Skip to main content

Aangezien ik bij het afsluiten van een mobiel (sim only) abo bij KPN hooguit kan kiezen uit iets van 3 mobiele nummers (in de winkel) had ik het volgende idee bedacht:

Ik koop voor een paar euro meer een mooi KPN sim-only prepaid nummer en laat dat dan vervolgens met nummerbehoud omzetten naar een eSim bij het afsluiten van een KPN sim only abonnement.
 

  • Is dit iets wat volgens de regels gewoon mogelijk is of zeg ik nu iets heel raars?
  • Welke minimale tijd zit er tussen het in gebruik nemen van het KPN sim only prepaid nummer en de mogelijkheid tot omzetten van dat nummer naar een KPN eSim only abonnement?
  • Kan een eSim in mijn iPhone 13 gelijktijdig gebruikt worden naast een fysieke SIM? of moet er dan omgeschakeld worden?
     

Hoi @Chrispie :

Ik heb even de relevante kennisbank pagina's er voor jou bijgezocht:

 

 


In beide antwoorden wordt zelfwerkzaamheid sterk gestimuleerd zie ik. Hieronder ter lering ende vermaeck het resultaat van mijn empirische klantreis:

Bij de uitvoering van mijn eerder beschreven voornemen heb ik voor iets meer dan een tientje aan extra kosten een geweldig mooi KPN 06 prepaid nummer gekocht bij 1 van de vele aanbieders daarvan.

Na ontvangst van de bijbehorende fysieke SIM-kaart heb ik direct een KPN SIM-Only abo afgesloten en bij het afsluiten gekozen voor de opties tot NUMMERBEHOUD] van mijn mooi nieuw 06 nummer o.b.v. E-SIM]. 

Binnen enkele uren kreeg ik via e-mail een bevestiging dat mijn nieuwe 06 nummer was gekoppeld aan mijn E-SIM only abo en kon via een link in een volgende e-mail het E-SIM activatieproces worden voltooid.
Dus binnen enkele uren na ontvangst van de SIM-kaart was ik naast mijn zakelijke 06-nummer op mijn mooie prive 06-nummer gelijktijdig via de E-Sim bereikbaar op mijn iPhone 13 PRO.

Mijn zakelijke 06 abonnement kent een beperkte databundel, in mijn prive abo is dit ‘onbeperkt’. Op de iPhone kun je vervolgens instellen via welk abonnement de datastroom moet lopen; zakelijk, prive, of zelfs beide.  Ook de routering van inkomend en uitgaand mobiel verkeer is prima naar wens instelbaar.
Het toestel blijft hierbij zelfs voldoen aan de strenge veiligheidseisen die de KPN bedrijfsportal en MS Defender stellen aan mobiele ‘bring your own’ toestellen voor toegang tot alle faciliteiten binnen de KPN bedrijfsomgeving.

Het nieuwe abo heb ik vervolgens ook nog even bij KPN HR aangemeld.
👍  Â