Skip to main content
Beantwoord

KPN netwerk voor buitenlandse SIM kaart

• April 20, 2025
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik heb tijdens tijdelijk verblijf in Indonesië vorig jaar een lokale SIM kaart gekocht van lokale provider (Telkomsel).  Deze heeft roaming mogelijkheid in buitenland voor bellen en SMS. Na terugkeer in Nederland leek de SIM kaart te functioneren, want ik kon bellen en SMS. Maar sinds 2 maanden lukt het niet meer. Als ik wil proberen een verbinding te maken met Nederlandse netwerken (KPN. Vodafone of Odido) krijg ik steeds foutmelding dat  verbinding niet mogelijk is. De mobiele telefoon uit en opnieuw aanzetten helpt niet. Plaatsing de SIM-kaart in een ander mobiele telefoon geeft hetzelfde probleem. Informatie bij Telkomsel leert dat mijn SIM-kaart nog geldig is met mogelijkheid voor roaming buiten Indonesië en dat ik nog voldoende geldige saldo heb on de SIM-kaart. Ze weten ook niet waarom ik de SIM-kaart hier niet kan gebruiken. Ze adviseren om contact te nemen met de provider van de netwerken in Nederland waarom mijn Indonesische SIM-kaart hier niet werkt.  Ik kan nergens vinden waar ik hierover contact kan opnemen met de provider van Nederlandse netwerken. Daarom plaats ik dit bericht. Misschien kan iemand mij helpen. Het Indonesische mobiel nummer moet ik blijven houden i.v.m. 2-verificatie stappen met bepaalde diensten in Indonesië, waar voor verificatie een code via SMS wordt gestuurd naar dit mobiele nummer.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@djliem, welkom op onze community, ik vrees dat ik hier inhoudelijk vanuit KPN ook niet echt informatie noch een oplossing voor heb. Je zou de simkaart nog eens in een ander toestel kunnen proberen om dat uit te sluiten maar ik vind het aannemelijk dat er toch iets met de aansluiting is. Kan het misschien zijn dat de simkaart wél gewoon actief is maar data in het buitenland geblokkeerd is?

Voor onze klanten hebben we daar wel een pagina voor:

Roaming: voorwaarden voor gebruik

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 20, 2025

Als jij met je SIM kaart van KPN langere tijd in het buitenland blijft, dan blokkeert KPN je op een gegeven moment. Je mag maar max 4 maanden onafgebroken in het buitenland blijven dacht ik. Het zou me niks verbazen als dat bij Telkomsel ook zo is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 20, 2025

Volgens Telkomsel is mijn SIM kaart nog actief. Dus dat is niet het probleem. Dat moet kunnen blijven werken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

@djliem Volgens dit bericht moet je laten activeren voor buitenland roaming permanent. Anders stopt het na 3 maanden.

https://www.facebook.com/groups/expatsbali/posts/4677686115607567/?comment_id=4677888035587375

Mine stopped working after going to Sweden for 4 months. You can go to a GraPARI location and get it working for 3 months. Bring your passport. You can repeat this process an unlimited number of times.

To get it working permanently you need to go to a customs office, and they have to activate it for you.

I visited the GraPARI in Jakarta, they told me the airport is the best place for the customs visit. I guess the same applies here in Bali.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hoi ​@djliem, welkom op onze community, ik vrees dat ik hier inhoudelijk vanuit KPN ook niet echt informatie noch een oplossing voor heb. Je zou de simkaart nog eens in een ander toestel kunnen proberen om dat uit te sluiten maar ik vind het aannemelijk dat er toch iets met de aansluiting is. Kan het misschien zijn dat de simkaart wél gewoon actief is maar data in het buitenland geblokkeerd is?

Voor onze klanten hebben we daar wel een pagina voor:

Roaming: voorwaarden voor gebruik

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

@Thomas van KPN dank voor uw reactie. In een ander toestel heb ik geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Volgens Telkomsel is roaming in buitenland al geactiveerd. Dan ga ik weer terug naar Telkomsel.