fatsoenlijk.
Ik probeer de Apple Watch Ultra te bestellen met een KPN multisim abbonement waarbij ik kies voor de volledige eenmalige betaling. Deze bestelling wordt door KPN geweigerd en ze willen niet zeggen waarom.
Na contact op te nemen met de klantenservice blijkt dat de reden hiervoor is dat ik al een mobiel abbonement heb met toestelkrediet (Iphone). Ten eerste, ik heb gekozen voor de volledige eenmalige betaling dus het horloge is helemaal niet op krediet. Ten tweede, wie kan er dan nog dit horloge bij KPN bestellen? Alleen mensen die een telefoon los hebben gekocht? Ten derde, ik zit al tig jaren bij KPN en mag niet eens de afdeling spreken die mijn bestelling weigert?
Wat een kansloze service van een kansloos bedrijf dit. Zodra mijn abbonement verloopt ben ik zo snel mogelijk weg.
Wat ook echt super gaaf is dat de Multi sim Alleen in Nederland werkt,,,,
Niet in het buitenland en de telefoon wel<
Even een positief geluid: Mijn activatie is nagenoeg vlekkeloos verlopen. Maandag gaf ‘Configureer mobiel netwerk’ slechts de melding dat de service niet beschikbaar/ bereikbaar was. Na een update van de firmware van mijn Watch van maandag op dinsdag nacht, liet dezelfde functie mij dinsdag ochtend vroeg alles in 1 keer correct configureren. Sindsdien werkt de service uitstekend.
Ik heb een KPN mobiel abonnement sinds begin januari. Mijn Watch is een type 7 uit 2021 en was niet eerder voorzien van een e-sim.
Ik heb een A2772 Apple Watch, uit de VS (mijn familie woont daar.) Deze zou niet ondersteund zijn door KPN door een "verschil in frequenties.” Maar de EU variant heeft bijna alle frequenties gemeen met de VS (1234567, 18 en 19, 25 en 26, 39 40 41 66, UMTS 2100mhz, 1900mhz, 1700/2100 mhz, 850mhz.)
Het enige verschil voor de EU is dat de VS versie “8 (900 mhz)”, “20 (800dd)”, “28 (700 APT mhz)”, en UMTS 900 mhz mist.
Heb ik dan echt de pech dat KPN uitgerekend de missende 4 frequenties gebruikt en niet de andere 19?
Yup, helaas, @jazally. Band 8, 20 en 28 worden sowieso door ons gebruikt. En volgens mij de UMTS 900 ook. We gebruiken ook wel anderen, maar de missende frequenties zijn wel kernbanden hier.
Al bekend wanneer kpn de Samsung Galaxy watches gaat ondersteunen? T mobile doet het nu wel al een tijdje..
Hoi @SamKPN, helaas is daar nog niets over bekend. Mocht daar iets over veranderen zullen we dit uitgebreid met jullie delen!
@Thomas daar heb je als professioneel bedrijf toch een visie op? Volgens jullie website zijn jullie hard aan het werk om het te realiseren. Is dit doel SMART geformuleerd bij kpn? Waar zit de vertraging in? Waarom kan T-mobile het wel al aanbieden? Serieuze vragen overigens. Niet aanvallend of beledigend bedoeld. Gewoon nieuwsgierig!
Nee dat begrijp ik, dat mag ook zeker. Ik kan je vragen alleen niet beantwoorden. Ik heb die informatie niet. Zodra wij wat weten, zullen we dat delen.
Al bekend wanneer kpn de Samsung Galaxy watches gaat ondersteunen? T mobile doet het nu wel al een tijdje..
Het is slechts maart 2023 he... KPN loopt minimaal 2 jaar achter, dus ik zou lekker overstappen.
@Tharide en @Dyzc
Bluetooth uitzetten op de Watch (en eventueel wifi) zorgt ervoor dat de iPhone en Apple Watch helemaal los zijn van elkaar, en op dat moment zal het icoontje ook groen worden en zal er 4G staan.
Dat kun je ook zien door op het witte icoontje te drukken. Er zal dan in het scherm gewoon staan: “Abonnement KPN NL” met een groen vinkje erachter. En daaronder Status Verbonden.
Allemaal logisch maar toch een nuttige post. Ik was ook even aan het zoeken hoe ik in aanwezigheid van mijn iPhone de 4G verbinding kon testen.
Met de vakanties weer in aantocht: wanneer gaat multisim ook in het buitenland werken/beschikbaar zijn, aangezien het gebruik maakt van dezelfde bundel als mijn mobiele telefoon (die wél gewoon in het buitenland geldig is en werkt)?
Juist als ik ergens zou willen dat ik mijn telefoon thuis zou kunnen laten en toch bereikbaar zou willen zijn, is dat in het buitenland tijdens een wandeling of op het strand...
Nee helaas werkt de multisim niet in het buitenland. Althans niet zo als in Nederland. In het buitenland is jouw Apple Watch verbonden via bluetooth, jouw iPhone moet dus wel in de buurt blijven.
