Skip to main content
Beantwoord

KPN raakt telefoon kwijt maar ik betaal nog steeds

• February 17, 2025
  • 35 reacties
  • 552 keer bekeken

Zie titel - ik heb meerdere emails gestuurd, gebeld met klantenservice en klachtenafdeling en een klacht ingediend maar ik hoor maar niks erover. Intussen blijf ik betalen voor een toestel dat ik niet heb en dat zie ik als diefstal.

Zodra ik kan ga ik weg bij KPN, mobiel en thuis internet - en ik zal het nog eens goed rondbazuinen hoe slecht er met een particuliere klant wordt omgegaan (als zakelijke klant had ik namelijk nooit problemen).

Beste antwoord door Maja van KPN

Waar we nu tegenaan lopen, is dat het te lang geleden is om dit via een klacht opgelost te krijgen ​@Nashone. Nadat jouw toestel op het verkeerd aan jou doorgegeven adres is bezorgd, had er een PostNL onderzoek ingesteld moeten worden, zodat kon worden achterhaald waar jouw pakketje zich bevond en of het toestel er wel echt in zat. Dit had destijds in gang gezet moeten worden, nu is dit niet meer mogelijk 😕 Inmiddels is deze verzending bij PostNL al dusdanig afgehandeld dat je vanuit de track&trace niks meer te zien krijgt. Dit houdt in dat het niet meer mogelijk is om nog een onderzoek in te stellen, en er niks gedaan kan worden om jouw toestel weer boven water te krijgen.

Ook is mij door de klachtenafdeling verteld dat dit hierdoor als klacht waarschijnlijk niet meer in behandeling genomen zal worden. Als er destijds een klacht aan was gemaakt hadden ze er wel mee aan de slag kunnen gaan. Het staat je uiteraard vrij om alsnog een officiële klacht in te dienen, dat kan online via het klachtenformulier.. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt de screenshots van PostNL en het afgiftebewijs delen, en de emails die je naar ons hebt verzonden. Zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit te kunnen onderzoeken!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Echte oplichters zijn het!

• February 18, 2025

Je betaald niet voor het toestel. Je hebt een lening bij KPN en die betaal je af elke maand. Wat er met dat toestel gebeurt is eigenlijk niet relevant. Die lening moet hoe dan ook afbetaald worden.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Het is een aankoop op afbetaling, geen lening - het product is daarentegen achtergehouden dus dat maakt de aankoop ongeldig!

• February 18, 2025

...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2025

Waarom is ie 'kwijt’? Had je 'm ingeleverd ter reparatie?

Je sluit een lening af en die betaal je per maand af. Het toestel is direct wel je eigendom. Je mag 'm zelfs weer verkopen zolang je de lening maar blijft afbetalen.

• February 18, 2025

Je sluit een lening af en die betaal je per maand af. Het toestel is direct wel je eigendom. Je mag 'm zelfs weer verkopen zolang je de lening maar blijft afbetalen.

Deze tekst staat op de KPN website? Linkje? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2025

Nee. Maar zo werkt het toch?

Als je een auto koopt met een lening is ie ook direct je eigendom. En niet van de kredietverstrekker. Die mag wel beslag leggen op het item indien er betalingsachterstand ontstaat.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2025

Ik heb het toestel nooit ontvangen, vandaar mijn verontwaardiging want ik betaal wel steeds netjes 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2025

Heel vervelend zeg.

Een kpn moderator zal hier nog komen. 

Heb je zelf al gebeld met kpn?

• Auteur
  • Topper
  • February 19, 2025

Ja ik heb meerdere keren gebeld en gemaild, ook een “klacht” ingediend maar daarna niks meer gehoord.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 20, 2025

Hi ​@Nashone, wat ontzettend zuur dat je jouw toestel nog niet in ontvangst hebt kunnen nemen 😕 Is er vanuit de eerdere contactmomenten al wel duidelijk geworden wat er precies mis is gegaan? 

Als het niet goed is gegaan met de bezorging, kan er een PostNL onderzoek worden gestart, is dat al gedaan? 

• Auteur
  • Topper
  • February 23, 2025

Ik weet niet of dat gedaan is want ik heb niks meer erover gehoord - waarom kreeg ik geen antwoord op mijn klacht die ik ingediend heb?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 23, 2025

Hoi ​@Nashone 
Vervelende situatie voor je.
Als je een klacht hebt ingediend dan wordt het helemaal uitgezocht voor je en dat kan soms wel een week of 2 a 3 duren.
Dus nog even geduld of anders weer bellen.
Je zegt dat je meerdere emails hebt gestuurd?
Je kunt de KPN geen emails sturen, dus die komen niet aan.
Je kunt ze bereiken per telefoon 0800 0402
Of via X of Facebook
De telefoon is bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.  

