Skip to main content
Beantwoord

KPN raakt telefoon kwijt maar ik betaal nog steeds

• February 17, 2025
  • 35 reacties
  • 552 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2025

Iets meer dan een jaar nu ongeveer, en bijna precies een jaar geleden een klacht via email ingediend bij opzeggen@kpn.com (op aanraden van de klantenservice) en daar niks op teruggehoord.

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2025

Ja dat klopt - hier is de foto

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2025

En hier de bevestiging van PostNL dat het is bezorgd bij KPN

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 24, 2025

Ah, ik zie dat het toestel is verzonden naar postcode 2400VB, dat is ons retourcentrum voor apparatuur horend bij een vaste aansluiting, zoals modems, tv-ontvangers en dergelijke. Mobiele toestellen moeten ergens anders naar toe, en dit is denk ik ook waardoor jouw toestel zoek is geraakt. 

Ik snap nu hoe de vork in de steel steekt ​@Nashone, en ga intern navraag doen hoe we dit het best opgelost kunnen krijgen. Zodra ik wat wijzer ben, kom ik er bij je op terug!

• Auteur
  • Topper
  • March 24, 2025

Heel erg bedankt - ik hoor het graag!

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2025

Trouwens, wat het adres betreft; dat was het adres dat ik kreeg toen ik naar een fysieke KPN-winkel ging in de hoop de telefoon daar in te leveren (wat dus niet kon). Wel vreemd dat ze me het verkeerde adres gaven - hoewel, ze waren niet erg blij of vriendelijk aan het werk daar 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 1, 2025

Waar we nu tegenaan lopen, is dat het te lang geleden is om dit via een klacht opgelost te krijgen ​@Nashone. Nadat jouw toestel op het verkeerd aan jou doorgegeven adres is bezorgd, had er een PostNL onderzoek ingesteld moeten worden, zodat kon worden achterhaald waar jouw pakketje zich bevond en of het toestel er wel echt in zat. Dit had destijds in gang gezet moeten worden, nu is dit niet meer mogelijk 😕 Inmiddels is deze verzending bij PostNL al dusdanig afgehandeld dat je vanuit de track&trace niks meer te zien krijgt. Dit houdt in dat het niet meer mogelijk is om nog een onderzoek in te stellen, en er niks gedaan kan worden om jouw toestel weer boven water te krijgen.

Ook is mij door de klachtenafdeling verteld dat dit hierdoor als klacht waarschijnlijk niet meer in behandeling genomen zal worden. Als er destijds een klacht aan was gemaakt hadden ze er wel mee aan de slag kunnen gaan. Het staat je uiteraard vrij om alsnog een officiële klacht in te dienen, dat kan online via het klachtenformulier.. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt de screenshots van PostNL en het afgiftebewijs delen, en de emails die je naar ons hebt verzonden. Zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit te kunnen onderzoeken!

• Auteur
  • Topper
  • April 2, 2025

Allereerst bedankt voor je antwoord - maar ik hád toen een klacht ingediend, alleen kwam daar geen antwoord op. Ik heb ook meermalen gebeld ket verschillende afdelingen, en toen zeiden ze dat het nog even ging duren.

En nu is het blijkbaar te laat om nog iets te doen en mag ik alles opnieuw gaan insturen en dit maakt dat ik me aan het lijntje gehouden voel.

Het komt niet op me over dat KPN verantwoordelijkheid wil nemen voor het feit dat ze me een toestel hebben verkocht maar uiteindelijk niet geleverd hebben. En dan het wantrouwen, alsof ik een leeg doosje zou sturen om dan vervolgens maanden en maanden erachteraan te mailen en te bellen! Daar gaat voor mij heel veel tijd en stress in zitten. Jullie kunnen zien dat ik nog steeds mijn oude telefoon gebruik (die het gelukkig langer volhoudt dan ik dacht).
Al met al vind ik dat KPN (afgezien van Maja van KPN die het blijkbaar ineens allemaal uit kon zoeken) flink wat steken heeft laten vallen, en dat ze het heel slecht afhandelen.

Nu word ik dus met een kluitje het riet ingestuurd.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 2, 2025

Ik snap het helemaal ​@Nashone, jij hebt je best gedaan maar ondanks dat is het toch mis gegaan met het oplossen van dit probleem 😕

Daarom hoop ik dat de klachtenafdeling er toch weer mee verder wil gaan, als je alle informatie, eerdere communicatie en een duidelijke tijdslijn meestuurt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 2, 2025

En hier de bevestiging van PostNL dat het is bezorgd bij KPN

Staat deze nog werkend in je PostNL app, of is dit een oud screenshot ?

Op je bon zie ik dat het een jaar en 4 maanden geleden is.

Eerst dacht ik wat een reactie van ​@Maja van KPN , je kan niet de fout van KPN door het verkeerde adres bij de klant neerleggen of dat het retourcentrum van de modems niet aan de bel hebben getrokken. Maar het is inderdaad al zo lang geleden, je had hier na een maand of 4 gewoon mee naar een advocaat moeten stappen, maar daar ga je inmiddels niks meer mee uit kunnen halen. U heeft simpelweg de zaak te lang op zijn beloop gelaten waardoor er niks meer te achterhalen valt.

Zuur, maar ik vrees dat u het ermee zal moeten doen.