Nee helaas werkt de multisim niet in het buitenland. Althans niet zo als in Nederland. In het buitenland is jouw Apple Watch verbonden via bluetooth, jouw iPhone moet dus wel in de buurt blijven.
Dat was mij al duidelijk. Vandaar ook de vraag wanneer daar eindelijk eens verandering in gaat komen ;-)
Dat was mij al duidelijk. Vandaar ook de vraag wanneer daar eindelijk eens verandering in gaat komen ;-)
Het is pas sinds kort dat de Apple Watch "data roaming" ondersteunt. Zie dit artikel.
Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat de Nederlandse providers daar nog geen aandacht aan hebben geschonken. Ook T-Mobile levert die functionaliteit nog niet.
Overigens is tijdens een vakantie wel het moment waarbij 4G op de smart watch zinvol is alhoewel ik dan nog steeds denk dat het merendeel van de smart watch bezitters nog steeds hun telefoon bij zich zullen hebben tijdens een bezoekje aan het strand of zwembad.
Hoi KPN,
Ik heb het probleem dat bij jullie bekend was/is. Zie
Het gaat om:
Bij activeren van Multisim ontvang je de melding ‘We zijn er mee bezig! Je zult nog even moeten wachten tot mobiel internet op de je Apple Watch is geactiveerd’
Dit issue is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.
Wat is de oplossing hiervoor?
Situatie:
Gebeld naar KPN, die heeft mn Esim gedeactiveerd en uit het systeem gehaald. SMS ontvangen dat multisim is gestopt. Echter, ik wist niet dat ik 10 minuten moest wachten. Ik heb dus na het belletje waar mevrouw aangaf de multisim te hebben verwijderd, gelijk een nieuwe mobiele data abonnement toegevoegd. Op het moment dat ik de configuratie afronde en hij ging activeren, kreeg ik het smsje dat het abonnement gestopt was. Nu zit ik met een configuratie die niet weggaat, maar KPN zegt dat het aan jullie kant niet actief is.
Als ik echter nieuwe probeer op te zetten krijg ik het scherm waar ik moet inloggen met mijn KPN id, en vervolgens na het inloggen een grote zandloper met deze tekst:
'We zijn er mee bezig! Je zult nog even moeten wachten tot mobiel internet op de je Apple Watch is geactiveerd’
Maar de multisim is helemaal niet geactiveerd in mijnKPN, dus ik vermoed dat het ergens in het proces is vastgelopen en het systeem nog zoekt naar de oude multisim (de verwijderde) terwijl dit dus niet kan want die is verwijderd.
Het werkt nu ik mijn iphone heb en het nieuwe abbo is ingegaan
Beste
Al meer dan en dag geleden heb ik mobile service geactiveerd op men Apple Watch. Na het inloggen via KPN.nl blijft het horloge staan op “activating”. Ik heb al een factory reset gedaan van horloge, maar er staat nog steeds “activating”. Kan u me helpen?
IOS: 17.1 WatchOS: 10.1
Alvast bedankt.
Hoi @Bert W. en welkom hier op ons forum!
Natuurlijk balen dat het activeren niet lijkt te lukken. Omdat het hier om een individueel probleemgeval gaat, wil ik je vragen om hier een eigen topic voor aan te maken zodat we je daar verder kunnen helpen. Houd er wel rekening mee dat we topics beantwoorden op volgorde van binnenkomst. Mocht de nood hoog zijn dan kun je het beste even contact opnemen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken).
Deze week mijn apple watch vervangen. Nadat ik de multisim had afgemeld om m’n oude watch geprobeerd om mijn nieuwe watch aan te melden. Helaas, de multisim stond nog steeds gekoppeld aan de oude watch. Support gebeld en na wat probleempjes lijkt de sim in ieder geval afgemeld, ik kom hem in ieder geval niet meer teken in de mijnKPN app. Vervolgens in de watch app om mijn iPhone geprobeerd de sim op mijn watch te installeren, helaas… Mobile Service staat nu al meer dan 24 uur te draaien op ‘activating’
Volgens KPN support is er niets dat de aanmelding in de weg staat. Heb intussen de watch opnieuw gepaired, een keer met terugzetten van een backup en een keer als nieuwe watch. geen oplossing. Mobile service blijft ‘activating’ melden. Daarna mijn telefoon terug gezet met een backup van voor de nieuwe aanmelding. ook dat biedt geen oplossing.
Ik kan me niet anders indenken dat er toch iets niet goed staat bij KPN maar daar denkt KPN anders over.
Wie weet een oplossing?
Bij mij heeft het bijna 2 dagen geduurd
Vreemd, @dotOne! Ook voor jou geldt dit:
Hoi @Bert W. en welkom hier op ons forum!
Natuurlijk balen dat het activeren niet lijkt te lukken. Omdat het hier om een individueel probleemgeval gaat, wil ik je vragen om hier een eigen topic voor aan te maken zodat we je daar verder kunnen helpen. Houd er wel rekening mee dat we topics beantwoorden op volgorde van binnenkomst. Mocht de nood hoog zijn dan kun je het beste even contact opnemen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken).
We helpen je graag verder!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.