• Auteur
  • Topper
  • February 23, 2025

Maar 2 tot 3 weken? Ik wacht al meer dan een half jaar en ging er vanuit dat er niks meer mee gedaan werd.
Mij werd aan de telefoon email adressen gegeven waarnaar ik het hele verhaal kon sturen, heeft de klantenservice daarover gelogen? Dat zou dus betekenen dat er niks van het hele verhaal aangekomen is? Dat ga ik heel erg vinden want ik heb er veel tijd en moeite in gestoken.
Ik zit niet op twitter of facebook trouwens, dus dan moet ik helaas weer gaan bellen begrijp ik (telefoneren vind ik vreselijk).

Maar bedankt voor je antwoord huistijger

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 25, 2025

Hmm, als je hier al zo lang mee bezig bent zonder resultaat, wil ik toch graag even met je meekijken ​@Nashone. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

Zou je me ook kunnen vertellen op welke datum je de bestelling geplaatst hebt voor het toestel dat nu vermist wordt? 

• Auteur
  • Topper
  • February 26, 2025

@Maja van KPN , dat ga ik doen, dankje!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 27, 2025

Helemaal prima, ik hoor het graag als je alles ingevuld en opgeslagen hebt ​@Nashone 🙂

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 6, 2025

Ik zie nog geen gegevens ​@Nashone, zou je die nog willen invullen en opslaan zodat ik met je mee kan kijken?

Als het inmiddels opgelost is en ik niks meer hoef te doen, hoor ik het uiteraard ook graag!

• Auteur
  • Topper
  • March 17, 2025

Sorry, was ziek - ik heb t ingevuld

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 18, 2025

Oei, nu wel weer beter hoop ik ​@Nashone?

Wat ik uit alle notities haal, is dat je wel een toestel ontvangen hebt, maar die retour hebt gestuurd. En na het retoursturen, is het toestel zoekgeraakt. Daardoor is je bestelling niet geannuleerd en betaal je nu voor een abonnement met een toestel dat je al geruime tijd niet meer in je bezit hebt.

Kloppen deze notities met hoe jij het ervaart? Je hebt het er in dit topic over gehad dat je jouw toestel helemaal niet ontvangen hebt, en dat vind ik een beetje verwarrend, vandaar dat ik graag nog van jou hoor hoe het nu precies zit!

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2025

Ik had het wat kort gehouden om het simpel te maken, maar ik snap dat het verwarrend werkt, waarvoor excuses.
Bovenstaande klopt gedeeltelijk, alleen is (omdat ik het twee dagen te laat terugstuurde vanwege verwarring over de termijn door verkeerde informatie van de klantenservice) het abonnement niet geannuleerd. Dit begreep ik wel, regels zijn regels. Maar KPN zou het toestel weer naar me terugsturen en dát is dus niet gebeurd! KPN is het blijkbaar kwijtgeraakt en ik heb geen toestel gekregen maar betaal er wèl voor, vandaar dat ik niet blij ben.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • March 23, 2025

Ik had het wat kort gehouden om het simpel te maken, maar ik snap dat het verwarrend werkt, waarvoor excuses.
Bovenstaande klopt gedeeltelijk, alleen is (omdat ik het twee dagen te laat terugstuurde vanwege verwarring over de termijn door verkeerde informatie van de klantenservice) het abonnement niet geannuleerd. Dit begreep ik wel, regels zijn regels. Maar KPN zou het toestel weer naar me terugsturen en dát is dus niet gebeurd! KPN is het blijkbaar kwijtgeraakt en ik heb geen toestel gekregen maar betaal er wèl voor, vandaar dat ik niet blij ben.

Heb je wel bewijs dat je toestel daar is aangekomen en heb je een nieuwe traceercode ontvangen dat KPN het weer heeft teruggestuurd?

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2025

Ja ik heb het track-and-trace bewijs van Post-NL dat die bij KPN is aangekomen, daar ook een foto van gestuurd.
Ik heb alleen geen bericht gehad over of KPN het naar me heeft teruggestuurd.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • March 23, 2025

Ja ik heb het track-and-trace bewijs van Post-NL dat die bij KPN is aangekomen, daar ook een foto van gestuurd.
Ik heb alleen geen bericht gehad over of KPN het naar me heeft teruggestuurd.

Hoe lang is dit alles geleden ?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 23, 2025

Ah ok, je hebt dus je toestel ontvangen, te laat weer retour gestuurd en vervolgens niet weer opnieuw van ons ontvangen nadat aan is gegeven dat hij weer naar jou teruggestuurd zou worden. 

Zou je hier een foto kunnen delen van het afgiftebewijs met de track&trace ​@Nashone? Dan ga ik proberen te achterhalen wat er precies gebeurd is met je toestel!